arne22 Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 (endret) Jeg kjøpte inn et produkt Seagate GoFlex Satellite, som skulle være en 500 Gb trådløs harddsisk som skulle kunne fungere som fileserver for nettbrett og telefoner. Jeg testet en del og fant ut at den medfølgende programvaren var så elendig at det hele nesten var ubrukelig. Ettersom jeg syntes enheten var tilnærmet verdiløs slik som den var levert så satte jeg i gang med å eksperimentere litt. Først så installerte jeg en ny firmware fra Seagate sin supportside. Det hjalp litt men den var fortsatt ikke særlig "brukbar". Den store forbedringen kom etter at jeg fant en oppskrift på hvordan man installerer Samba (Windows) fileserver på enheten. (Se linken for nedlasting nest øverst på siden.) http://forums.seagate.com/t5/GoFlex-Satellite/SAMBA-on-GFS/m-p/154125#M1389 På mine Androidenheter så bruker jeg en Samba Klient som heter AndSMB. Nå vil jeg si at hele opplegget med trådløs harddisk fungerer veldig bra og at det fungerer nesten som om man har de 500 Gb rett på nettbrettet. Man kan laste filene både opp og ned i forhold til den trådløse harddisken. Er det andre som har gjort noen erfaringer med "trådløse servere" for nettbrett, eller som har noen flere tips ? Jeg kunne ellers også tenkt meg å få opp en ssh server til å kjøre på GoFlexen og det har jeg så langt ikke funnet ut av. Endret 12. november 2012 av arne22 Lenke til kommentar
Fylliksen Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 (endret) Jeg er også veldig interessert i å kjøpe en trådløs harddisk. Jeg har en Macbook air og et Android nettbrett og mobil. Eneste alternativ jeg har funnet er Seagate wireless plus, som virker lovende. Men jeg trenger egentlig ikke at den er bærbar siden den kommer til å stå hjemme stort sett hele tiden. Er det noen andre mer stasjonære løsninger som vil gi meg mer valuta for pengene? Trenger ikke så mye mer lagringsplass,kanskje 2 TB hadde vært greit,evt en mulighet for å utvide på et senere tidspunkt for en litt billigere penge enn det vil koste å kjøp et helt nytt system. Bor i et kollektiv, så har ikke så store muligheter til å sette opp eget nettverk med nettverksharddisk eller hva det heter. Noen som har et forslag til hva jeg kan gjøre? Var ikke meninga å ta over tråden din, men siden vi hadde omtrent det samme spørsmålet, og tråden var et år gammel håper jeg det går greit Endret 12. juli 2013 av audunk Lenke til kommentar
tingo Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 ES File Explorer støtter også CIFS / Samba for de som bruker den på Android. Personlig så bruker jeg en NAS-løsning (FreeNAS) som filserver, brukes også til mobile enheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå