Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NRK melder:Telenor lurer oss alle !


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-08-27 23:27, PumpAction skrev:

Telenor står bak både cabel linja mi og sense abonemanget mitt på mobiln.

De driver monopol!

Veit ikke hvordan men telenor og deres logo dukka opp i papirene når jeg starta å abonere på sense.

Og det er et underselskap av telenor avidi som gir meg kabel internett.(vis de ikke har klart å løsrive seg da... De prøver iallefall!)


 

Hva i alle dager er det for en påstand? Leser du nøye gjennom den så tror jeg at du ser at den er helt på gjordet.

Du trekker altså konklusjonen at telenor driver monopol fordi kabelselskapet ditt er et underselskap fra telenor? Sjå på det store bilde. Telenor Avidi har en stor konkurent: UPC. Dessuten finnes det hundreogørte lokaltv lag som driver kabel.

Grunnen til at det står i telenor i dine sense papirer er fordi sense er bare en virtuell operatør. De har ingen egne sendere derfor må de leie disse av telenor.

Telenor har en stor konkurent som heter Netcom på mobilsiden. Netcom er det eneste selskapet i Norge utenom Telenor som faktisk har egne sendere.

Ergo: Telenor har hverken monopol på mobiltelefoni eller kabel TV i norge. Hvordan du klarer påstå det motsatte skjønner jeg overhode ikke.

 

Og forresten. Siden det virker som om din forståelse av definisjonen på monopol er litt manglende, her kommer den:

 

monopol, enerett til å utøve en bestemt økon. virksomhet, el. en markedssituasjon der det bare opptrer én bedrift på tilbudssiden. —

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-08-27 21:50, Heia skrev:

Dere klager å klager på priser/stat/telenor, alt er galt i Norge...


HVORFOR FOR FA**N IKKE GJØRE NOE MED DET..

GÅ UT I GATENE, DEMONSTRER..

KAST TOMATER/RÅTNE EGG..

HENG EN FINANSMINISTER/POLITIKER/TELENORDIREKTØR OPP I EI GATELYKT TIL SPOTT Å SPE..


Eller, gidder dere ikke..?

Er dere for late..?

Har dere det for bra..?

Bor hjemme hos mamma/pappa..?

Gidder ikke få ræva opp/øya vekk fra data skjermen..?


Jeg bare spør...


 

hæ?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-28 01:46, Calm skrev:

Uff og uff så uopplyste folk er! Virker som mange av dere tror driften av en stat med avgifter og skatter, penger-ut-penger-inn, er en enkel sak... Det å drive et moderne samfunnet er jo tross alt noe man er ganske ferske på da! Ser dere ikke de dypere aspektene, the big picture...??? Det popper jo stadig opp ett ellerannet nytt det skal tas stilling til, en eller annen ny faktor... var bredbånd en del av den polititske agendaen for 5 år siden? neppe...


Hvis Telenor er så ***** råttent, bytt fakkings leverandør da? Eller burde kanskje Telenor gjøre det for deg? Hvis Norge er så ***** råttent, flytt for *******, eller gjør noe med det! Start parti, lag en politisk slagplan for hvordan du skal revolusjonere den norske staten!

-->Calm


 

Jeg vil ikke akkurat si at bredbånd er en del av den politiske agendaen i dag heller.

 

Hva om man ikke kan bytte?

 

Hva om man ikke kan gjøre noe med det man er misførnøyd med?

 

Det er bare teit å si "gjør noe med det", hvis noe kunne gjøres hadde jo selvfølgelig folk gjort noe.

 

Skulle jeg bare sagt til jødene i konsentrasjonsleirene under andre verdenskrig: "Gjør noe med den situasjonen dere er i da hvis dere har det så fryktelig vondt."

 

Poenget er jo at det ikke kan gjøres noe (selvfølgelig kan man komme gjennom med noe, men sjangsen for det er jo 1/1000).

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg skal gråte eller le...

 

Quote:

Skulle jeg bare sagt til jødene i konsentrasjonsleirene under andre verdenskrig: "Gjør noe med den situasjonen dere er i da hvis dere har det så fryktelig vondt."


Slo det deg ikke som noe absurd å sammenligne prising av telecom-tjenester med nazistenes grusomme handlinger under den 2. verdenskrig? Finnes det noen paralleller mellom bredbånd og etnisk rensning?

 

Quote:

Hva om man ikke kan bytte?


Du klarer aldri å overbebevise meg om at du faktisk ikke har mulighet til å bytte. Tjenestene til Telenor kommer ikke med tvang.

 

Quote:

Hva om man ikke kan gjøre noe med det man er misførnøyd med?


Som sagt telecom fra Telenor er ikke obligatorisk! Er det noe med Telenor du ikke liker har du selvfølgelig muligheten til å velge det bort, til fordel for andre leverandører eller ingen leverandør. I en slik situasjon finnes det ALLTID noe du KAN gjøre. (kan ikke, les: vil/gidder ikke?)

 

Quote:

Jeg vil ikke akkurat si at bredbånd er en del av den politiske agendaen i dag heller.


Så vidt jeg vet har emner rundt bredbånd blitt diskutert inntil flere ganger på Stortinget og vært elementer på den politiske agendaen til minst ett (flere?) partie...

 

-->Calm

 

[red: korrektur]

 

[ Denne Melding var redigert av: Calm på 2002-08-30 03:27 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-02-18 09:58, Riks skrev:

Vi betaler ikke NRK-lisens, men TV-lisens! Det er stor forskjell her! Du betaler IKKE for å se på NRK (altså NRK-lisens som dere kaller det her), men du betaler for å ha TV i huset (TV-lisens som det står på fakturaen).

Bare sånn til opplysning altså...



 

Så hvorfor får da ikke TV 2, TV 3, TV Norge og andre kanaler sin del av kaka?

 

Og til den som sa at vi trenger NRK... det gjør vi ikke lenger. TV 2 har gang på gang bevist at de er raskere enn NRK i å opplyse om viktige ting som man bør vite om. De er også like profesjonelle som NRK i de fleste ting og bruker i mange tilfeller de samme produksjonsselskaper som NRK bruker på mange av sine programmer. TV 2 har også like god dekning som NRK, om ikke bedre. Jeg vet om flere steder i Oslo hvor man ikke får inn NRK, mens TV 2 er såpass klart at det ikke irriterer (steder hvor man ikke har kabel). Jeg opplevde det selv da jeg bodde i Trondheimsveien (i sentrum), og vet om flere med samme problem.

Lenke til kommentar

Quote:




>Så hvorfor får da ikke TV 2, TV 3, TV Norge og andre kanaler >sin del av kaka?


De er reklamefinansierte. TV2 tjener btw mer enn nok penger fra før av.


>Og til den som sa at vi trenger NRK... det gjør vi ikke >lenger. TV 2 har gang på gang bevist at de er raskere enn >NRK i å opplyse om viktige ting som man bør vite om. De er >også like profesjonelle som NRK i de fleste ting og bruker i >mange tilfeller de samme produksjonsselskaper som NRK bruker >på mange av sine programmer. TV 2 har også like god dekning >som NRK, om ikke bedre. Jeg vet om flere steder i Oslo hvor >man ikke får inn NRK, mens TV 2 er såpass klart at det ikke >irriterer (steder hvor man ikke har kabel). Jeg opplevde det >selv da jeg bodde i Trondheimsveien (i sentrum), og vet om >flere med samme problem.


 

Jeg syntes TV2 ligner mer og mer på se og hør, totalt uten faglig dybde på sine "intelektuelle" programmer.

Det er faktisk noen av oss som liker NRK fremfor TV2. Skal jeg ha hjerneløs underholdning ifm av amerikanske skrap tv-serier så velger jeg TV2, skal jeg ha noe fornuftig å se på så foretrekker jeg NRK/Discovery Channel/BBC. At du finner et sted i Oslo uten NRK-dekning er sterkt, men hvis du bor i Trondheimsveien så burde du vel ha hatt kabel-tv?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-02-12 14:38, Acxigon skrev:

-ser meg enig i at Telenor er ganske sleipe i måten de fremstiller prisene og det-man-kan-spare-tallene sine.


NRK-lisensen betaler vi jo fordi at "det er jo ingen reklame på NRK, så NOEN (Les alle norges tv-eiere, INKLUDERT de som ikke ser på NRK) må jo betale for kanalen!?!?"


De er tross alt ganske sleipe, for prøv å se etter et større NRKprogram som ikke har SPONSOR(!!!)-"reklame" før det starter... :sad:

Dette går tydeligvis ikke inn under betegnelsen REKLAME hos NRK, så de fortsetter å grafse inn penger fra to parter for å dekke programmene dobbelt opp med penger... :sad:


Men allikevel, jeg stiller meg litt kritisk til språkbruken og sammenligningene som brukes i denne topicken... Moderatorer, hvor har dere gjort av dere???



 

Du har ikke fulgt med mye i timen, har du vel? Det er en lovpålagt grense som sier hvor mange prosent av omsetningen til NRK som kan være reklamepålagt. Det jeg har sett av reklame har vært ifm med dekning fra idrettsarrangementer, noe som garantert er dyrt. NRK er en allmennkringkaster, som er finansiert over lisensinnteker, og Stortinget bestemmer afaik hvor mye man må donert til NRK i året. Ja, jeg er enig i at TV-lisens er teit, men pr dags dato så syntes jeg faktisk det er vært å donere noen kroner til NRK for radio/Tv , ettersom det faktisk ikke finnes noen ordentlige alternativer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...