Gå til innhold

RJ45 10-PIN ?????

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke vet hva du skal bruke den til trenger du vel den strengt tatt ikke heller.

Kabel med rj-45 plugg er nettverkskabel. Den brukes f.eks. til å koble en datamaskin til en router/switch/hub/modem(adsl).

ISDN har vel samme kontakt, men med annen type kabel.

Du får ikke tak i en kabel med han/hun. Man får den kun som han/han.

Lenke til kommentar

RJ-45 pluggen e' 8-pins, og du får hunnkjønn til denne. Vanligvis er dette delen som sitter i veggen. Hvilken type kontakt du skal ha, er avhengig av hva du skal bruke den til :D

Du har egne kontakter beregnet på ISDN, du har for cat 5 (100BT nettverk), og du har for cat 6 (nettverk over 1Gb). Prisen er veldig forskjellig. I tillegg så finnes det skjøte ledd for RJ45 (en Hun-Hun plugg), så du kan skjøte 2.stk 5meter og få en 10 meter kabel.

NB!! Veldig forskjell i kvalitet på disse skjøteleddene

Får tak i det på vanlig el. foretning

Lenke til kommentar

Det er jeg er ute etter er en kabal med to kontakter, en han og en hun (hvis det finnes), hvor kontaktene er av typen RJ45 (men med 10 pinner). Spørsmålet mitt er egentlig hvor jeg kan få tak i noe slikt.

Når det gjelder hva den skal brukes til, så vet jeg nok det selv. Det var mer en test på om noen kunne gjette seg til det, selv om jeg ikke tror de fleste som har enheten, TRIOS II, har talt antall ledere i kabelen. Mitt håp er at det også finnes andre bruksområder for denne typen kabler, hvis ikke blir det vanskelig å få tak i en slik.....

mvh

Tore Tang

Lenke til kommentar
Det er jeg er ute etter er en kabal med to kontakter, en han og en hun (hvis det finnes), hvor kontaktene er av typen RJ45 (men med 10 pinner). Spørsmålet mitt er egentlig hvor jeg kan få tak i noe slikt.  

Når det gjelder hva den skal brukes til, så vet jeg nok det selv. Det var mer en test på om noen kunne gjette seg til det, selv om jeg ikke tror de fleste som har enheten, TRIOS II, har talt antall ledere i kabelen. Mitt håp er at det også  finnes andre bruksområder for denne typen kabler, hvis ikke blir det vanskelig å få tak i en slik.....

mvh

Tore Tang

Som sagt, det finnes ikke RJ-45 med 10 pins.

Det du er ute etter er nok en annen RJ-standard, men jeg vet ikke hvilken det kan være da jeg aldri har hørt om 10pins RJ.

Tror også du kan ha problemer med å finne en kabel med en hun og en han, men et skjøte-ledd burde være mulig å få tak i.

Er dette en eller annen sær standard som ikke har vært i bruk på mange år tror jeg det kan være vanskelig å få tak i kabel. Beste tipset jeg har er Clas Ohlson :p

Lenke til kommentar

Jeg jobber med disse kablene til daglig, det finnes ikke RJ45 kontakter med 10 pins, kun 8 eller 4. RJ45 er betegnelsen på størrelsen på kontakten, og med 8 stk der så er det ikke plass til flere, kontakten blir for lite. Hvis du skal skjøte en slik kontakt, så får du IKKE en han/hun ledning, men du må kjøpe en hun/hun skjøt, som koster nesten ingen ting.

En kontakt som du er på utkikk etter må hete noe annet, men ligne på en RJ 45

Lenke til kommentar
Jeg jobber med disse kablene til daglig, det finnes ikke RJ45 kontakter med 10 pins, kun 8 eller 4. RJ45 er betegnelsen på størrelsen på kontakten, og med 8 stk der så er det ikke plass til flere, kontakten blir for lite. Hvis du skal skjøte en slik kontakt, så får du IKKE en han/hun ledning, men du må kjøpe en hun/hun skjøt, som koster nesten ingen ting.

Så 6 pin eksisterer kanskje ikke det da ?

Selv om du jobber daglig med 4 og 8 finnes det kanskje noen du ikke jobber med :roll:

Lenke til kommentar

Så 6 pin eksisterer kanskje ikke det da ?

Selv om du jobber daglig med 4 og 8 finnes det kanskje noen du ikke jobber med :roll:

*urk*

Poenget er jo at er det ikke 8 pins så er det ikke RJ45..

RJ11 = 4 pins

RJ12 = 6 pins

RJ45 = 8 pins (hvorav kun 4 pins brukes til vanlig, men alle 8 pins er vanligvis tilkoblet da KAT5 TP-kabel har 8 ledere)

(mener jeg å huske)

Finnes også flere andre RJ-XX standarder med andre antall pins..

Mulig standarden du er ute etter heter RJ45-10?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...