Gå til innhold

[Løst] LYD OG BILDE I STUA

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har tenkt å investere i en digital løsning i stua hva gjelder lyd og bilde. Det jeg ønsker er en totalpakke med nas/server (+harddisker), receiver og høyttalere (har jeg behov for noe annet ...?) som kun skal gjelde stuen min (6x4m). Jeg har altså ikke behov for noe som kan brukes i flere rom.

Jeg er ingen feinschmecker eller forståsegpåer, men vil ha noe som gir mye og bra for pengene. Heller kvalitet framfor mest mulig lydvolum (bor i borettslag ...). Det bør være lagringsplass på minst 6tb (har en større cd-samling som skal digitaliseres til lossless (flac?) + div. film/serier), men ikke noe absolutt krav så lenge jeg kan koble til eksterne kilder. Vil gjerne ha noe som tar lite plass uten at det går utover kvaliteten (ikke digre høyttalere, men heller ikke noe mini- eller micro-anlegg). Separate lydkilder for tv (en god lydplanke holder kanskje?) og musikk (stereo framfor surround) er også ønskelig. Ser også at det er minst mulig støy fra vifter og annet. Det hele må kunne styres enkelt fra en, eventuelt to fjernkontroller.

Har ingen bestemt maxpris, men er ikke interessert i å overdrive det heller. Helst ikke for mye over 20 000,- totalt, men som skrevet, ingen bestemt maxpris ... Dette er noe som ikke haster, så kanskje bedre å vente til januar-/februarsalget?

Forslag til totalløsning eller enkeltkomponenter?.

PS! Har htpc med blu-ray

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De første varene under er fra Komplett. Der har du en god NAS med mulighet for 4 disker.

Satt opp 2 stk 3TB disker, det er bare å dytte inn nye hvis man trenger mer plass.

Har selv akuratt konvertert ca 1300 CDer, og det tar ca 500 GB i FLAC format.

Forsterkeren er meget bra, og lett å sette opp. Veilendende pris er 5000,-.

Denne kan hente musikken rett fra NASen selv, eller du kan bruke Apples Airplay. Men med sistnevnte må du bruke Apple Lossless, da Apple ikke støtter FLAC.

Høytallere så anbefaler jeg de jeg linker til. De monteres på vegg, og skal ha god nok dybde til å kunne brukes til musikk uten å bli lei. Lydplanker er søppel, hvis du ikke går for de som er svindyre.

Har ikke testet DT høytallerene enda, en kompis får de straks. Men de skal etter spesifikasjonene kunne spille det meste av musikk uten behov for subwoofer. Kun ved basstung musikk trengs det. Legger ved en anbefaling på det området også.

For fjernkontroller å anbefales kun Logitech sine, de med skjermer. Da kan de tilpasses mye bedre enn de uten skjermer.

Netgear ReadyNAS Ultra 4, Diskless

1.6GHz Atom, 1GB, 4-bay, Multimedia Storage System with iSCSI, 3xUSB 2.0

Varenr.:602464

Lagerstatus:100+ stk. på lager.

2493.75

2493.75

Western Digital® Desktop Green 3TB

SATA 6Gb/s, (SATA 3.0), RPM = IntelliPower, 64MB, 3.5"

Varenr.:628746

1129.00

2258.00

Pioneer VSX-922-K Receiver

7x150W, 7xHDMI, AirPlay, Bluetooth Ready*, nettverk,

Varenr.:752046

3495.00

3495.00

Totalt:

8.246,75

Høytallere (Du trenger 2 stk, de selges kun i stk): http://www.lsound.no/definitive-technology-mythos-9.html

Sub: http://www.lsound.no/svs-pc12-nsd-dsp.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...