Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hjelp med venninne

Anbefalte innlegg

For nesten to måneder siden prøvde jeg en vits på en ”gammel” klassekamerat (vi gikk i samme klasse i ti år, til vi gikk ut av tiende i vår), som omhandlet en jente. I ettertid ser jeg hvor smakløs denne vitsen var (den omhandlet utseende hennes, som hun har blitt plaget for omtrent siden hun flyttet hit for 1,5 år siden), noe som var grunnen til at jeg testet denne på kompisen min, for å se om den var så sårende som jeg trodde den var. Det som deretter skjedde var at han sa denne videre til denne jenta, men endret litt på detaljene, som hvor det ble sagt og slikt. (Han har tidligere prøvd å ødelegge ett vennskap mellom meg og søsteren hennes, uten å lykkes helt) Da hun hørte om det jeg hadde skrevet til kompisen min (jeg hadde sendt den til han over Facebook), ble hun veldig sur. Jeg prøvde så å forklare det til henne, men hun hørte ikke. Samtidig pratet en annen venninne av meg med henne, og fortalte meg at hun hadde sagt at dersom jeg sa unnskyld, ville hun tilgi meg. Jeg unnskyldte meg, og sa at jeg ikke ville at hun skulle føle seg mobbet. Dette var to dager etter at hun først fikk vite det, og to dager senere svarte hun at det var greit (men at dersom jeg gjorde det igjen, skulle hun knekke nakken min)

Deretter fulgte en tid hvor vi var en del sammen (i skoletid/friminutt, siden hun bor cirka ti minutters kjøretid unna meg, og ingen av oss har bil), og det føltes som om vennskapet var bedre enn før faktisk. Det er vel også verdt å nevne at jeg hele denne tiden hadde (og har fortsatt) følelser for henne. Så for en måned og en uke siden, ble jeg truet, av en to år eldre og ganske sterkere gutt, til å ”plage” henne litt. I en av rutebussene (vi pendler hver dag frem og tilbake fram skolen) er det mulig å dra setene tilbake, med mindre de er lagt ned, og deretter slippe dem, så de spretter tilbake. Dette ble jeg truet til å gjøre mot henne og en venninne (og ”gammel” klasse venninne av meg), jeg skammet meg spesielt over at jeg gjorde det mot venninnen hennes, siden hun har blitt mobbet/utstøtt i mange år, noe jeg godt vet. Da jeg kom hjem, skrev jeg med en gang til venninnen hennes og unnskyldte meg, og forklarte at jeg skammet meg veldig over det, som hun da tilga.

Denne jenta derimot, hun som jeg har følelser for, har ikke snakket med meg siden. Jeg har prøvd ett par ganger å unnskylde meg, men har fortsatt ikke fått noe svar fra henne, verken i person, over telefon eller via Facebook. Flere ”venner” av meg har også snakket med henne, og jeg tror også at minst en av dem har sagt at jeg liker henne. Jeg vet i hvert fall at en av dem har skrevet til henne (via min Facebook) at hun er den nydeligeste jeg kjenner, og at jeg ville gjort alt for henne. Jeg har også sagt til henne (eller skrevet over Facebook), at jeg ville gjort hva som helst for at hun skal slutte å være sint på meg, men dette har heller ikke fått noen respons. Jeg tenker på henne omtrent hver dag, på hvor dum jeg var som ødela vennskapet vårt, og jeg savner henne dypt.

Er det jeg gjorde virkelig så ille? Eller overreagerer hun? (har blitt fortalt dette av flere) Og hva bør jeg gjøre nå? Akkurat nå blåser jeg i om hun føler det samme for meg, jeg vil bare ha tilbake venninnen min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du gjør noe barnslig og dumt, men blir tilgitt, med beskjed om at hun knekker nakken din hvis det gjentar seg. Likevel gjør du kort tid senere noe enda barnsligere og dummere, men denne gangen svarer hun ikke på unnskyldningene dine, selv om du sier at du gjør hva som helst for at hun ikke skal være sint på deg.

Hadde jeg vært venninnen din hadde all min tillit til deg vært borte på dette tidspunktet. Du kan si du gjør hva som helst, men de ordene betyr ikke så mye lenger.

Gi henne tid. Mens du venter kan du vokse opp, slik at noe barnslig og dumt garantert ikke gjentar deg, selv om du blir presset til det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...