Roger865 Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Forsterkeren min gikk til helvete pga vannlekkasje inn i bilen og ned til forsterkeren, så en kamerat sa jeg kunne få låne en forsterker han har, som er stabil i 1 ohm, men så lurer jeg på om mine elementer i det hele tatt kan kobles i 1 ohm. Det er to stk elementer med 2x2 ohm spoler på hver. Dette har jeg nå koblet i 2 ohm, jeg lurer på om det er mulig å koble dette i 1 ohm? Ja, jeg veit at det ikke blir best mulig lydkvalitet i 1 ohm, men forsterkeren blir for svak i 2 ohm, og dette blir en midlertidig løsning. Takker for svar Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Nei, 2stk suber med 2+2ohm spoler kan IKKE kobles ned til 1 ohm, det blir 0.5ohm, 2ohm, eller 8ohm Lenke til kommentar
Roger865 Skrevet 12. november 2012 Forfatter Del Skrevet 12. november 2012 Ok, det var det jeg mistenkte Noen som har satt bort bilforsterker til reparasjon etter kortslutning som kan si noe om prisen på dette? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Ok, det var det jeg mistenkte Noen som har satt bort bilforsterker til reparasjon etter kortslutning som kan si noe om prisen på dette? Hvilken forsterker er det snakk om da?? Ny forsterker av grei kvalitet koster jo ikke allverden nå for tiden. Hvilke suber har du? Lenke til kommentar
Roger865 Skrevet 12. november 2012 Forfatter Del Skrevet 12. november 2012 2x12 Kicker CVX. Egentlig ikke Kickerfan, men fikk disse grisebillig av en kompis som måtte betale en bot Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 2x12 Kicker CVX. Egentlig ikke Kickerfan, men fikk disse grisebillig av en kompis som måtte betale en bot Da hadde jeg sett meg fornøyd med en slik: http://ljudia.no/bilstereo-s82121/sluttrinn-c78173/soundmagus-sc20001-p685780/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå