Gå til innhold

Hva er der med katten min?


Anbefalte innlegg

Katten min spiser ikke, han har vært helt hvit på snuten i mange dager, han er ikke akkurat i form han gjør nesten ingenting annet å ligger i senga si, sofaen og rundt om kring i fjøsen, han skriker / mjauer når jeg løfter på han, han begynner å skrike når jeg tar han i rundt krage benet.

 

Vi har hatt han hos dyrelegen, han sier at han kanskje har vært i slåss kamp mot en katt og en katt har kanskje angrepet han bak(det går en vill katt rundt huset). Dyrelegen fant ikke noe sår eller noe unormalt. Men sier det er vanskelig å finne på en katt.

 

Hva skal jeg gjøre? Trenger det bare tid, trenger han medisin? Plis hjelp meg..

Katten er 6-7 måneder, en han katt. Ikke kastrert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er han vaksinert? Høres ut som katteinfluensa eller pest. Da er det viktig med væske og varme, gi han et lunt sted og prøv med kokt fisk, våtfor, skinke og annet godt. Hvis ikke må dere til veterinær igjen om han ikke blir bedre!

 

Og få han kastrert :)

Takk men tviler på at det er en pest det blir bedre hverdag. Jeg gir han væske og jeg koser med han på stuen hele dagen nesten. Jeg har prøvd å gitt han leverpostei, han brukte en hel dag på å spise opp bare 1/6 av en leverposteiboks.

 

Jeg har fått i beskjed at jeg ikke skal kastrere han før han blir litt eldre.

Lenke til kommentar

Varierer nok hva enkelte dyrleger mener ang. alder på kastrering. Min ble kastrert i forrige uke + vaksinert, og han er 6 mnd. Det viktigste var at den var minst 2 kg. Husk at hannkatter som blir kjønnsmodne kan vandre i dagesvis på jakt etter hunner å pare seg med, så anbefaler å få det gjort.

Lenke til kommentar

Hvis han har vært i slosskamp så kan det være en infeksjon. Bare så det er sagt så er det også derfor du må få han kastrert så fort som mulig.. min hann ble kastrert ved 7 mnd alderen på veterinærhøgskole, så antar at de ikke hadde gjort det hvis det er sååå fælt å få hankatten kastrert ved den alderen.

 

Som spurt ovenfor(og det er ett VIKTIG spørsmål): er han vaksinert???

Lenke til kommentar

Katten min spiser ikke, han har vært helt hvit på snuten i mange dager, han er ikke akkurat i form han gjør nesten ingenting annet å ligger i senga si, sofaen og rundt om kring i fjøsen, han skriker / mjauer når jeg løfter på han, han begynner å skrike når jeg tar han i rundt krage benet.

 

Vi har hatt han hos dyrelegen, han sier at han kanskje har vært i slåss kamp mot en katt og en katt har kanskje angrepet han bak(det går en vill katt rundt huset). Dyrelegen fant ikke noe sår eller noe unormalt. Men sier det er vanskelig å finne på en katt.

 

Hva skal jeg gjøre? Trenger det bare tid, trenger han medisin? Plis hjelp meg..

Katten er 6-7 måneder, en han katt. Ikke kastrert.

Hadde lignende symptomer på katten vår, hvit snute, slapp og gadd ikke å gjøre noe annet enn å sove. Tok han med til dyrlegen og han sa han hadde en auto-immun sykdom. Husker ikke helt hva det var, men det fantes ingen medisin for det. Han ble riktig nok frisk etter noen uker :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...