Cowboystrekk Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Skulle bygge en pc til min far for noen uker siden. Bestilte diverse deler da den stasjonære og ferdigbyggede jeg egentlig tenkte på ikke var på lager lenger. Den ene nettbutikken jeg bestilte fra slet med leveransen på en barebone, endte med at jeg bestilte den fra en annen butikk som hadde den som demovare. Når jeg mottar demo-barebonen viser det seg at spenninga står på 115V og det er merker på switchen der og rester fra teipbiter. Jeg fikk ikke liv i pcen, ringte kundeservice, de beklaget at det hadde skjedd en "glipp" og de sa at det sannsynligvis bare var strømforsyninga var ødelagt og at jeg skulle sende inn den. Sendte den inn, fikk ny og nå startet maskina, men fikk ikke bilde på skjerm. Alle vifter fikk, HK lyste grønt, men det var tydelig at noe ikke fungerte, fikk bare krysstesta dvd og ram da jeg ikke hadde flere harddisker og cpuer liggende. Tok igjen kontakt med KS og etter litt diskusjon ble vi enige om å sende inn alt. Sendte den inn, etter å ha ventet i over 2 uker etter at de hadde bekreftet mottat varen fikk jeg beklagelse for at det hadde tatt lang tid. Ble senere samme dag oppringt av en trivelig fra teknisk som sa at HK og CPU var død. Han var usikker på om CPU var DOA eller hadde blitt skadet av det defekte HKet da jeg fikk på strømmen, alt annet fungerte bra. Ble enige om at jeg valgte en dyrere barebone og skulle betale mellomlegg, bad han testa at tilsvarende CPU var kompatibel med ny barebone\HK. Slik saken står nå skal jeg betale mellomlegg for ny barebone, 2 runder med testing og frakt. Jeg synes det er helt naturlig at jeg skal betale mellomlegg og en testrunde siden jeg bad om dette. Men at jeg skal betale for testrunden der hovedkortet og CPU som igjen skyldtes at de ikke hadde sjekka barebonen er urimelig, samt at jeg skal betale frakt da jeg strengt tatt bare får en erstatningsvare. De foreslo først å sende meg ny barebone uten pristillegg, men da utgaver med for lite watt til at pcen kunne drives så jeg takket nei til de. Har jeg mitt på det tørre om jeg krever å maks betale mellomlegg + en testrunde\time? Siden dette er en pågånede sak vil jeg ikke si noe om hvilke nettbutikker som er involvert i dette. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Du skal betale mellomlegget til ny maskin, om du velger dette. Du skal ikke betale for noe testing i det hele tatt. At CPU og barebone/hovedkort er kompatibelt er en selvfølge, og noe butikken skal teste før de sender den til deg. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 13. november 2012 Forfatter Del Skrevet 13. november 2012 Takk for svar. Eneste jeg kanskje bør betale for da er at jeg sa teknikern kunne føre ssd, dvd-rom og minnebrikker over på nytt hovedkort så de slapp å sende alt løs. Men dette er vell en jobb som i verste fall tar 10 minutter... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Eg mener at du ikke skal betale noe bortsett fra mellomlegget. Enkelt og greit. En reklamasjon skal for deg som kunde ikke koste deg noe, bortsett fra evnt avtalte utgifter(som et mellomlegg blir). Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 23. november 2012 Forfatter Del Skrevet 23. november 2012 Fikk da svar fra komplett som dette dreier seg om at de synes fakturaen ift testing, frakt etc er fullt ut rimelig. Min far er langt fra enig. Klage til forbrukerombudet neste? Om ikke noen har andre tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå