cd-rom Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Hepps Noen som vet om det finnes et program som gjør at man enkelt kan bytte mellom flere IP-adresser/brukernavn/passord i WinXP? Jeg har med meg laptop'en både på skole, hybel og hjemme, og må derfor bytte instillinger flere ganger om dagen, noe som er veldig tungvint i lengden.. Vet det finnes mulighet for dette i linux, men skulle gjerne hatt et alternativ i Windows.. _________ cd-rom Acer TravelMate 803LCi_bt Lenke til kommentar
neXon Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Er på jakt etter det jeg og. Har ikke funnet noe Men man kan kansje opprette en bat fil som utfører arbeidet? Lenke til kommentar
rwu Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 du kan lage en bat-fil for hver oppkobling. kommandoen er noe ala: netsh interface ip set address lokal static 192.168.60.43 Lenke til kommentar
SirDanceAlot Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Hepps Noen som vet om det finnes et program som gjør at man enkelt kan bytte mellom flere IP-adresser/brukernavn/passord i WinXP? Jeg har med meg laptop'en både på skole, hybel og hjemme, og må derfor bytte instillinger flere ganger om dagen, noe som er veldig tungvint i lengden.. Vet det finnes mulighet for dette i linux, men skulle gjerne hatt et alternativ i Windows.. Opprett 3 forskjellige profiler... en for skole, en for hybel og en for hjemme. Stort enklere enn det kan det ikke bli Lenke til kommentar
neXon Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 fant eit program på www.download.com som heter IpetC Basic http://download.com.com/3000-2155-10157362...tml?tag=lst-0-1 Lenke til kommentar
cd-rom Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 neXon & rwu: høres ut som en brukbar løsning med en batch-fil ja, men pussig om det ikke finnes noe program som løser dette.. Egentlig litt rart at det ikke finnes en funksjon i WindowsXP for det, med tanke på alle "mobile" enheter som finnes.. Takk for svar Lenke til kommentar
neXon Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 fant og eit program her http://my.vector.co.jp/servlet/System.File...an/ipchange.zip Men noe av skriften i programet står på tay...hehe Lenke til kommentar
SirDanceAlot Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 men pussig om det ikke finnes noe program som løser dette.. Egentlig litt rart at det ikke finnes en funksjon i WindowsXP for det, med tanke på alle "mobile" enheter som finnes.. Takk for svar Muligheten til å opprette forskjellige profiler er nettopp til det formålet du nevner her, og har vært med siden win95. Lenke til kommentar
BioAcid Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Dersom du kunne tenke deg å ha flere ip'er samtidig kan dette ordnes med å gå på egenskaper til den tilkoblingen du vil endre -> TCP/IP -> Avansert -> Legg til ip. Dette forutsetter selfølgelig at du ikke trenger motta ip, da hadde du vel heller ikke hatt dette problemet... Lenke til kommentar
cd-rom Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 takk for alle svar! er fullt klar over at jeg kan opprette flere profiler, men blir rett og slett for tungvint.. så ender vel opp med at jeg lager en batch-fil til hver forbindelse.. evt, ser om jeg finner et program som virker brukbart Lenke til kommentar
cd-rom Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 fant ut at det står temmelig greit forklart på denne siden hvordan problemet kan løses: http://www.petri.co.il/configure_tcp_ip_from_cmd.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå