Grytefett Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Sjekk her for info om maskinen min: http://service.futuremark.com/compare?2k3=902275 Saken er at jeg i denne testen får en normal poengsum, men i tester som f.eks 3dmark 2001 får jeg elendig resultat. Dette gjelder også i forskjellige spill som f.eks "Vietcong". Det merkelige er at andre spill som f.eks battlefield går helt fint. Drivere og dx er oppdatert så det burde ikke være problemet. Har klokket cpu til 2,4 ghz nå, men det er ingen forskjell. Det merkelige er at jeg kan kjøre "Vietcong" i 640x og det hakker like mye som når jeg kjører det i 1600x. Det virker som om maskinen har mer og gi, men at det er en eller annen for for flaskehals som holder det igjen. Derfor tror jeg at det kan være noe galt med skjermkortet. Hva tror dere? Håper på mange svar :smile: Lenke til kommentar
Mala Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 ekke helt sikker her azzå,men sjekk om det ligger en fil som heter winnet i programmer som kjørere.men det som er litt rart her ar at om du har denne filen så skal så å si alt annet av spill etc går tregt og #¤%. har du installert evt drivere på nytt, re-installert spill, sjekket spilets FAQ?? Lenke til kommentar
Grytefett Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 Jeg har faktisk formatert maskinen Har prøvd forskjellige drivere også, men samme resultat hver gang. Virker som om problemet oppstår ved mange objekter på skjermen, slik som det er i vietcong jungelen. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 tror ikke du skal henge deg får mye opp i fps på vietcong... har lest på forumet at selv de med xp 2800-3000+ og ati 9700 kort har merket en del hakking på vietcong .. hvorfår er jeg ikke sikker på,kan hende grafikkmotoren er er helt perfekt. har du prøvd med patchen til spillet.. hva får du i 3d mark 2001 da ? hvordan er det med andre spill,er det lav fps der også ? Lenke til kommentar
Grytefett Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 tror ikke du skal henge deg får mye opp i fps på vietcong... har lest på forumet at selv de med xp 2800-3000+ og ati 9700 kort har merket en del hakking på vietcong .. hvorfår er jeg ikke sikker på,kan hende grafikkmotoren er er helt perfekt. har du prøvd med patchen til spillet.. hva får du i 3d mark 2001 da ? hvordan er det med andre spill,er det lav fps der også ? Har ikke testet updaten nei. Får 11-12000 poeng i 3dmark2001, det er vel også litt lite er det ikke? Ravenshield lagger også litt da. Jeg kan teste diverse spill når jeg kommer hjem, så kan jeg si deg mer i morgen :-) Vet du forresten om et program som måler fps? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Husk på at hvis det hakker like mye på høye som på lave oppløsninger, er det prosessoren eller minnet som er flaskehalsen i systemet. Det faktum at du kjører på 4x AGP kan også ha noe å si... EDIT: sjekket litt nøye på specsene dine. Du har FSB på 100MHz? Det kan være det som gjør det, siden minnet ikke går noe fort i det hele tatt da Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 tror ikke du skal henge deg får mye opp i fps på vietcong... har lest på forumet at selv de med xp 2800-3000+ og ati 9700 kort har merket en del hakking på vietcong .. hvorfår er jeg ikke sikker på,kan hende grafikkmotoren er er helt perfekt. har du prøvd med patchen til spillet.. hva får du i 3d mark 2001 da ? hvordan er det med andre spill,er det lav fps der også ? Har ikke testet updaten nei. Får 11-12000 poeng i 3dmark2001, det er vel også litt lite er det ikke? Ravenshield lagger også litt da. Jeg kan teste diverse spill når jeg kommer hjem, så kan jeg si deg mer i morgen :-) Vet du forresten om et program som måler fps? Frapps, http://www.majorgeeks.com/download.php?det=3934 Lenke til kommentar
Grytefett Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 Husk på at hvis det hakker like mye på høye som på lave oppløsninger, er det prosessoren eller minnet som er flaskehalsen i systemet. Det faktum at du kjører på 4x AGP kan også ha noe å si... EDIT: sjekket litt nøye på specsene dine. Du har FSB på 100MHz? Det kan være det som gjør det, siden minnet ikke går noe fort i det hele tatt da Dette virker interessant Kan man stille på FSB selv eller er det bedre HW som skal til? Men dette er jo ddr minne, kan jo ikke være så treigt? Lenke til kommentar
Grytefett Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 tror ikke du skal henge deg får mye opp i fps på vietcong... har lest på forumet at selv de med xp 2800-3000+ og ati 9700 kort har merket en del hakking på vietcong .. hvorfår er jeg ikke sikker på,kan hende grafikkmotoren er er helt perfekt. har du prøvd med patchen til spillet.. hva får du i 3d mark 2001 da ? hvordan er det med andre spill,er det lav fps der også ? Har ikke testet updaten nei. Får 11-12000 poeng i 3dmark2001, det er vel også litt lite er det ikke? Ravenshield lagger også litt da. Jeg kan teste diverse spill når jeg kommer hjem, så kan jeg si deg mer i morgen :-) Vet du forresten om et program som måler fps? Frapps, http://www.majorgeeks.com/download.php?det=3934 Takk Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Husk på at hvis det hakker like mye på høye som på lave oppløsninger, er det prosessoren eller minnet som er flaskehalsen i systemet. Det faktum at du kjører på 4x AGP kan også ha noe å si... EDIT: sjekket litt nøye på specsene dine. Du har FSB på 100MHz? Det kan være det som gjør det, siden minnet ikke går noe fort i det hele tatt da Dette virker interessant Kan man stille på FSB selv eller er det bedre HW som skal til? Men dette er jo ddr minne, kan jo ikke være så treigt? FSB kan stilles, men det er det som populært kalles overklokking... FSB stilles i BIOS. Øk med et par MHz om gangen, helt til maskinen ikke vil mer. Da holder det... DDR-minne finnes i flere hastigheter. Med 100Mhz FSB er den høyeste hastigheten du kan ha på minnet 266MHz. Nyere maskiner har opptil 500MHz. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 vietcong trenger patch! Lenke til kommentar
Mala Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 du har i hvertfall fått de mange svarene du ville ha, og de er gode i tilegg. skriv tilbake om du får fiksa d da!! så kan vi svare raskere neste gang kan ha samme problem Lenke til kommentar
Grytefett Skrevet 9. september 2003 Forfatter Del Skrevet 9. september 2003 Husk på at hvis det hakker like mye på høye som på lave oppløsninger, er det prosessoren eller minnet som er flaskehalsen i systemet. Det faktum at du kjører på 4x AGP kan også ha noe å si... EDIT: sjekket litt nøye på specsene dine. Du har FSB på 100MHz? Det kan være det som gjør det, siden minnet ikke går noe fort i det hele tatt da Dette virker interessant Kan man stille på FSB selv eller er det bedre HW som skal til? Men dette er jo ddr minne, kan jo ikke være så treigt? FSB kan stilles, men det er det som populært kalles overklokking... FSB stilles i BIOS. Øk med et par MHz om gangen, helt til maskinen ikke vil mer. Da holder det... DDR-minne finnes i flere hastigheter. Med 100Mhz FSB er den høyeste hastigheten du kan ha på minnet 266MHz. Nyere maskiner har opptil 500MHz. Hvilken minnebrikke anbefaler du for mitt P4533-E hovedkort? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 ravenshield er bøgette som helvete på ATi kort...får du lav FPS i det spillet, så er det garantert (99%) spillet som er problemet, og ikke maskinen din... Lenke til kommentar
Grytefett Skrevet 9. september 2003 Forfatter Del Skrevet 9. september 2003 ravenshield er bøgette som helvete på ATi kort...får du lav FPS i det spillet, så er det garantert (99%) spillet som er problemet, og ikke maskinen din...Da vet jeg det Men problemet er slik på Unreal2000 også Jeg kan sette oppløsningen til 640x men det går uansett med samme framerate som det gjør i 1600x. Begynner å lure på om det er fordi prosessoren bare har 400mhz buss. Hva tror du om det? Er utstyret mitt rett og slett gammelt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå