mbruun Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Heisann Gutter og jenter, Jeg kjører fortsatt dualkortet mitt, med to Athlon MP 1600 CPU's. To zalman 6000CNPU AICu (Som liksom skal være silent).. Har viftene på max, siden silentfunksjonen bare ville føre til at tempen stiger med 4-5 grader(og det er jeg ikke interessert i, da tempen allerede ligger på rundt 55 grader). Har en 80mm bak, og har bestillt 2 80mm som jeg skal ha ifront, da de tre hdd'ene jeg har genererer en god del varme. MEN, dette bråker noe så inst i hel*ete (i forhold til maskina til samboeren (single amd athlon XP 1900)(kvinnfolk klager mye når supermaskinen din bråker. (eldgammelt jungelordtak). Hvilke(n) vifte®, både CPU og kabinett bør jeg bruke, dersom jeg skal ha en stillegående maskin som samtidig får ned tempen på cpu'ene og hdd'ene ? (prisklasse ca 1000,- tilsammen) Dette er den første maskina jeg har hatt behov for å ha ekstra vifter i. Alle forslag mottaes med STOR takk :smile: -Morten- Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Quote: On 2002-02-12 06:51, mbruun skrev:Har en 80mm bak, og har bestillt 2 80mm som jeg skal ha ifront, da de tre hdd'ene jeg har genererer en god del varme. Snu på flisa og sør for at du har flere vifter som suger ut enn det du har som blåser inn (og ikke glem filter på de sistnevnte). Hvis du har flere som suger ut så får du for det første varmen ut og så skaper du et undertrykk som sørger for bedre kjøling. Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Quote: On 2002-02-12 06:51, mbruun skrev:Har en 80mm bak, og har bestillt 2 80mm som jeg skal ha ifront, da de tre hdd'ene jeg har genererer en god del varme. Snu på flisa og sørg for at du har flere vifter som suger ut enn det du har som blåser inn (og ikke glem filter på de sistnevnte). Hvis du har flere som suger ut så får du for det første varmen ut og så skaper du et undertrykk som sørger for bedre kjøling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå