Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NRK melder:Telenor lurer oss alle !


Anbefalte innlegg

Et par ting:

 

Regjeringa bestemmer ikke TV lisensen, Stortinget er den lovgivende og bevilgende makt, og så vidt jeg vet får NRK penger over statsbudsjettet.

 

En eller annen sa at det måtte være dyrt for at økonomien skal gå rundt, ikke nødvendigvis sant!Løsingen er "enkel":

 

du tjener 80kr hos expert

Du bruker 40 på Rimi og 40 på Telenor

De kjøper brødrister

- PROBLEMET:

Av de 40 du bruker på rimi er 24% moms(Ok, matmoms 12%) dvs at Rimi bare får ca 30 kr.

 

Om du tjener 80 kr. på expert, så kjøper et brød til 30kr og staten SENKET avgiftene (som var hva som ble diskutert) så får RIMI fremdeles 30 kr.... og kan kjøpe brødrister neste dag :razz:

Tar du med en skattlegging på 33% i lillegg har du i utgangspunktet tjent 120 fra expert.....

 

 

Den Norske Stat er av den overevisning at vi nordmenn ikke kan ta en selvstendig bestemmelse, så Staten tenker for oss og beslaglegger alle pengene våre slik at DE som vet så mye bedre kan styre de for oss, men de er jo snille da, som lar oss beholde litt lommepenger.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-02-13 00:31, m-kane skrev:


En eller annen sa at det måtte være dyrt for at økonomien skal gå rundt, ikke nødvendigvis sant!Løsingen er "enkel":


du tjener 80kr hos expert

Du bruker 40 på Rimi og 40 på Telenor

De kjøper brødrister

- PROBLEMET:

Av de 40 du bruker på rimi er 24% moms(Ok, matmoms 12%) dvs at Rimi bare får ca 30 kr.


Om du tjener 80 kr. på expert, så kjøper et brød til 30kr og staten SENKET avgiftene (som var hva som ble diskutert) så får RIMI fremdeles 30 kr.... og kan kjøpe brødrister neste dag :razz:

Tar du med en skattlegging på 33% i lillegg har du i utgangspunktet tjent 120 fra expert.....



Den Norske Stat er av den overevisning at vi nordmenn ikke kan ta en selvstendig bestemmelse, så Staten tenker for oss og beslaglegger alle pengene våre slik at DE som vet så mye bedre kan styre de for oss, men de er jo snille da, som lar oss beholde litt lommepenger.....



 

Klar over at den lille saken der ikke gikk "helt" opp, men pengene du betaler får du (eller mer trengende) igjen. Hvor mange personer fra dette forumet maser ikke om at "staten" må bevilige mangfoldige millioner til å gi særingene ute på landet bredbånd. Fra før av får dem allerede støtte bare for å bo i ingenmannsland.

 

Det er klart at fjerner vi skatter og avgifter så må ikke du forvente å få gratis skolebøker og at veiene blir vedlikeholdt.

 

Nå høres jeg jo ut som den AP politikern noe som ikke akkurat stemmer (heller mer mot Høyre/FRP), men det jeg vil til livs er det klages og sytes uten noen særlig gode grunner. Det virker som om "telenor suger fordi dem suger". Det er ganske ufattelig at Telenor klandres fordi dem ønsker og tjene så mye som mulig. OMG, hvem her inne gidder å selge noe for 1000kr hvis du kan få 4000kr for det? I et forholdsvis fritt samfunn som norge er så kan man ta den prisen man selv vil(innen rimelighetens grenser).

 

Hvis man synes prisen er for høy så kjøper man ikke produktet

Lenke til kommentar

---den prisen man selv vil(innen rimelighetens grenser).

 

Hvis man synes prisen er for høy så kjøper man ikke produktet

_____________________________________________________

 

Joda Anders er enig med deg der, men bare til en viss utstrekning. Når det gjelder strøm som mitt innlegg kanskje konsentrerte seg mest om er jo faktisk situasjonen at man har jo ikke noe valg. Har du sett parafinfyrte pc'er? Eller gassdrevne Tv'er?

Jada, jeg kjenner til solcellepaneler og batterier, men dette er jo så avgiftsbelagt at dette er enda dyrere.

Det samme er det i realiteten med telefon. Hjelper lite om jeg satset på mitt radioamatørsertifikat og kun kommuniserte ved hjelp av en 2Meter sender e.a. Det er jo nesten ingen som har sånne radioer!

Og selvsagt hadde jeg valgt en bil som kunne sveve for å slippe å betale veiavgift/årsavgift.

Poenget er at disse sitter som tilnærmede monopolister, og det er nettopp det som gjør at det er overpriset.

 

Men hadde det vært opp til meg, hadde jeg gjerne hatt et lite kjernekraftverk,home-Edition, som også kunne gitt meg gratis drivstoff til bilen. Men tror du dette blir en realitet med det første? Det er ikke teknologien det står på ihvertfall. Det er markedsinteressene.

Lenke til kommentar

Når jeg leser dette begynner jeg å lure på èn liten ting:

 

Alle her klager over at telenor og NRK er så dritt (det er jo sant)

 

Men gjør vi noe annet enn å klage?

Tror dere telenor og NRK i det hele tatt bryr seg om noe av det som står her? NEI.

 

NOE må bli gjort...

*hate telenor* *hate el-kjøp* *hate NRK*

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-15 07:01, [ReXoR] skrev:

Når jeg leser dette begynner jeg å lure på èn liten ting:


Alle her klager over at telenor og NRK er så dritt (det er jo sant)


Men gjør vi noe annet enn å klage?

Tror dere telenor og NRK i det hele tatt bryr seg om noe av det som står her? NEI.


NOE må bli gjort...

*hate telenor* *hate el-kjøp* *hate NRK*


 

Viktig spørsmål det der - men hvis du gadd lese andre tråder om temaet, ville du se at ting faktisk blir gjort.

 

At folk her hygger seg med felles fråde er jo OK, men syns den er fullstendig offtopic.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-15 12:14, Insanity skrev:

Noen som vet om det er mulig å bli tatt av lisenskontrollør-djevlene hvis man har prosjektør og tv-ut i pc'en?


Hvor smarte er de?


 

For å si det slik.

 

Må du registrere deg mot NRK når du kjøper projektor ? Hvis du må det så er du jo like langt. Men man kan jo alltids få tak i brukt eller registrere den i et annet navn. Jeg har aldri sett disse kontrollererne før så jeg vet ikke.

De kan ikke kreve å komme inn til deg uten å eventuelt ha med politi med ransakelsesordre.

Men hvis de ser noe gjennom vinduet eller.no så holder nok det.

Burde vel ikke være så vanskelig å lure systemet.

 

Ang. den linken :

Akkurat :smile: Jeg kikket ikke på alternativene selv, bare regnet med at de var :

 

Fjerne NRK-lisens

Beholde NRK-lisens

Det å foreslå at Staten skulle betale er jo idiotisk. De bare belaster oss uansett.

Lenke til kommentar

NRK skulle vært Reklamefinasiert, slik som TV2. TV2 må jobbe før penge, mens NRK får dem...Snakker om urettferdige greier...Så når NRK går dårlig og ikke tjener penger, må du og jeg betale for få dritten på føttene. I rettferdighetens navn, Fjern Lisensen og la oss vanlig folk få bestemme mer selv. Norge trenger å få nytenkende folk på ting og i Regjering, slik at vi kan få ett nytt mer kostnads-effektivt styre. Fjern folk som bare hever lønn, få bort en del disse dustete kommisjonene og utvalgene. Halver arbeidstokken i stat og kommune. I dag gjør to stykker det en gjør i det private. Det er ikke særlig økonomisk. La folk tjene det de tjener i dag, og sett ned priser og avgifter, slik at Norge blir ett billigere land å bo i. Halvert Matmoms...Hahh...Hvem tror de at de lurer, det brødet som kosta tolv kroner før de halverte momsen, koster de samme tolv kronene i dag. Hvem tjener på det, jo butikken. De kan si at vi må sette opp prisene for å betale økte kostnader ved produskjonen, og de må øke prisen på det samme brødet, fordi kostnadene med å frakte brødet fra produsent til Butikk er gått opp. Hvorfor, jo, Sjåføren som kjørte bilen, fikk nettopp vite at diesel-avgifta var gått opp med 50 øre literen. Hvem betaler den ekstra utgifta til slutt, jo du og jeg som kjøpte brødet, så selv om staten halverte momsen, så kosta brødet fremdeles tolv kroner.

 

Enda mer galskap:

Jeg går i butikken for å kjøpe bil, jeg ser og finner noe jeg vil ha. I det øyeblikket jeg setter nøkkelen i tenninga, har verdien av bilen sunket med vel 50000, fordi vi i norge har en heil hau med engangs-avgifter i forbindelse med bilkjøpet. I tillegg betaler du avgift per hest, og du betaler C02-avgift, Veiavgift og avgifter for at du er så dum at du vil kjøpe en bil. Norge lever i etterkrigs-tida, der man faktisk hadde restiksjoner til og med på hvor mye du kunne bruke bilen. Eksempelvis kunne du ikke kjøre bil på Søndag.

 

Nei, jeg er skremt over hvordan Norge styres, like vel skal vi gi fra oss milliard på milliard i utenriks-hjelp. Hva om Norge skippa u-hjelpa ett år, og brukte de pengene på eldre-omsorg og helse-vesen. Hvem er det som tjener på det, jo du og jeg, samt de samme folka som tenkte lengre enn det nesa rekker. Vi betaler mange milliarder kroner i skatt hvert år, men hvor blir det av disse pengene, du ser dem ikke når du drar på veien, for den er sporete og tildels hullete.

 

Tror jeg slutter nå, dette innlegget er meir enn langt nok. I bunn og grunn er dette det samme som monopolet som Telenor og NRK tildels har. For ikke å snakke om Nummeropplysninga til Telenor, som til nå har hatt en lov i grunnloven, som sier at Telenor er det eneste selskapet som kan drive med nummeropplysing...

Jaja, hva skal det bli til av dette landet.

Lenke til kommentar

'Beemer' og andre arrogante FRP-kremmere: pell dere ut av 'Internett & Nettverk'!

 

Er i dialog med Telenor, og veksler mail med Nærings & Handels dept. - venter på at noen høyere i hierarkiet, skal prestere et par godbiter. Tanken var å legge ut disse her ( noen der leste faktisk denne tråden, men neppe nå lenger, siden det er bare fliser og tullprat igjen ).

Lenke til kommentar

Så dåkker si det?

Hvorfor tror dere at telehor går med overskudd på over 11 MILLIARDER??? Det er nesten like forbanna mye som hele forbanna statsbudsjettet til hele landet vårt!! Dere fatter ikke kor mye penger det er!!! Men en ting er sikkert, det er stjålet av oss!! Og jeg er så flau og si det, men jeg jobbet hos telehor, og kommer ALDRI til og jobbe der igjen, de behandler ansatte som dyr, setter dem i båser der dem ikke kan gjøre noe annet før dem stenger melke bua si. Alle sluttet inc. meg! Even ledern min!

Og nu skal dem sette OPP prisene på telefon, GÅR DETTE ANT? Fatter ikke hvordan vi kan godta dette? SKJØNNER DET IKKE!!!! Hallo folkens VÅKN OPP!!!

Har nu foresten noen tips ang. det andre dere jatta om, TV lisensen setter dere bare på ett annet familie medlem, og ang gebyrer i banken så vil jeg annbefale scandiabanken, dem har INGEN gebyrer! INGEN!

Brukte postbanken før, og her er jo litt av utgiftene jeg hadde hos dem : 200 i året på VISA kort, 100 på postbankkortet, 100 i nettbankgebyr, 2kr for hvert utak av minibank eller butikk. Og 2 kr for hvær ***** regning jeg betalte! + noe annet dill og dall, og tror faktisk at gebyrene nu er satt opp! SKIFT BANK FOLKENS!!!

Vær så snill og få høre fra dere, jeg har IKKE lyst å finne meg i alt dette!! Jeg ber dere Norske statsborgere, ikke sitt på ræva og godta ALT dette ****skapet!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-17 20:59, Snicker skrev:

Så dåkker si det?

Hvorfor tror dere at telehor går med overskudd på over 11 MILLIARDER??? Det er nesten like forbanna mye som hele forbanna statsbudsjettet til hele landet vårt!!


 

HA HA HA!

 

1.Grunnen til Telenors overskudd er mange engangsinntekter. Hadde dem ikke solgt unna så mange ting ville nok ikke regnskapet vært like flott. Merk deg at aksjekursen på Telenor SANK etter at de presenterte resultatet. Markedet forventa enda bedre resultat.

 

2.Norges statsbudsjett er på rundt 600 milliarder.

 

Quote:


Dere fatter ikke kor mye penger det er!!!


 

Det er få personer som faktisk greier å ha noe særlig forhold til hvor mye penger det er snakk om når vi overstiger tosifra millionbeløp. Milliardbeløp blir bare "veldig stort" uten at du egentlig greier å ha en god oppfattning av hvor mye det er.

 

Quote:


Men en ting er sikkert, det er stjålet av oss!!


 

jahaja?

 

Quote:


Og jeg er så flau og si det, men jeg jobbet hos telehor, og kommer ALDRI til og jobbe der igjen, de behandler ansatte som dyr, setter dem i båser der dem ikke kan gjøre noe annet før dem stenger melke bua si. Alle sluttet inc. meg! Even ledern min!


 

hmm, at du fikk jobb der virker litt småskummelt...

 

Quote:


Og nu skal dem sette OPP prisene på telefon, GÅR DETTE ANT?


 

Selvsagt. Vi lever ikke i en kommuniststat.

 

Quote:


Fatter ikke hvordan vi kan godta dette? SKJØNNER DET IKKE!!!! Hallo folkens VÅKN OPP!!!


 

Hvis du ikke er interessert i tjenestene til Telenor står du fritt til å velge andre operatører.

 

 

Quote:


Vær så snill og få høre fra dere, jeg har IKKE lyst å finne meg i alt dette!! Jeg ber dere Norske statsborgere, ikke sitt på ræva og godta ALT dette ****skapet!


 

Jeg ber deg ta grunnskolen en gang til så du får litt bedre norskkunnskaper. Egentlig utrolig at jeg svarer på et innlegg som er så useriøst.

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-02-17 23:13 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Jeg ber deg ta grunnskolen en gang til så du får litt bedre norskkunnskaper. Egentlig utrolig at jeg svarer på et innlegg som er så useriøst.



 

Vel, de fleste inne her vet vel hvilken monopolist Telenor er. Om ikke du så i hvertfall jeg og mange med meg.

_________________

MSI K7T-266 PRO-R

AMD Athlon 1400MHz

512 DDR-ram

Plextor PX-W2410TA CD-RW

Toshiba DVD

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Sjenever på 2002-02-18 04:24 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-17 23:12, Anders Leipsland skrev:


Quote:


Og nu skal dem sette OPP prisene på telefon, GÅR DETTE ANT?


 

Selvsagt. Vi lever ikke i en kommuniststat.

 

Det er ikke langt ifra. Bare det faktum at monopolene ennå lever kan jo tyde på det motsatte.

 

Quote:


Quote:


Fatter ikke hvordan vi kan godta dette? SKJØNNER DET IKKE!!!! Hallo folkens VÅKN OPP!!!


 

Hvis du ikke er interessert i tjenestene til Telenor står du fritt til å velge andre operatører.

 

Hjelper lite når de faste avgiftene må betales til stjelenor alikevel. Og du har vel merket deg at det KUN er de prisene som det ikke er konkuranse på som økes! Jeg mener, når Stjelenor går ut i reklame å sier at de er dyrere, så har de et problem! (Sikter til: Det er penger å spare på dette - omtrent like mye som å bytte teleleverandør)

 

Quote:



Jeg ber deg ta grunnskolen en gang til så du får litt bedre norskkunnskaper. Egentlig utrolig at jeg svarer på et innlegg som er så useriøst.



 

Sitter du godt på din høye hest? :smile:

Er egentlig enig i det med norskkunskapen, men fordi språket ikke er 100% må vedkommende få lov å uttale seg.

Lenke til kommentar

Vi betaler ikke NRK-lisens, men TV-lisens! Det er stor forskjell her! Du betaler IKKE for å se på NRK (altså NRK-lisens som dere kaller det her), men du betaler for å ha TV i huset (TV-lisens som det står på fakturaen).

Bare sånn til opplysning altså...

 

Men misforstå meg ikke; TV-lisens SUGER!!!

Lenke til kommentar

Enig. Dessuten har Telenor mer eller mindre monopol på alle teleprodukter.. Det er feigt, for da kan de sette skyhøye priser som vi må godta hvis vi vil ha det! ÅH jeg har ADSL selv.. 520 kr i måneden!!! Bare fordi det ikke er bygget ut for NGT!!! De er jo skambillige... For ikke og snakke om Bredbåndsfabrikken...

Fy søren!

Dessuten, for og snakke om NRK

; Hadde de ikke hatt den lisensen for alle dritt programmene hadde de gått konkurs! Dessuten er den nye sjefen ikke bedre enn den gamle (einar) Det eneste som er verdt og se på NRK er barnetv. hehe

synd og si det.. Kunne ikke NRK også levd av reklame som alle de andre gjør? Årsak; fordi de er så tette i huet... stakkars dem.. masse fjortiser som sitter der, akkurat som telenor.. billig drivkraft, vet dere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...