Redaksjonen. Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Lar deg se hva du vil, når du vil. Guide: Dette trikset hater nettbransjen Lenke til kommentar
Zhyl0 Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 med Chrome kan du bruke ModHeader for å oppnå samme resultat som med proxy eksemplet over, bare at det kan oppleves som raskere. https://chrome.google.com/webstore/detail/modheader/idgpnmonknjnojddfkpgkljpfnnfcklj Lenke til kommentar
Albatron Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Bor i utlandet, så jeg bruker Overplay til å kunne se på norsk nettTV. Absolutt et bra program som anbefales. Fungerer bra til HD streams også. 2 Lenke til kommentar
Soderlind Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Ikke glem tunlr.net (gratis) og unblock.us 1 Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Kan sånn som dette funke på Google Music? Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 KAn du ikke bare prøve ? 1 Lenke til kommentar
mrs.robinson Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Et av problemene med VPN slik jeg ser det er jo at en stiller seg litt åpen for uærlige mennesker. Man-in-the-midle feks. 1: Hvordan vet man om man kan stole på sin VPN tilbyder? 2: Hvordan kan man sikre seg mot useriøse og uærlige tilbydere av VPN? Vel for å ta de første først så kan man ikke vite. En løsning på det andre spørsmålet kan være å kjøre en form for nested VPN. Der en selv kontrollerer den første VPN. Om noen har gode tips eller kan teorier om hvordan en løser dette på vil jeg gjerne høre. Lenke til kommentar
dano5 Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 hvorfor ikke gjøre det så enkelt som mulig, f.eks. http://www.unblock-us.com Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 med Chrome kan du bruke ModHeader for å oppnå samme resultat som med proxy eksemplet over, bare at det kan oppleves som raskere.https://chrome.google.com/webstore/detail/modheader/idgpnmonknjnojddfkpgkljpfnnfcklj Funker det med feks Hulu? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Alle oppegående mobiler støtter OpenVPN ut av esken. Tror det gjelder de fleste med android 4+? Lenke til kommentar
johome Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 med Chrome kan du bruke ModHeader for å oppnå samme resultat som med proxy eksemplet over, bare at det kan oppleves som raskere. Finnes det noe slikt til Firefox ? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 DNS som unblock-us er enklest og billigst. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Har brukt supervpn som har et stort utvalg i servere i mange land. Ingen problem med streamingen. Litt stress å avlyse abn siden de ikke har noe "min side" der du kan enkelt administrere. Du må finne link til firmaet som belaster kortet ditt, og der melde deg av. Litt tungvint, men funket helt greit når jeg fant ut av det. Lenke til kommentar
Everlate Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 (endret) Jeg har god erfaring med unblock-us.com! Betalte en periode, men nå klarer jeg meg uten betaling ved å opprette flere gratis trials (har av en eller annen grunn klart å opprette trials gang på gang når jeg er koblet til skolenettet)! Endret 13. november 2012 av Everlate Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Hvordan fungerer eentlig unblock-us? Ikke proxy, ikke VPN. Det burde jo ta et halvt sekund å oppdage for Hulu etc. at klienten ikke er i USA selv om de brukr en amerikansk DNS. Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Har brukt https://www.privateinternetaccess.com/ en stund nå, og den funker veldig bra! :-) Koster $40/år, og gir også veldig bra upload/download når man laster ned linux-distroer over torrent. Har exit-punkt i England, USA, Nederland, Sveits og Romania. Er en smule lav ping, så den egner seg ikke SÅ bra til skype-samtaler o.l., dessverre. MEN: Det går veldig fint å se på netflix over den fra amerikansk tjeneste. (Dog ikke like bra som å kjøre Norsk netflix direkte.) Lenke til kommentar
fenele Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Hvordan fungerer eentlig unblock-us? Ikke proxy, ikke VPN. Det burde jo ta et halvt sekund å oppdage for Hulu etc. at klienten ikke er i USA selv om de brukr en amerikansk DNS. Unblock-US har egne DNS servere og reverse proxies. Når du gjør oppslag til deres DNS på netflix, hulu eller en annen støttet tjeneste får du en IP til Unblock-US sine proxyservere som all trafikk(under locationcheck) blir routet gjennom. Selve mediastreamingen går direkte fra tilbyderen sin server og derfor er denne type tjeneste bedre enn å bruke en VPN der all trafikk blir routet gjennom tunnellen. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Det burde jo være rimelig enkelt å oppdage ved å kjøre adressesjekk underveis på samme server og adresse som innholdet leveres fra - så må de enten rute alt, mediainnhold inkludert, eller ingenting.Takk for forklaringen. Kan forøvig også gå god for Overplay, fungerer fint. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 (endret) Det er vel strengt tatt ikke nettbransjen som hater trikset, men de griske innholdsdistributørene og de totalitære regimer slik som People's Republic of China. Sikkert også en hel gjeng med andre kontrollfriker. Endret 13. november 2012 av Nator 2 Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Et av problemene med VPN slik jeg ser det er jo at en stiller seg litt åpen for uærlige mennesker.Man-in-the-midle feks.1: Hvordan vet man om man kan stole på sin VPN tilbyder?2: Hvordan kan man sikre seg mot useriøse og uærlige tilbydere av VPN?Vel for å ta de første først så kan man ikke vite. En løsning på det andre spørsmålet kan være å kjøre en form for nested VPN. Der en selv kontrollerer den første VPN.Om noen har gode tips eller kan teorier om hvordan en løser dette på vil jeg gjerne høre. Vell det som er kritisk er om du betaler online men her er jo kortnummere kryptert med ssl uansett. Å bruke et dedikert kreditkort gir også mye sikerhet her. Annen informasjon de fanger opp er det samme som google osv samler så det er ikke et stort problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå