Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NRK melder:Telenor lurer oss alle !


Anbefalte innlegg

NRK morgen-nyhetene:

 

Teleanalytikeren Tore Aarønes ( Norsk Telecom http://telecom.no/ )rapporterer, at Telenors påstand om at tellerskrittene her i landet er blant verdens laveste, er feilaktig og basert på misbruk av OECD-statistikk.

 

Nemlig ensidig på den som er justert for kjøpekraft: d.v.s. jo dyrere det blir å leve her i landet, desto billigere mener Telenor deres priser er. De bidrar på den måten til at det høye prisleie holdes oppe, samtidig som de reklamerer med 'verdens laveste priser' !

 

For at dette skal stemme, må den andre statistikken med, som OECD også bruker for å måle prisleie i de enkelte land:

 

Den reelle pengeverdien OECD-landa imellom, valutaen målt mot hverandre.

 

Slik sett er teleprisene her i landet blant verdens høyeste, og står dessuten i misforhold til de kostnader som Telenor har.

 

Telenor er et internasjonalt selskap, og har utgifter og inntekter som ikke blir reflektert her hjemme. På den måten er det vi på hjemmemarkedet som finansierer Telenors monopol her, og ekspansjon i utlandet.

 

Norge - 4,5 millioner mennesker ( en middels storby )... duverden, er vi ikke glade som olympiske mestre i tvungen subsidiering ?

 

 

[ Denne Melding var redigert av: TRAM på 2002-02-12 08:23 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både telenor og NRK er noen kapitalistiske monopol svin som gjemmer seg bak teite lover, for å kreve inn penger de ikke fortjener , bl.a NRK Lisensen .. det er jo en SKAM at NRK (suge suge suge ) krever 1750 kr i ÅRET for at man selv skal få lov å bruke sine egne penger på å kjøpe et tv , som blir 0% brukt til å se på de skitne uganda dokumentarene og ***** sporten , eller andre dårlige serier. Nei Digital Parabol , DVD , og Tv-UT fra pc'en er det som duger... kutt ned nrk antenna og stapp opp i ***** på Regjeringsfolka som bestemmer at tv lisensen er der.. legg ned NRK og bruk pengene til noe FORNUFTIG , sett ned noen avgifter riv noen bomstasjoner , statlig støtte av bredband (sverige er milevis foran)

 

Norge er et horeland .. argh.. Bor altfor langt fra grensa .. dessverre :grin:

Lenke til kommentar

Dette er på en måte ingen nyhet. Alle vet at Stjelenor er en gjeng med kjeltringer. De sitter der og tviholder på sitt monopol for de vet at når den tiden er over, ja da er de konkurs.

Jeg hater den reklamen de kjører med han "karen" som deler tannpirker med samboeren sin. Stjelenor sier at det er penger å spare på slik, omtrent like mye som å bytte teleselskap.

Vel til dere sniker i Stjelenor: "Så lenge jeg sparer 0,1 øre på å bruke noe annet selskap enn dere, så vær sikker på at jeg gjør det!"

Norge er den siste komuniststat.

Lenke til kommentar

Hei CdBuRnR!

 

CdBuRnR skreiv:

 

Norge er et horeland .. argh.. Bor altfor langt fra grensa .. dessverre

 

Er det grensa mot Russland du meiner..?

 

Vel,synest det blir feil å kritisere NRK for lisensen..Det er ikkje dei som bestemmer at den skal være der..Men,når den er der må dei forholde seg til det..

 

 

 

 

 

 

_________________

 

Mr.Hassan

 

Same shit diffrent cow.

There is allways hope `cause that something they havent found out how too kill yet..

 

"Oops! My brain just hit a bad sector. Application has

reported a 'Not My Fault' in module KRNL.EXE in l

 

[ Denne Melding var redigert av: Mr.Hassan på 2002-02-12 10:27 ]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-45jaQkrH

-ser meg enig i at Telenor er ganske sleipe i måten de fremstiller prisene og det-man-kan-spare-tallene sine.

 

NRK-lisensen betaler vi jo fordi at "det er jo ingen reklame på NRK, så NOEN (Les alle norges tv-eiere, INKLUDERT de som ikke ser på NRK) må jo betale for kanalen!?!?"

 

De er tross alt ganske sleipe, for prøv å se etter et større NRKprogram som ikke har SPONSOR(!!!)-"reklame" før det starter... :sad:

Dette går tydeligvis ikke inn under betegnelsen REKLAME hos NRK, så de fortsetter å grafse inn penger fra to parter for å dekke programmene dobbelt opp med penger... :sad:

 

Men allikevel, jeg stiller meg litt kritisk til språkbruken og sammenligningene som brukes i denne topicken... Moderatorer, hvor har dere gjort av dere?

Lenke til kommentar

On 2002-02-12 10:25, Mr.Hassan skrev:

Hei CdBuRnR!

 

CdBuRnR skreiv:

 

Norge er et horeland .. argh.. Bor altfor langt fra grensa .. dessverre

 

Er det grensa mot Russland du meiner..?

 

Vel,synest det blir feil å kritisere NRK for lisensen..Det er ikkje dei som bestemmer at den skal være der..Men,når den er der må dei forholde seg til det..

 

 

 

 

Vel var helst til sverige jeg ville da... billig sprit , fine damer , bredband og fyrverkeri året rundt :grin:

 

Alt man trenger kort sagt..

 

Om du leser det jeg skriver så er det Regjeringa jeg kritiserer, for det er de som bestemmer at man skal betale NRK Lisensen på 1750 kr i året.

Lenke til kommentar

Hei CdBuRnR!

Veit at du kritiserte Regeringa på slutten av innlegget ditt (ikkje Libresse;) )Eg tenkte på utsagnet tidligare:

Da du skreiv:

 

NRK Lisensen .. det er jo en SKAM at NRK (suge suge suge ) krever 1750 kr i ÅRET for at man selv skal få lov å bruke sine egne penger på å kjøpe et tv , som blir 0% brukt til å se på de skitne uganda dokumentarene og ***** sporten , eller andre dårlige serier.

 

Det eg ville på peike var at NRK har ikkje eit valg siden Regeringa har bestemt at lisensen skal krevast inn..(dvs NRK kan no prøve å la være,så ser ein kva som skjer.)

 

Vel,når du tenker på billig sprit etc så bør ein tenke på at ein Svenske tener mindre enn ein Nordmann..Ein må sjå til i samanheng..Tenke på konsumprisindexen etc..:wink:

Fine damer..Vel,eg tenker også på det indre..:wink:

Svenske damer snuser generelt mykje har eg hørt..Vil ikkje seie at dei snuser meir enn svenske menn..Men,i forhold til Norge er det mykje..

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-12 15:27, hasund skrev:

Synes lisensen er en lav pris å betale for å slippe reklame.

-fordi 99% av resten av landets studenter slipper


 

Eh... Skulle gjerne ha betalt litt til TV2 istedenfor NRK. Reklamen på TV2 plager meg ikke da den kommer imellom programmene og ikke inne i som på TV3. TV2 Rocker jo villt med sine programmer mens NRK stinker rått! Få Åpen Post gutan over til TV2, TandeP og gjengen kan gå hjem å legge seg.

 

Hvorfor slipper studentene å betale? Trodde de bare lurer seg unna. Er du kanskje en av de uheldige som må betale? Hvis noen ukjente kommer på døren og spør om de forstyrrer deg i dagsrevyen må du ikke si JA!!!

He he.

 

Har kabel selv og må betale NRK avgift...

Lenke til kommentar

Vel lisensmannen klarte å lure seg inn en gang og da var det gjort.

 

Synes altså ikke vi kan klage så mye på slike avgifter her i landet- vi tjener jo nbedre enn andre med lavere avgifter, og det er jo tydeligvis ikke sånn at man ikke har råd til ting her i landet (selv om akkurat øl og kjøtt virker noe overpriset sammenlignet med andre varer her).

 

Unntak er selvfølgelig "utsatte" grupper, og disse synes jeg vi skulle la slippe.

 

Hva TV2 angår har de kjøpt inn endel bra serier, men altfor mye reklame og dusteskap (Jeg var der da Orderud ekteparet ble brutalt drept. Jeg var der da Twin towers styrtet sammen. Jeg har jammen opplevd mye sammen med tv2) ødelegger. Når det kommer til tv-produksjon er det ingen som slår NRK her til lands- selv om det at de ikke er kommersiell fører til en del samelere, gjerne kjedeligere saker.

Lenke til kommentar

Ser her mange klager på landet Telenor etc. etc

likedan overalt skulle jeg tro.

Hva er det egentlig alle klager så på?

 

Til alle som bare klager og klager er det noen som vet hvordan det er i andre land? Vært og reist endel kanskje? har selv vært ganske mange plasser på denne

jord og vil bare si at vi har det utrolig bra her opp i nord.

 

 

Er det for ille hvorfor ikke bare flytte? Det kan vel ikke være så forferdelig vanskelig?

 

 

SR1Data.KonsulentTjenester.

Lenke til kommentar

Det må bli slutt på at vi liksom skal akseptere at prisene er høye, bare fordi en eller annen statistikk sier at vi har råd til det! Dette må vel være noe av den mest dustete argumentasjonen for å holde høye priser som finnes. Og da tenker jeg selvsagt på telefon, sms, og lignende ting.

Leste igår (Aftenposten t.j.) at Stjelenor har inntekter tilsvarende 900,- kr pr minutt på sms, i forhold til hvor mye det belaster nettet. Dette betyr jo at i stor grad er det ungdommene og barn som subsidierer telenettet for de voksne. Dette er bare HELT PÅ VIDDENE ! Skulle ikke vært lov...

 

Feks nå som endelig strømprisene så ut til å slutte å stige, hva skjer da? Jo, nettleien går opp med 8 prosent. Såvidt meg bekjent betaler man faktisk både for graving og innstallering + tilknytningsavgift idet man bygger seg et hus. Og dette beløper seg ikke akkurat til småpenger heller, tror tilknytningavgiften ligger på ca 80 000,- i skedsmo kommune. Så hva i pokker er da nettleien for? Den skulle jo være rimelig godt betalt for allerede.

 

Og når vi først er inne på temaet strøm...Hvem er det egentlig som får nyte godt av den billige strømmen som selges ifra kjernekraftverket i Sverige, Barsebeck? Det ligger jo der og utgjør en fare uansett, hvorfor kan ikke da jeg kjøpe strøm ifra disse til en langt billigere penge? Nei, fordi de selger på den Nordiske kraftbørsen, hvor alle strømprodusenter og leverandører handler. Så det betyr jo at alle har vi sikkert ved en anledning fått strøm ifra kjernekraftverk. Men dyrt skal det være, etter at de har klasket "Tindra" på regningen.

 

Den eneste grunnen til at det er sånn med disse og mange andre ting, er at det er noen drittsekker som sitter og har tilnærmet monopol. Forbannede blodigler!

 

Sånn er det med så utrolig mange ting her i dette landet. Det er nesten så en blir dårlig bare av å tenke på det. Lurer på om jeg skal sette opp en bom foran postkassa, sånn at postmannen må betale 10,- kr hver gang han ønsker å levere brev eller reklame. Det skulle tatt seg ut.

 

_________________

AMD XP1700+ @ 1681 /XP2000+

Soltek SL-75 DRV-2 ,302Mhz Fsb

256Mb TwinMos, S4 32Mb

80Gb Wd Caviar

Windoze Xp pro

Sony 16XCdbrenner

 

[ Denne Melding var redigert av: tilstad på 2002-02-12 17:28 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-12 14:38, Acxigon skrev:

...Men allikevel, jeg stiller meg litt kritisk til språkbruken og sammenligningene som brukes i denne topicken... Moderatorer, hvor har dere gjort av dere?


 

Heisann!

 

Kan ikkje sjå at noko i denne tråden skal vera imot <a href="http://forum.hardware.no/retningslinjer.php">retningslinjene</a> til forumet. Men, dei fleste kan jo kanskje vurdera å moderera sin eigen språkbruk littegranne... :smile:

 

Vegard,

moderator

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-12 17:12, tilstad skrev:

Det må bli slutt på at vi liksom skal akseptere at prisene er høye, bare fordi en eller annen statistikk sier at vi har råd til det! Dette må vel være noe av den mest dustete argumentasjo


 

1. Du jobber på Expert. Der tjener du 80kr

2. På veien hjem bruker du 40kr på brød hos Rimi og 40kr på å ringe til venner via Telenor. Disse prisene synes du er høye.

3.RimiHagen og TeleTormod går til Expert og kjøper en brødrister hver til 40kr.

4.Neste dag får du igjen 80kr fra jobben. Når kan du lese punkt 2-4 om og om igjen så har du hvordan økonomien fungerer sånn ca.

 

La oss nå sette ned prisene du betaler.

 

1. Du jobber fortsatt hos Expert

2. På veien hjem bruker du 20kr på brød hos Rimi og 20kr på å ringe til venner via Telenor. Disse prisene synes du er rimelige.

3.RimiHagen og TeleTormod går til Expert, men de har ikke råd til brødristeren så dem kan bare kjøpe en ostehøvel til 20kr hver

4.Neste dag innkaller sjefen deg og sier at du må ned i lønn. Du kan bare tjene 40kr.

 

Hvor mye får du igjen for at prisene ble halvert? INGENTING. Det er slik alt fungerer. Istede for å tenke "vi har råd til å betale så mye for varene fordi vi tjener så mye" så bør du tenke "vi tjener så mye fordi vi har så høye priser".

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-02-12 18:05 ]

Lenke til kommentar

vi var 4 personer som satt hos nabo på lan 4 måneder hadde ikke adsl da :sad:

 

morra hans kom å klaga på at vi hadde vinduet oppe på vintern pga høy strømregning

 

vi måtte seffern ha frisk luft det lukta svette og fordervelse der tipper det var 34 varmegrader

 

nabon hadde satt den elektriske ovnen på fult

 

fikk jevelig darlig samvitighet fordi jeg hadde PC-en der

 

pc spiser strøm til øhhh hele tiden

 

strømm regninga er verst

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-12 10:24, Frodo_Torpedo skrev:

Norge er den siste komuniststat.


 

hehe. danmark. hehe. danmark!

 

at avgiftene i norge er idiotiske, og altfor høye er jeg enig i, men i danmark:

 

bil: svindyrt

bensin: rimelig

sprit, øl, vin, sterkvin: 15årsgrense, selges på rema, dagli' brugsen. pakketilbud, 5flasker for en hundrelapp!

 

jeg kan skrive mye mer, men jeg gidder ikke.... da får bare danskene viljen sin, og jeg skriver mer og mer likt dem... :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...