Jan-Henning Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 - Maskinen skal brukes for det meste til video/foto-redigering i After Effects og Photoshop. Har også lyst å spille spill på den, mese spill som Minecraft etc. - Hadde tenkt meg et sted mellom 10 og 12k som prisantydning. - Har ikke planer om å overklokke. - Intel-basert, har i7 3770 i tankene. 12/16GB RAM - 120/128 GB SSD til operativsystem og redigeringsprogrammer. - Har drømmen om dual-monitor setup, 21" HD / LED skjærmer. Her er en PC jeg har i tankene. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Om du spiller mest minecraft og lignende spill så er det grafikkortet way overkill. Lenke til kommentar
Jan-Henning Skrevet 12. november 2012 Forfatter Del Skrevet 12. november 2012 Om du spiller mest minecraft og lignende spill så er det grafikkortet way overkill. Jajaja, jeg vet om det grafikkortet, har planer om å bytte ut en del på PCen som jeg linket. Men jeg har planer om å begynne å spille mere spill som Borderlands, CoD på pc osv, så tenker å enten oppgradere da, eller bare ha det inni, å kjøre max på alt. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Er greit å ha 7970 til senere Du burde bytte SSD til intel 330/520 eller Samsung 830 Du burde også gå for 2x8GB RAM Lenke til kommentar
Jan-Henning Skrevet 12. november 2012 Forfatter Del Skrevet 12. november 2012 Er greit å ha 7970 til senere Du burde bytte SSD til intel 330/520 eller Samsung 830 Du burde også gå for 2x8GB RAM Det er notert! Takk for det Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Kjapt spørsmål her angående Pc'n, må den være ferdigbygd? Hvis nei: Har du et spesielt kabinett i tankene? Eller ser du bare etter et bra et? Lenke til kommentar
phlake Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Skal du kjøpe ferdigbygd gjør du det på CDon.com. Lenke til kommentar
Jan-Henning Skrevet 12. november 2012 Forfatter Del Skrevet 12. november 2012 Kjapt spørsmål her angående Pc'n, må den være ferdigbygd? Hvis nei: Har du et spesielt kabinett i tankene? Eller ser du bare etter et bra et? Jeg er veldig interessert i å bygge den selv, men ferdigbygd eller ei, gjør ingenting. Men har ikke lyst å ødelegge første bygg ved statisk elektrisitet. Ser bare etter et bra kabinett ved god luft. Jeg er åpen for alle tilbud. Skal du kjøpe ferdigbygd gjør du det på CDon.com. Notert! Takk for det Lenke til kommentar
Zt Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Et lite tips. Hvis du skal ha en maskin til Photoshop så burde du går for ett Nvidia kort med Cuda. Photoshop har nemlig støtte for dette og kan benytte seg av skjermkortet under krevende oppgaver. Bare husk at eldre skjermkort med Cuda har bare støtte for 2 skjermer. Nyere modeller har støtte for 4. Lenke til kommentar
Jan-Henning Skrevet 12. november 2012 Forfatter Del Skrevet 12. november 2012 Et lite tips. Hvis du skal ha en maskin til Photoshop så burde du går for ett Nvidia kort med Cuda. Photoshop har nemlig støtte for dette og kan benytte seg av skjermkortet under krevende oppgaver. Bare husk at eldre skjermkort med Cuda har bare støtte for 2 skjermer. Nyere modeller har støtte for 4. Har hatt Nvidia med Cuda i tankene. Funker dette også med dual-monitor oppsett? Lenke til kommentar
Zt Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Ja, eldre versjoner har støtte for to skjermer så det fungerer jo fint i ditt tilfelle. Har du derimot tenkt å oppgradere til 3 eller 4 skjermer senere så lønner det seg med en nyere modell. Så vidt jeg vet så har 6 serien til Nvidia alle støtte for fire skjermer så det burde ikke være ett problem. Lenke til kommentar
Jan-Henning Skrevet 12. november 2012 Forfatter Del Skrevet 12. november 2012 Ja, eldre versjoner har støtte for to skjermer så det fungerer jo fint i ditt tilfelle. Har du derimot tenkt å oppgradere til 3 eller 4 skjermer senere så lønner det seg med en nyere modell. Så vidt jeg vet så har 6 serien til Nvidia alle støtte for fire skjermer så det burde ikke være ett problem. Takker for det, notert! Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 (endret) Satte sammen ei kjapp liste for deg her. Den er lik den fra Komplett ved unntak av at grafikkortet er byttet fra 7970 til 670 og jeg la inn en ekstra harddisk på 2TB Lista er laget hos dustinhome.no EDIT:Du kan spare noen hundrelapper ved og bytte kabinett til dette. Endret 12. november 2012 av CastleLord Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 http://cdon.no/elektronikk/thor_jords_-_intel_i5_3570k_-_8gb_-_1tb_-_geforce_gtx_670_-_windows_8-21605251 og Samsung 830 256GB SSD Lenke til kommentar
Jan-Henning Skrevet 12. november 2012 Forfatter Del Skrevet 12. november 2012 Satte sammen ei kjapp liste for deg her. Den er lik den fra Komplett ved unntak av at grafikkortet er byttet fra 7970 til 670 og jeg la inn en ekstra harddisk på 2TB Lista er laget hos dustinhome.no EDIT:Du kan spare noen hundrelapper ved og bytte kabinett til dette. http://cdon.no/elekt...dows_8-21605251 og Samsung 830 256GB SSD Tusen, tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå