Howard Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Bluetooth får konkurranse Bluetooth får konkurranse av ZigBee, en ny trådløs teknologi som støttes av Mitsubishi, Motorola, Philips, Honeywell, Invensys og 50 andre produsenter. Les saken her. Lenke til kommentar
OCSpro Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Prisen for ZigBee-brikker er ventet å bli omtrent halvparten av Bluetooth-baserte brikker. Det kaller jeg god konkurranse... ingen ulemper med den nye teknologien? Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Kommer kanskje litt sent. Lenke til kommentar
Ap. Syvertsen Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Prisen for ZigBee-brikker er ventet å bli omtrent halvparten av Bluetooth-baserte brikker. Det kaller jeg god konkurranse... ingen ulemper med den nye teknologien? Den har jo mye dårligere aksesstid og under en femtedel av overføringshastigheten hvis du sammenligner bluetooth og Zigbee. Dessuten står det ganske klart at Zigbee ikke er laget for å utkonkurrere bluetooth, men utfylle bruksområdet. Lenke til kommentar
Mr Anders Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Zigbee ser ikke ut til å ha mye mer til felles med BT enn BT har med WLAN. Typisk bruksområde blir vel intelligent hus/klær konsepter... slik at skoen din kan fortelle kjøleskapet ditt at såla begynner å bli litt slitt osv. (hehe) Lenke til kommentar
WebGuden Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Husk: BETA vs VHS USB2 vs FireWire DVD-RAM, DVD-RW, DWD+RW DVD-AUDIO, SACD Kasset, MD, LP, CD, DAT, etc etc. Hadde vært fint med langt større enighet her i verden. Lenke til kommentar
El-Marty Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Vel. Må si jeg savner bluetooth i enheter der det var tiltenkt å bruke, som på f.eks. skrivere og annet periferiutstyr med relativt små datamengder. Dette er kanskje fordi bluetooth er for dyrt å integrere? Savner _veldig_ en trådløs standard man kan bruke til slikt. Håper det får bedre feste enn bluetooth. -Kabelhater- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå