TheseusLoL Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Heisann, Skal kjøpe meg et nytt tastatur nå og jeg lurer på om Steelseris 7g er er godt valg? akkurat nå selges 7g for 699 på komplett! http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=743385 Er dette en god deal, eller burde jeg gå får noe annet? Lenke til kommentar
Thorbjørn_lien Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Spørs, det har ikke bagrunnsbeslysning og de har MX black brytere. Så det er helt på hvilke MX taster du foretrekker! Lenke til kommentar
kriryd Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Jeg kan anbefale SteelSeries 6G v2. Veldig god kvalitet og billigere enn 7G. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Har selv dette keyboardet, og er fornøyd. det er litt høyt, og krever litt tilvending hvis man ikke har brukt den typen tastaturer før. Samt spesielt p " ' " og "tilbake" tasten. Førstnevnte er flyttet, og sistnevnte kortere enn normalt. Hvordan type brytere er, er nok opp til hver enkelt. Men er det virkelig så stor forskjell på disse MX bryterene? Når man tester dem side ved side, så merker man kanskje noe forskjell. Men absolutt alle tastaturer krever tilvenning. Eneste minuset med tastaturet er at det høres ut som en god gammel skrivemaskin. En kompis holdt på å le seg ihjel når jeg hadde han på telefon og skrev noe. Det andre minuset, i hvertfall for meg, er at det bruker PS/2 for knappe signalene. Siden jeg har en KVM switch, så må jeg bruke en overgang.. Men de fleste hovedkort har fortsatt denne porten for tastatur Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Det andre minuset, i hvertfall for meg, er at det bruker PS/2 for knappe signalene. PS/2 er et PLUSS! n-key rollover ftw! 1 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 PS/2 er et PLUSS! n-key rollover ftw! Må si jeg aldri har hatt noe problem med å holde flere taster nede samtidig og ikke fått de til å fungere, selv med USB tastaturer Lenke til kommentar
Thorbjørn_lien Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Vist du vil hat en godt tastatur, som bruker omtrent/samme layout/plassering av taster som de gode gamle mekaniske, så er QPAD sine midt i blinken. Jeg valgte det med blå brytere, fordi jeg programmer og skriver endel, samt de er vistnok foretrekket av FPS gamere Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 (endret) Samt spesielt p " ' " og "tilbake" tasten. Førstnevnte er flyttet, og sistnevnte kortere enn normalt. Hvordan type brytere er, er nok opp til hver enkelt. Men er det virkelig så stor forskjell på disse MX bryterene? Når man tester dem side ved side, så merker man kanskje noe forskjell. Men absolutt alle tastaturer krever tilvenning. Ja, det er stor forskjell mellom forskjellige MX-brytere. Det er dag og natt å gå fra membrantastatur til mekanisk, og det er dag og natt å gå fra mekanisk med brytere du ikke liker til brytere du liker. Halve poenget med et mekanisk tastatur er at et er mer konfortable en membrantastatur, så hvorfor ikke bare kjøpe taster du vet du liker? Anbefaler TS og få testet ut noen forskjellige typer taster før du kjøper et tastatur. Det er mye bedre og finne en type brytere du liker og kjøpe et tastatur utifra det, en og kjøpe et tastatur der du er usikker og satse på at du venner deg til det. Edit: Så ikke datoen på emnet. -.- Endret 16. desember 2012 av oddsmurf Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Hvordan vet man hvilke taster man liker? Hvor går man får å teste? Komplett sin butikk på finnmarksvidda? Tviler på at Elkjøp har stilt ut de forskjellige bryterene for at man kan teste. Jeg tviler på at man ved å trykke ett par ganger på noen forskjellige brytere og finne ut hvem som er for deg. Etter min erfaring så må tastaturer brukes en stund før man vet om man liker det eller ikke. Og det er ikke snakk om 10 minutter heller. Gjerne noen uker. Og da tror jeg det mer er tilvenning som gjør at man liker det eller ikke. Vet det er stor forskjell på membrann tastaturer og mekaniske. Men slik som det er forskjellige mekaniske brytere, så er det også forskjellige membrann utgaver. Sitter nå på ett bærbart tastatur som er meget godt å skrive med (eMachines). Likte heller ikke det med en gang, men har blitt vant til det, og liker det meget godt i dag. Det tok sin tid. Er så å si som en mellomting mellom tradisjonelle bærbare tastaturer og mekaniske. God respons, men ikke like fast respons som Steelseries 7G tastaturet mitt. Men heller ikke like lang gange på knappene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå