V. Haugen Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Nå kan du for eksempel fikse refusjon på din egen billett - "uten spørsmål". NSB rullet ut nye apper Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Hjelper fint lite med noe programmer (slutt å kall det "apper", for faen) når de ikke har tog som går. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Hjelper fint lite med noe programmer (slutt å kall det "apper", for faen) når de ikke har tog som går. Er faktisk en "app" og ikke et program. Forskjellen er ganske abstrakt, men en app er ikke like frittstående som en app, for appen bruker lokal ressurser i OSet framfor å ha alt i et frittstående program. Og jeg bor i Kristiansand, og synes det går plenty med tog både til Stavanger og Oslo, og de har skjeldent mer enn 15 minutters forsinkelse. -frank 2 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Da er det strengt tatt et script. "App" er fortsatt feil. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 (endret) Liker virkelig appen til NSB, men savner noen funksjoner: - Hvilken platform toget toget går fra. - Kjøp av tilleggsbillett i Oslo/Akershus. - Setereservasjon. - Automatisk refusjon når toget er mer enn 30/60 minutter forsinket. - Sanntidsinfo (eller har jeg oversett noe?). Uansett hvor flott appen er/blir må det viktigste være at togene går når de skal. Noe de dessverre så alt for ofte ikke gjør! Endret 12. november 2012 av Solaris Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Da er det strengt tatt et script. "App" er fortsatt feil. Språket utvikler seg som alt annet. Live with it. - Automatisk refusjon når toget er mer enn 30/60 minutter forsinket. Får man refundert billetten ved å gå til en … kundebehandler hvis toget er 30/60 minutter forsinket? 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Hvis du har ordinær billett, ja. Minipris er et balltre opp rektum hvis toget skulle bli forsinket eller kansellert. Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Hvis du har ordinær billett, ja. Minipris er et balltre opp rektum hvis toget skulle bli forsinket eller kansellert. Har man lov å kreve betaling uansett når tjenesten man betaler for ikke blir levert? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Fra NSB sine opplysningsider om Minipris: Minipris Kjøpte billetter kan ikke endres eller refunderes. Minipris NSB Komfort Kjøpte billetter kan ikke endres eller refunderes. Minipris NSB Sove Kjøpte billetter kan ikke endres eller refunderes. Alle reiser omfattes av NSBs reisebetingelser. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Fra NSB sine opplysningsider om Minipris: Dette er angående avbestilling av billetten, selvsagt får man refundert om toget blir avlyst (Og også delvis om det blir forsinket, avhengig av forholdene rundt) AtW Lenke til kommentar
Yamarin415 Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Kjøp av tilleggsbillett i Oslo/Akershus. Dersom du tenker på overgang i oslo kan det fikses ved at du kjøper to billetter, en til bygrensa, og en derfra til hvorsomhelst innenfor bygrensa, så er billetten gyldig med overgang i hele oslo. Eks. 1 En billett fra rygge i østfold til rosenholm i oslo, og en fra rosenholm til nationalteateret. Eks. 2 Dersom du har en Periodebillett innenfor oslo og skal utenfor sone 1 eller 2 etc. tar du toget til siste stasjon innenfor din sone og kjøper billett derifra til destinasjonen. Du skal da ifølge samferdselsministeren ha lov til å ta regiontoget direkte fra osloS til din endestasjon og slipper å bytte lokaltog imellom på f.eks ski dersom du skal til en av østfoldbyene Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Dette er angående avbestilling av billetten, selvsagt får man refundert om toget blir avlyst (Og også delvis om det blir forsinket, avhengig av forholdene rundt) Grunnen til at jeg spurte var for å få svar på om det er noen automatikk i å få refundert penger hvis toget er forsinket, og hvor forsinket toget isåfall må være. Hvis det ikke er klare regler for dette, men tas en vurdering ved hvert tilfelle, blir det vanskelig for appen å automatisk refundere billetten hvis toget er X minutter forsinket. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Grunnen til at jeg spurte var for å få svar på om det er noen automatikk i å få refundert penger hvis toget er forsinket, og hvor forsinket toget isåfall må være. Hvis det ikke er klare regler for dette, men tas en vurdering ved hvert tilfelle, blir det vanskelig for appen å automatisk refundere billetten hvis toget er X minutter forsinket. Det er forsåvidt ganske klare regler for refusjonen i seg selv (man får refundert etter hvor mye det er forsinket, men dette avhenger også av planlagt reiselengde, samme som med fly egentlig), men vet ikke om man har implementert dette i appen, man har jo også andre spissfindigheter som dekke av transport, følgeforsinkelse, osv som appen ikke vil ordne. AtW Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Får man refundert billetten ved å gå til en … kundebehandler hvis toget er 30/60 minutter forsinket? Man kan kreve erstattet 50 % av billetten verdi, ved forsinkelse. Det nøyaktige regnestykket er avhengig av reisens lengde og type billett. http://www.nsb.no/reisebetingelser/prisavslag-og-erstatning-article37567-4360.html Med billett via appen og den innebygde GPSen burde appen vite hvilket tog man reiser på, hvor mye dette er forsinket og automatisk refundere erstatning. Hvis du har ordinær billett, ja. Minipris er et balltre opp rektum hvis toget skulle bli forsinket eller kansellert. Det stemmer ikke. Man skal få erstattet halve billettprisen på minipris også! Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Dersom du tenker på overgang i oslo kan det fikses ved at du kjøper to billetter, en til bygrensa, og en derfra til hvorsomhelst innenfor bygrensa, så er billetten gyldig med overgang i hele oslo. Eks. 1 En billett fra rygge i østfold til rosenholm i oslo, og en fra rosenholm til nationalteateret. Eks. 2 Dersom du har en Periodebillett innenfor oslo og skal utenfor sone 1 eller 2 etc. tar du toget til siste stasjon innenfor din sone og kjøper billett derifra til destinasjonen. Du skal da ifølge samferdselsministeren ha lov til å ta regiontoget direkte fra osloS til din endestasjon og slipper å bytte lokaltog imellom på f.eks ski dersom du skal til en av østfoldbyene Jeg har allerede Ruters 365-dagers kort for Sone 1 (Oslo). La oss si jeg skal fra Oslo til Lillestrøm med tog, altså trenger jeg da å kjøpe en tilleggsbillett på kr. 20,- for én ekstra sone. Denne tilleggsbilletten kan jeg per nå ikke kjøpe via appen. Jeg må sitte i bemannet vogn og kjøpe den av konduktøren... Dersom jeg kjøper enkeltbillett for sone 2 koster den 30 kroner, altså totalt sett 10 kroner mer enn korrekt pris siden jeg skjøter. Lenke til kommentar
Yamarin415 Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Jeg har allerede Ruters 365-dagers kort for Sone 1 (Oslo). La oss si jeg skal fra Oslo til Lillestrøm med tog, altså trenger jeg da å kjøpe en tilleggsbillett på kr. 20,- for én ekstra sone. Denne tilleggsbilletten kan jeg per nå ikke kjøpe via appen. Jeg må sitte i bemannet vogn og kjøpe den av konduktøren... Dersom jeg kjøper enkeltbillett for sone 2 koster den 30 kroner, altså totalt sett 10 kroner mer enn korrekt pris siden jeg skjøter. Ser problemet, Du kan kjøpe en billett fra oslos til lillestrøm med appen for 50, men det blir kanskje noe poengløst da det er dyrere enn å kjøpe billetten på toget.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg