Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Flere IP-instillinger i WinXP

Anbefalte innlegg

Hepps :)

Noen som vet om det finnes et program som gjør at man enkelt kan bytte mellom flere IP-adresser/brukernavn/passord i WinXP? Jeg har med meg laptop'en både på skole, hybel og hjemme, og må derfor bytte instillinger flere ganger om dagen, noe som er veldig tungvint i lengden..

Vet det finnes mulighet for dette i linux, men skulle gjerne hatt et alternativ i Windows..

_________

cd-rom

Acer TravelMate 803LCi_bt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hepps :)

Noen som vet om det finnes et program som gjør at man enkelt kan bytte mellom flere IP-adresser/brukernavn/passord i WinXP? Jeg har med meg laptop'en både på skole, hybel og hjemme, og må derfor bytte instillinger flere ganger om dagen, noe som er veldig tungvint i lengden..

Vet det finnes mulighet for dette i linux, men skulle gjerne hatt et alternativ i Windows..

Opprett 3 forskjellige profiler... en for skole, en for hybel og en for hjemme.

Stort enklere enn det kan det ikke bli :)

Lenke til kommentar

neXon & rwu: høres ut som en brukbar løsning med en batch-fil ja, men pussig om det ikke finnes noe program som løser dette.. Egentlig litt rart at det ikke finnes en funksjon i WindowsXP for det, med tanke på alle "mobile" enheter som finnes..

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
men pussig om det ikke finnes noe program som løser dette.. Egentlig litt rart at det ikke finnes en funksjon i WindowsXP for det, med tanke på alle "mobile" enheter som finnes..

Takk for svar :)

Muligheten til å opprette forskjellige profiler er nettopp til det formålet du nevner her, og har vært med siden win95.

Lenke til kommentar

Dersom du kunne tenke deg å ha flere ip'er samtidig kan dette ordnes med å gå på egenskaper til den tilkoblingen du vil endre -> TCP/IP -> Avansert -> Legg til ip.

Dette forutsetter selfølgelig at du ikke trenger motta ip, da hadde du vel heller ikke hatt dette problemet...

Lenke til kommentar

takk for alle svar! :)

er fullt klar over at jeg kan opprette flere profiler, men blir rett og slett for tungvint.. så ender vel opp med at jeg lager en batch-fil til hver forbindelse.. evt, ser om jeg finner et program som virker brukbart :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...