Gå til innhold

Ønskelistetråd for Secret Santa 2012

L4r5

Anbefalte innlegg

Alltid vanskelig å sette opp konkrete ønsker, og for en som elsker overraskelser er det kanskje dumt også? Et par ting jeg kommer på er i alle fall:

- Ekstra USB-kabel til iPhone 5 (Lightning). Har rotet bort den som fulgte med sikkert 4-5 ganger, og med dertil tilhørende og omfattende leteaksjon innser jeg at det kan være praktisk med en ekstra.

- Sokker... Hehe, ser det er mange som ikke ønsker seg sokker. Men sokker med litt kule farger er litt gøy. Ikke bilder, figurer eller lignende. De som selges på Jack & Jones (striper, firkanter...), de er kule. Ullsokker er også stas!

- Verktøy. Enhver mann får vel aldri nok verktøy? Akkurat hva jeg trenger er vanskelig å si, for det vet jeg ikke før jeg trenger det. Jeg skrur på alt fra mobiltelefoner til store V8-bilmotorer.

- Godteri... Sjokolade! Mmm...

Ting jeg ikke trenger:

- Filmer. Jeg har Netflix, Hulu, og en og annen piratbukt å snoke i.

- Musikk. Det har man streaming som Spotify til, pluss iTunes.

- Gavekort. Da er jo litt av poenget med Secret Santa borte... Men gavekort til Apple App Store kan jeg leve med.

- Datautstyr jeg antageligvis har fra før. Det inkluderer mikrofoner, headset, mus, tastatur, høyttalere osv...

Om meg og mine interesser:

Aj... hvor skal jeg begynne? Jeg er gift, har et barn på 2 år (jente) og bor i Sarpsborg. Interesserer meg for alt som har motor og bråker, og småelektronikk. Bruker mye tid sammen med lillejenta, og kanskje litt for mye tid forran TV'en. Har både Xbox 360 og PS3, men det kan være litt risky å kjøpe spill til meg - jeg har det meste fra før.

Hjemme kjører jeg kun Mac, og har ikke en eneste maskin med Windows. Det har det kanskje gått litt prestisje i. Vet godt at det sier litt om meg som person, men er ingen veldig stor Apple-fanboy. Er bare litt ferdig med tiden hvor jeg synes det var morsomt å fikle med ting for å få de til å virke - nå er jeg glad så lenge ting virker som det skal.

Det siste "gutteprosjektet" jeg begynte på var å bygge et bord ut av en V8-motor fra 50-tallet, noe som ser ut til å bli ferdig en gang før jul. Slike prosjekter er gøy.

Jeg fyller på innlegget etterhvert som jeg kommer på mer.

Ellers, til den som leser dette: God jul! :D

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ønskeliste ja, hmm..

Kanskje noe praktisk? Merker den gamle Kingston minnepennen min begynner å bli treg, nå som jeg akkurat har fått meg en laptop med USB 3.0 porter (16GB er fint). Også har jeg skaffet meg et gammelt Tandberg anlegg med platespiller, så kanskje en vinylplate? Hører på rock, gjerne old school, elektronika, chillout/lounge. Gammel musikk settes pris på og gjerne noe man ikke hører om så ofte. Spotify har jeg, så CDer havner vel utenfor lista.

TV har jeg ikke, så det blir vanskelig å få sett på Bluray og DVD filmer. Har Netflix.

Og jo! Akkurat bestilt et GoPro Hero 3. Nye fester til det hadde vært stas! Slenger noen eksempler i spoiler.

Interesser:

Paragliding, biler, musikk...

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Da er jeg meldt på og det er vell på tide å skrive en ønskeliste :xmas:

Ting jeg ønsker meg:

Sex leketøy

Dameundertøy (G-streng)

Alkohol

Filmer (helst noe action ;) )

Fyrverkeri (hvis det er lovlig å sende dette i posten:) )

Kaffe krus med motiv

Julepynt av noe slag :)

Ting jeg absolutt ikke ønsker meg!

Bøker

Tobakk\narkotikasprøyter

Ellers så blir jeg glad for det meste jeg får :)

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

Jeg er lat og siterer meg selv fra i fjor.

- Ullsokker i str. 42, ikke grå eller rosa

- Nips og figurer alà slike

- Compact Flash-kort på 16GB eller mer (om man får det innen oppsatt pris vites ikke)

- Vinyler (for musikk jeg hører på, sjekk her. For vinyler jeg har, sjekk her.

- Bøker (Har 14.000, men får aldri nok. Disse ønsker jeg meg nå: Brian Jacques: "Salamandastron"; Olav Orheim: "Norske isbreer"; Terry Brooks: "The Measure of the Magic"; May Irene Aasen, Mode Steinkjer og Anders Giæver: "Gutta - På veien med Jokke & Valentinerne"; Jan Zahl: "Kontroll på kontinentet"; Alexia Bohwim: "Golddigger"; Daniel Levitien: "This is your brain on music".

- Saints Row 3 (PC, om det finnes til under 300 kr enda)

- Stylophone

- Noen kg bacon

- Tørr, sur og fransk hvitvin

- Tørr / halvtørr cava

- DVD: Dumbo; Flash Gordon; Fritz the Cat; Heavy Metal; Heavy Metal 2000; De dødes tjern; The Mighty Peking Man; Felidae.

- Noe hjemmelaget. Det være seg et fingerheklet halskjede, makaronibilder eller et skip på flaske.

I tillegg kan jeg legge til:

- Cartomizers, Vivi Nova, diverse e-juicer (maks nikotin: 18g) og andre ting og tang til min nye hobby: E-sigaretter.

- Gavekort hos Kitch'n og Norli, og om jeg skulle få en hemmelig nisse i Sør-Trøndelag, gavekort hos Wangsmos Antikvariat. :D

- Stilige skjorter. Jeg har stort tak over utstyret, så å kjøpe noe mindre enn XXL er ikke et sjakktrekk.

- Boxere. Jeg er brei over ræva, så å kjøpe noe mindre enn XL er heller ikke et sjakktrekk

- Minnepenn på 32 GB (USB 2 / 3)

- Thale (DVD)

- Men in Black 1-3 (DVD)

- Falconer - Chapters from a Vale Forlorn (utgaven med "En kungens man" som bonusspor. Har den vanlige) (CD)

Ikke-liste:

- Biografier av politikere eller idrettsmenn

- Idrettsutstyr

- Syntetisk narkotika

- Dårlig hasj

- Rosa undertøy (jeg har fått både rosa g-string for damer og rosa boxere tidligere år, de blir sjelden / aldri brukt)

- Rosa skjorter

- Buttplug og glidekrem (har det allerede)

- Engangsfitte (blir så mye søl)

- Andre filmer enn de som er nevnt (oddsen er stor for at jeg allerede har dem)

Sånn bortsett fra det blir jeg i grunn glad for hva enn jeg får. :D

Interesser står i profilen, og i tillegg skriver jeg en del om det i lokalavisa på nett (google Vær-Sjur for artiklene).

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

vel...jeg er 32.

interesser:

data, airsoft, ser helst filmer på kino, elsker tegnefilmer.

er takknemlig for: Oskar Sylte ananasbrus (jeg bor i en landsdel hvor eneste utsalg finnes på Rema1000 i Honningsvåg)

Jeg bruker ikke netflix, spotify eller smarttelefon.

t-skjorte i xxl ja takk

gavekort hos butikker i coop-kjeden

mengden av hvit sjokolade jeg kan like begrenser seg til kinder-egg

drikker lyst øl og rusbrus.

er diabetiker (og da er liksom sjokkis, brus og alkohol fyfy, men jeg tar sjansen)

jeg liker lysende ting som plugges i usb'en

kommer ikke til å lage noen liste over hva jeg ikke vil ha.

Endret av mhsalangli
Lenke til kommentar

Jeg er en 22 år gammel mann og ønsker meg noe som dette:

- noe Nintendorelatert (er Nintendofan så det holder, men ikke kjøp spill xD)

- om du kjøper klær så burde størrelse XL gå bra (om det er skjorte, boxer osv - om det er spillrelatert er det epic!)

- beanie-lue (kun fargene sort, rød og/eller grønn, de dem selger på session er kule)

- øreplugger (trenger noen gode, har bare de som fulgte med telefonen)

- veggklokke som ikke tikker

- en god deo xD

- oh oh! belte i en tydelig farge hadde vært kult! Gult, rødt eller grønt gjerne! Gjerne et litt langt et. Volcom-beltene er kule.

Jeg trenger ikke spotifykort, netflix-abonnement eller liknende. Det har jeg allerede. Sjokolade eller noe annet spiselig - nei takk. Erotiske leketøy - nei takk. Bøker - nei. Egentlig, så er det meste annet enn det jeg nevnte i starten uinteressant. XD

Endret av Star Fox
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke ha narkotika. Jeg har alle abonnement jeg trenger, så det er og uinteressant. I det store og hele er jeg veldig lite opptatt av ting, teknikk og slikt, så det er vanskelig for meg å egentlig ønske meg noe i de baner. Veldig flink til å impulskjøpe elektronikk jeg har lyst på og, så neeei. Har ikke noen cd-spiller, dvd-spiller eller lignende i huset så slikt er hundre prosent uinteressant. Mer praktiske kjøkkengreier, kule kopper, mat, godis, te, osv er jeg derimot glad i. Eller kanskje noe morsomt til lastebilen jeg har på jobb.

Lykke til!

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Vil ikke ha:

Bøker

Film

Kjedelig godteri ol.

En barnslig liten ubrukelig leke fra deal extreme/ebay til 2$

Vil ha:

Spillgreier

Datagreier

Musikkgreier

Spill

NB!

Mye her er det nok vanskelig eller nesten umulig å oppdrive til under 300kr, men det er lov å håpe. :tease:

Steam vil fungere, kanskje litt kjedelig, men jeg er glad i steam. :)

Her er det jeg har fra før: http://steamcommunit.../games/?tab=all

Ellers er Wii, Xbox 360 og 3DS interessant, et bilde av den lille samlingen jeg har liggende.

Til Xbox er det vel bare Halo 4 jeg er ute etter, til PC er det bare Dishonored jeg kommer på i farta. (Fysiske kopier til PC er selvfølgelige kulere enn steam.)

Wii

Super Mario Galaxy

Super Mario Galaxy 2

Kirby's Epic Yarn

Kirby's Adventure

Super Smash Bros. Brawl

New Super Mario Bros.

Donkey Kong Returns

3DS

New Super Mario Bros. 2

Kid Icarus: Uprising

Star Fox 64 3D

Musikk

EDIT:

Om den utvalgte ikke har spotify så lister jeg opp artistene jeg helst kan tenke meg å få noe fra:

Bare Egil Band

Charlie Parra del Riego

Death Angel

Purified In Blood

Serj Tankian

http://open.spotify.com/user/mrluvpie

Her er vel alt jeg hører på. Glad i å høre på alt en artist har, ikke spillelister, så jeg har spillelister av alle artistene jeg hører på.

Har alt av Kvelertak, Livstid og Glittertind, men har ikke Tenacious D sitt selvtitlede, så det er jeg ute etter.

Ellers sier jeg ja takk til alt av de andre artistene som er å finne.

Klær vil vel gå under spillgreier og musikkgreier, L pleier å holde, men må ved flere anledninger gå over til XL, da L ikke alltid passer til en noen få cm. under 2 meter.

Får vel også si nei takk til ulovlige rusmidler, drikke er greit, så lenge det ikke er noe kjedelig fra Rema 1000.

Ellers er det bare å stalke meg på forumet og div. andre steder som er mulig å finne. :)

DET ER FORØVRIG LOV Å BRUKE FANTASIEN!

Endret av Knut Knudsen
Lenke til kommentar

T-skjorte med morsomt motiv funker alltid!

Er Real Madrid (fotball) fan, så ingenting med den logoen på kan slå feil.

Trenger også tøffler faktisk, og er ikke kresen på slike ting. Skal tross alt bare varme beina :p

*Edit* Fant noe mere småtteri:

Serier:

http://cdon.no/film/...disc%29-8852962

http://cdon.no/film/big_bang_theory_-_sesong_1_%283_disc%29-14001781

http://cdon.no/film/how_i_met_your_mother_-_sesong_1_%283_disc%29-10962230

(3 for 2 på CDON)

Hette-genser:

http://cdon.no/musik...28m%29-21218633

Endret av Sending!
Lenke til kommentar

Jeg er 17år fyller 18 i Januar.

Jeg er interessert i politikk, historie, biler, liker å spille. Det er hva jeg kommer på for øyeblikket. Har også fått meg katt så hadde vært fint om jeg kunne fått en katteleke eller noe sånt.

Ønskeliste -ting jeg kommer på for nå:

-FroliCat Dart fås på http://www.teknikmagasinet.no/

-MicrosoftPoeng (hvis det er mulig å gi det i gavekort).

-En eller annen film, helst skrekk eller thriller.

-Dexter sesong 5 (hvis den ikke overstiger prisen da selvfølgelig.

Så er det også noen bøker jeg ønsker:

-Milton Friedman Free to Choose.

-Economics in one Lesson.

Noe jeg ikke ønsker meg er pynteting, håndkremer (skjønnhetsprodukter generelt), musikk, datating, brus, godteri. :)

Endret av ThaHoward
Lenke til kommentar

Kjære hemmelige nisse, jeg ønsker meg:

Dingser/gadgets/duppeditter/minnepinner

Krus/kopp med morsomt motiv

T-skjorte m/musikkmotiv el. size large. Joy Division, New Order, Godspeed you! ol.

Pondus julehefte

Marsipangris

Diger musematte

God hodelykt

Ikke-ting:

Sokker

Boxere

Gavekort

CD'er & DVD'er (Med mindre det er kuriosa ;) )

Et hyggelig kort setter jeg også stor pris på :)

Ellers så er jeg er en mann på 29 år som bor litt utenfor Tr.heim. Jeg er bla. interessert i data/IT, hund, foto og natur/fiske/friluftsliv. Jeg er også glad i musikk der jeg har en forkjærlighet for post-rock og tidlig punk, men kan forsåvidt høre på det meste. Listepop, jazz og opera holder jeg meg imidlertid unna, stort sett ihvertfall. Noen favoritter: Joy Division, New Order, Cro-Mags, Cpt. Beefheart, Zappa, Iggy Pop/Stooges, The Knife, Mogwai, Godspeed You! Black Emperor, Bauhaus, Pink Floyd og tidlig Dimmu Borgir.

Endret av Loefthal
Lenke til kommentar

Synes dette er et utrolig gøyalt påfunn!

Hva ønskeliste angår, så er jeg ekstremt glad i musikk og foto.

Høyt på ønskelista per dags dato er LP, CD eller en fin t-skjorte av i hovedsak et band som heter Of Monsters And Men, men andre band mottas også med stor takk! Team Me er også fint! Kanskje jeg oppdager en ny kjempekul artist, hvem vet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...