LemonNinja Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Snakk om tabloidoverskrift. 4 Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Bruker selv vyprvpn.com og har gjort det i mange år. Da kan jeg velge mellom servere i hele europa + USA og det er inkludert i giganews-abonnementet. Anbefaler alle som har netflix til å skaffe seg en amerikansk VPN, utvalget er noe helt annet enn det begredelige sortimentet i den norske varianten. 1 Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 med Chrome kan du bruke ModHeader for å oppnå samme resultat som med proxy eksemplet over, bare at det kan oppleves som raskere. https://chrome.googl...kpgkljpfnnfcklj Kan du (eller noen andre) forklare meg hvordan dette fungerer? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Jeg bruker Unblock-US for amerikansk Netflix. Koster meg $4.99 for tjenesten og de har en veldig kjekk program til PC-en hvor du kan koble opp og ned VPN-tjenesten når det passer deg med et enkelt tastetrykk. Med Netflix til $7.99 koster begge tjenestene omtrent det samme som norsk Netflix men har da muligheter for Hulu og HBO i tilegg. Det er dog noe på norsk Netflix som ikke den amerikanske har men har oppdaget at du kan faktisk logge deg inn i den norske med "amerikansk" abbonement ved å bare slå av VPN. Da får godene fra begge sider av dammen (noen andre som kan bekrefte dette?) I utgangspunktet er det kronglete å endre DNS på iPad hver gang Netflix skal brukes men siden min ruter kringkaster på både 5GHz og 2.4GHz med unike SSID, har jeg endret DNS kun på 2.4GHz slik at jeg kan bare endre nettverket hjemme for å logge meg inn i den amerikanske Netflix og bruker 5GHz for å surfe i Norge. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Hvor fleksibelt kan man egentlig sette opp VPN mtp på at noen programmer skal bruke det og andre ikke? AtW Lenke til kommentar
mrs.robinson Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Vell det som er kritisk er om du betaler online men her er jo kortnummere kryptert med ssl uansett. Å bruke et dedikert kreditkort gir også mye sikerhet her. Annen informasjon de fanger opp er det samme som google osv samler så det er ikke et stort problem. Den som hoster en VPN løsning vil jo kunne sniffe trafikken som går over VPN. Det betyr at de kan samle passord, mailadresser, og det er jo mer enn hva google samler... Lenke til kommentar
nyvvo Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Den som hoster en VPN løsning vil jo kunne sniffe trafikken som går over VPN. Det betyr at de kan samle passord, mailadresser, og det er jo mer enn hva google samler... De vil kunne sniffe den krypterte trafikken, med andre ord er det trygt. Lenke til kommentar
mrs.robinson Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 (endret) Nå vet jeg ikke om det er meg eller deg som ikke henger med. De vil kunne sniffe den krypterte trafikken, med andre ord er det trygt. Jeg leste en artikkel om VPN as a service der det ble advart mot uærlige tilbydere. Der ble det pekt på at slike tilbydere kunne kjøre feks men in the middle eller sniffe alt av passord og brukernavn. Skal se om jeg finner tilbake til artikkelen. Btw, nettopp det med sikkerhet er vel noe av årsaken til å kjøre nested VPN? Endret 13. november 2012 av mrs.robinson Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Hvorfor hater nettbransjen dette? Jeg antar egentlig at Netflix, Hulu etc bare er glade for hver ny abbonnent, og ikke bryr seg om hvilket land de sitter i - men så er de pålagt av rettighetshaverne å begrense distribusjonen. 1 Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Litt misvisende, jeg har selv testet Hotspot shield og det fungerte fortsatt ikke a see pa den amerikanske streamings siden hulu.... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Litt misvisende, jeg har selv testet Hotspot shield og det fungerte fortsatt ikke a see pa den amerikanske streamings siden hulu.... Som sagt så står det jo at store og populære tjenester som Hotspot shield kan være blokkert. Lenke til kommentar
trippler Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Hvor fleksibelt kan man egentlig sette opp VPN mtp på at noen programmer skal bruke det og andre ikke?AtW Man kan bruke programmer som proxifier (betalt programvare, eller seriekoder på nett) hvor du kan sette opp programregler som feks firefox.exe skal bruke proxy A og netflix.exe skal bruke proxy B. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Det er forskjell på VPN og proxy... @ATW: I linux kan du legge til lister over IP-adressser og -områder som skal gå gjennom VPN, og hvilke som ikke skal det. F.eks. kan du la amerikanske sider eller Netflix IP-range gå gkennom VPN. Litt usikker på hvordan det fungerer under Windows. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Hvis man bruker Unblock-US kan man sette opp på mange routere(hvertfall de med Tomato Firmware) at kun X adresser skal bruke Unblock-US DNS. Så hvis man skal gjøre oppslag på netflix.com vil man få IP fra Unblock-US og all annen trafikk går via default eller egenspesifisert DNS server. Lenke til kommentar
Talwin Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Jeg har en VPS for $15 i året med openvpn installert. Funker finfint med amerikansk amazon konto, netflix, hulu og pandora. Beste investeringen jeg har gjort på lenge. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 $15 i året? Med hvilke trafikkbegrensninger? Og hvor? Lenke til kommentar
Talwin Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 $15 i året? Med hvilke trafikkbegrensninger? Og hvor? Atlanta OpenVZ 128 fra quickpacket. 128mb ram, 256mb vswap, 20gb diskplass og 500gb trafikk pr. måned. Fantastisk pakke for medie streaming over vpn. Funker ok for å leke med web applikasjoner også. Veldig grei service også. Bare husk å be dem enable tun/tap når du bestiller hvis du skal sette opp openvpn Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Heh, kanskje jeg bare skal flytte hostingen min dit med det samme. Var jo billig. Har de noen automatiserte oppsett for webserver osv, eller må man gjøre alt fra grunnen av? Har satt opp fra bunnen av før, men foretrekker egentlig ferdig konfigurert webserver og cpanel eller tilsvarende for nettsidebruk. Lenke til kommentar
Talwin Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Den pakken kommer med et veldig enkelt kontrollpanel for reboot/shutdown etc, reinstallasjon hvor du velger OS fra en liste og det er omtrent det. Mener du kan kjøpe cpanel som en ekstra tjeneste på toppen av pakken, men det er en god stund siden nå så er ikke 100% sikker. Lenke til kommentar
RedicalBlue Skrevet 29. april 2013 Del Skrevet 29. april 2013 Vis det skal bare brukes til Netflix så fins the apper du kan innstallere på browseren din som fjerner sperren på disse seriene og filmene. for.eks. Hola, bruker det selv og får alt som er på netflix. Gå til Hola.org. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå