Audun0505 Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Lager en nettbutikk/blogg for en venninne og hun må kunne redigere siden selv. Det jeg trenger er en slags cms (content management system) som er veldig, veldig enkelt - for eksempel at du går inn på www.linktilnettsiden.no/admin, logger inn og kan redigere siden derfra. At jeg for eksempel skriver <editable></editable> i html-en, og gjør slik at det er det eneste feltet på nettsiden som kan endres? Jeg vet at finnes, for jeg har brukt et slikt system før, problemet er at jeg ikke husker hvor jeg fikk tak i det eller hva det het... Hjelp? =p Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 (endret) Hvorfor finne opp hjulet på nytt. Finn et system du liker og tilpass det til behovet. http://www.opensourcecms.com/ Siden du snakker om blogg er vell Wordpress med shop modul grei. Endret 12. november 2012 av Maxopp Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Hater wordpress til alt annet enn blog, men siden det er snakk om å bare få opp noe som funker (så du kan imponere vennina di) så ville jeg sakt wordpress + http://wordpress.org/extend/plugins/quick-shop/ på en egen webside m/ domene. Angående "<editable>" så er vel det en attribute som heter "contenteditable" innført i HTML5 og den gjør en tag "editable"(Tror ikke alle tags støtter dette). F.eks kan en paragraf gjøres "editable" <p contenteditable>Denne kan vel endres?</p> <p contenteditable="true">og denne også</p> Men dette skjer bare client-side så ingen av endringene blir lagret. Det må du selv implementere. http://jsfiddle.net/RSXvS/ Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Anbefaler modx. Jeg har programmert i Drupal, Wordpress og Joomla. Ingen av disse er i nærheten av hva Modx kan. Jeg ville anbefale deg å sette deg ned og se på mulighetene Modx gir deg. Det er ganske komplisert, men med de innebygde funksjonene og adminpanel går alt som en drøm. På gamlejobben utviklet vi alt i Modx, og på et år runnet jeg nok 20 sider. Det er ufattelig fleksibelt og kan lage alt fra enkle, enkle sider til gigantiske prosjekter. My 10 cents. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 21. november 2012 Forfatter Del Skrevet 21. november 2012 Takk for hjelp alle sammen Fant ut hva jeg tidligere hadde brukt, og det var noe som het CushyCMS. Enkel CMS, men kosta for mye i mnd til å være interessant... Anbefaler modx. Jeg har programmert i Drupal, Wordpress og Joomla. Ingen av disse er i nærheten av hva Modx kan. Jeg ville anbefale deg å sette deg ned og se på mulighetene Modx gir deg. Det er ganske komplisert, men med de innebygde funksjonene og adminpanel går alt som en drøm. På gamlejobben utviklet vi alt i Modx, og på et år runnet jeg nok 20 sider. Det er ufattelig fleksibelt og kan lage alt fra enkle, enkle sider til gigantiske prosjekter. My 10 cents. Når jeg fikk teken på modx var det veldig bra, og jeg gikk for det. Takk for tipset! Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) Modx er verdens beste rammeverk. Gud så deilig det er. Lykke til Skulle du ha problemer er det bare å ta kontakt, eller poste tråd her (eller Stackoverflow). Endret 22. november 2012 av TheClown Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå