Gå til innhold

MSI Z68A-GD65 G3 finner ikke skjermkortet plutselig

pbns1979

Anbefalte innlegg

Jeg bygde meg en ny maskin i januar i år med nevnte hovedkort og et MSI skjermkort. Dette fungerte helt ypperlig så lenge jeg brukte maskinen. Men så pakket jeg den bort i sommer grunnet plassmangel og skal nå selge den. Sitter her og skal installere OS og sånt, men den nekter plent å finne skjermkortet nå. Onboard skjermkortet fungerer helt fint. Vifta på MSI skjermkortet starter og går og det virker ok sånn sett, det er bare porten til skjermkortet som liksom ikke finner kortet som står der. Har prøvd med et annet skjermkort også men samme ulla.

Har noen andre her vært borti dette? Det lille jeg fant av relevant info på google hentyder til at det er mye problemer med Z68A serien, men lurer nå alikevel på om noen kanskje har funnet en løsning på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er ganske fancy sånn sett, årsaken er at du har bare 16x PCI-E lanes ut ifra CPUen, enten går disse til PCI-E sporet eller den integrerte GPUen.

Antar du kanskje har koblet feil og satt skjermkabelen i hovedkortet på ett tidspunkt?

Etter hva jeg har sett så er det problemer å få den slått over igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...