Gå til innhold

Ny Intel-Basert gaming pc. 10-12k - 12-16GB Ram

Anbefalte innlegg

- Maskinen skal brukes for det meste til video/foto-redigering i After Effects og Photoshop.

Har også lyst å spille spill på den, mese spill som Minecraft etc.

- Hadde tenkt meg et sted mellom 10 og 12k som prisantydning.

- Har ikke planer om å overklokke.

- Intel-basert, har i7 3770 i tankene.

12/16GB RAM - 120/128 GB SSD til operativsystem og redigeringsprogrammer.

- Har drømmen om dual-monitor setup, 21" HD / LED skjærmer.

Her er en PC jeg har i tankene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du spiller mest minecraft og lignende spill så er det grafikkortet way overkill.

Jajaja, jeg vet om det grafikkortet, har planer om å bytte ut en del på PCen som jeg linket.

Men jeg har planer om å begynne å spille mere spill som Borderlands, CoD på pc osv, så tenker å enten oppgradere da, eller bare ha det inni, å kjøre max på alt.

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål her angående Pc'n, må den være ferdigbygd?

Hvis nei: Har du et spesielt kabinett i tankene? Eller ser du bare etter et bra et?

Jeg er veldig interessert i å bygge den selv, men ferdigbygd eller ei, gjør ingenting.

Men har ikke lyst å ødelegge første bygg ved statisk elektrisitet.

Ser bare etter et bra kabinett ved god luft.

Jeg er åpen for alle tilbud.

Skal du kjøpe ferdigbygd gjør du det på CDon.com.

Notert! Takk for det :)

Lenke til kommentar

Et lite tips. Hvis du skal ha en maskin til Photoshop så burde du går for ett Nvidia kort med Cuda. Photoshop har nemlig støtte for dette og kan benytte seg av skjermkortet under krevende oppgaver. Bare husk at eldre skjermkort med Cuda har bare støtte for 2 skjermer. Nyere modeller har støtte for 4.

Lenke til kommentar

Et lite tips. Hvis du skal ha en maskin til Photoshop så burde du går for ett Nvidia kort med Cuda. Photoshop har nemlig støtte for dette og kan benytte seg av skjermkortet under krevende oppgaver. Bare husk at eldre skjermkort med Cuda har bare støtte for 2 skjermer. Nyere modeller har støtte for 4.

Har hatt Nvidia med Cuda i tankene. Funker dette også med dual-monitor oppsett?

Lenke til kommentar

Ja, eldre versjoner har støtte for to skjermer så det fungerer jo fint i ditt tilfelle. Har du derimot tenkt å oppgradere til 3 eller 4 skjermer senere så lønner det seg med en nyere modell. Så vidt jeg vet så har 6 serien til Nvidia alle støtte for fire skjermer så det burde ikke være ett problem.

Lenke til kommentar

Ja, eldre versjoner har støtte for to skjermer så det fungerer jo fint i ditt tilfelle. Har du derimot tenkt å oppgradere til 3 eller 4 skjermer senere så lønner det seg med en nyere modell. Så vidt jeg vet så har 6 serien til Nvidia alle støtte for fire skjermer så det burde ikke være ett problem.

Takker for det, notert!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...