Eriksendrul Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Det er snart på tide og oppgradere dataen så jeg henger med på alt det nye Jeg har ingen ide om hvilken pakker som er gode nokk til og kjøre det meste av spill stabilt med god fps på høy kvalitet det er ganske lenge siden jeg kjøpte det jeg har den dag i dag men det fungerer enda men det er veldig mye nytt jeg ikke har fått med meg. Så har dere noen tips eller vet om noen pakker/komponenter som kan gjøre så jeg klarer og gjøre det som står over i 1-2 år til ? gpu trenger jeg ikke da dette fortsatt er nokså bra. Helst ikke mer en 2,500 kr ( ikke inkludert frakt ) Eller eventuelt om det er billigere og kjøpe delene hver for seg, Kjøper gjerne demovarer. Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 (endret) Hva er det du trenger av deler? Alt annet enn gpu? Avhengig av hva du har i dag tror jeg det kan bli vanskelig å finne noe som vil kjøre alt på høy grafikk med høy fps i 2 år til for 2500,- Endret 12. november 2012 av RunRookieRun Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 12. november 2012 Forfatter Del Skrevet 12. november 2012 Hva er det du trenger av deler? Alt annet enn gpu? Avhengig av hva du har i dag tror jeg det kan bli vanskelig å finne noe som vil kjøre alt på høy grafikk med høy fps i 2 år til for 2500,- ja sett litt og det er litt lav pris men jeg tenkte eventuelt hovedkort og cpu ram har jeg jo 8 gb av. Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 http://www.dustinhome.no/product/5010625159/asus-p8z77-v-lx-z77-s-1155-atx-ivy/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker http://www.dustinhome.no/product/5010622176/intel-core-i5-3570k-3-4ghz-6mb-s-1155-ivy/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker Disse 2 her kanskje? Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 (endret) Kjapt spørsmål her, RAM'en hvilken type er det? DDR2? DDR3 Tripple channel eller DDR3 Dual channel? Og kommer du til og overklokke Prosessor'n? EDIT: Lagde tre lister til deg her hos Dustinhome.no Personlig ville jeg valgt liste 1 eller 2 Endret 12. november 2012 av CastleLord 1 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 12. november 2012 Forfatter Del Skrevet 12. november 2012 Kjapt spørsmål her, RAM'en hvilken type er det? DDR2? DDR3 Tripple channel eller DDR3 Dual channel? Og kommer du til og overklokke Prosessor'n? EDIT: Lagde tre lister til deg her hos Dustinhome.no Personlig ville jeg valgt liste 1 eller 2 Tusen takk ! Jeg skal sjekke nå hva jeg har av ram er usikker men det er ddr 3 såvidt jeg vet. 1333 mhz ? Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Tusen takk ! Jeg skal sjekke nå hva jeg har av ram er usikker men det er ddr 3 såvidt jeg vet. 1333 mhz ? RAM'en spørs på hvilken prosessor du hadde/har fra før av. intel's 1366 platform bruker DDR3 Ram men med 3 spor (Altså 3 2Gb brikker =6GB totalt med RAM) Intel's nye 1155 standard bruker fortsatt DDR3 RAM men nå med 2 spor (2 3GB brikker =6GB totalt med RAM) Det skal gå fint og bruke de gamle brikkene om igjen, men da vil du eventuelt "miste" plassen på en av brikkene. (2x3 før blir da 2x2 nå altså du "taper" 2GB med RAM.) Hvis problemet oppstår så koster god 8GB RAM svært lite. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 12. november 2012 Forfatter Del Skrevet 12. november 2012 RAM'en spørs på hvilken prosessor du hadde/har fra før av. intel's 1366 platform bruker DDR3 Ram men med 3 spor (Altså 3 2Gb brikker =6GB totalt med RAM) Intel's nye 1155 standard bruker fortsatt DDR3 RAM men nå med 2 spor (2 3GB brikker =6GB totalt med RAM) Det skal gå fint og bruke de gamle brikkene om igjen, men da vil du eventuelt "miste" plassen på en av brikkene. (2x3 før blir da 2x2 nå altså du "taper" 2GB med RAM.) Hvis problemet oppstår så koster god 8GB RAM svært lite. Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 RAM'en skal fungere utmerket da du har 4 brikker à 2Gb =8GB totalt Lykke til med monteringen! Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 12. november 2012 Forfatter Del Skrevet 12. november 2012 RAM'en skal fungere utmerket da du har 4 brikker à 2Gb =8GB totalt Lykke til med monteringen! men hvor mye bedre er egentlig det du linket i forhold til hva jeg har nå ? Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 men hvor mye bedre er egentlig det du linket i forhold til hva jeg har nå ? Her har du en sammenligning mellom i5 650 du har nå og i5 3570/3750K Forskjellen er merkbar, men det spørs om du trenger og bytte nå? Intel kommer med en ny prosessor serie i løpet av første kvartal neste år som skal være ganske god. i5 650 holder helt fint litt til hvis du venter til neste år. Valget er ditt. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Mitt tips: behold det du har, og kjøp en samsung 830 SSD Oppgrader heller i 1/2 kvartal neste år 1 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 12. november 2012 Forfatter Del Skrevet 12. november 2012 Da venter jeg et halvt år`s tid med det og eventuelt bytter ut alt. Lyst på ssd også men jeg skrur aldri av dataen og ja jeg har hørt at du får ikke noe særlig mer ytelse på spill ut av det om du bare spiller online spill , instalerer aldri fra minnebrikke eller cd eventuelt at opprativsystemet vil fungere raskere , Er ikke helt overbevist av SSD Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Da venter jeg et halvt år`s tid med det og eventuelt bytter ut alt. Lyst på ssd også men jeg skrur aldri av dataen og ja jeg har hørt at du får ikke noe særlig mer ytelse på spill ut av det om du bare spiller online spill , instalerer aldri fra minnebrikke eller cd eventuelt at opprativsystemet vil fungere raskere , Er ikke helt overbevist av SSD Valget er ditt som sagt. SSD'n vil ikke bare gjøre oppstart og spilliing gå raskere, alt går raskere sammenlignet med en HDD. Program starter kjappere, Spill laster fortere og filoverføring går raskere til SSD'n. Fra SSD'n til en harddisk begrenses hastigheten av plate harddisken. Har en Samsung 830 256GB selv og er meget fornøyd, men jeg må si at prisen er ikke helt optimal enda. Jeg betalte 1400kr med frakt for den, for ca samme pris kunne jeg fått 2 2TB disker. Så her er valget egentlig opp til deg om du trenger det en SSD gir eller om du velger noe annet. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 14. november 2012 Forfatter Del Skrevet 14. november 2012 Valget er ditt som sagt. SSD'n vil ikke bare gjøre oppstart og spilliing gå raskere, alt går raskere sammenlignet med en HDD. Program starter kjappere, Spill laster fortere og filoverføring går raskere til SSD'n. Fra SSD'n til en harddisk begrenses hastigheten av plate harddisken. Har en Samsung 830 256GB selv og er meget fornøyd, men jeg må si at prisen er ikke helt optimal enda. Jeg betalte 1400kr med frakt for den, for ca samme pris kunne jeg fått 2 2TB disker. Så her er valget egentlig opp til deg om du trenger det en SSD gir eller om du velger noe annet. Jeg har jo begynt og få litt penger nå og har ny 1,5 tb hardisk som jeg sliter med og fylle opp , Hva skal jeg egentlig med så stor lagringsplass ? =P Men er det mulighet for meg og kjøpe en 60-120 gb hardisk og ha opprativsystem og noen spill på den ( fra steam ) eventuelt instalere andre mindre viktige steam spill på hardisk nr 2 ? ( vanlig hdd ) Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Jeg har jo begynt og få litt penger nå og har ny 1,5 tb hardisk som jeg sliter med og fylle opp , Hva skal jeg egentlig med så stor lagringsplass ? =P Men er det mulighet for meg og kjøpe en 60-120 gb hardisk og ha opprativsystem og noen spill på den ( fra steam ) eventuelt instalere andre mindre viktige steam spill på hardisk nr 2 ? ( vanlig hdd ) Er fult mulig det ja. Programmet Steammover er anbefalt til dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå