Zic0 Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 vel har laget en snarvei i desktopen til cd rom men den leste bare første gang jeg puttet på ene cd en nå har den bare de filene der. Hvordan kan jeg få den til å lese andre cd er når jeg bytter dem? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 du må mounte cd-stasjonen på nytt... 'mount -a' mounter vel alt som kan mountes (fra fstab) .... Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 du kan bare skrive "mount /cdrom" som root så funker det. unmountes med "umount -f /cdrom" Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Nei, i FreeBSD defineres enhetene litt annerledes. Som root skriver du: mount -t cd9660 /dev/acd0 /mnt/hva_din_katalog_heter Hvis ikke acd0 fungerer, må du underøske hva den riktige enheten kalles. I MNT-katalogen har du sikkert allerede strukturert mapper på enhetene dine. Hvis ikke kan du montere CD-spilleren direkte i MNT. Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 mount /cdrom funker den og da. den finnes i både 4.8 og 51 iallefall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå