Truls84 Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Har følgende maskinvare: Skjermkort: nVidia GTX 295(vannkjølt) CPU: Intel i7 965 EE(vannkjølt) MB: Asus P6T6 WS Revolution RAM: Patriot 6GB @ 1600MHz SSD: OCZ Vertex Turbo 120GB(OS-partisjon. er en oppgradert non-Turbo) HDD1: WD VelociRaptor 300GB(page, spill og programpartisjon) HDD2 og 3: WD Black 1TB og Seagate Barracuda 2TB(for lagring) Jeg går tom for ram fra tid til annen, har mange faner opp på chrome og det spiser sitt. Jeg legger og merke til at jeg ikke kan kjøre spill på høyere kvalitet lengre, men det kan kansje ha med at jeg spiller på 2560x1440 res og har en ekstra skjerm med desktop på? Er litt usikker på om det er vits i å oppgradere denne maskinen noe mer, eller om det er lurerer å spare for å heller bytte hele plattformen når neste generasjon HW kommer ut? Er det noe jeg kan oppgradere som jeg kan ta med til neste plattform når jeg skal bytte den? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 CPU-en din skal holde i massevis. Den har kanskje 60-80% av ytelsen til high-end prosessorene i dag. Hvis du merker at det blir swapping til disk, kjøp mer ram, det er billig. Hvis du spiller mye vil en oppgradering av skjermkort få PC-en til å føles som ny. Du kan sikkert få 2x høyere ytelse med et geforce 680-kort. Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Har faktisk nesten det samme oppsettet som deg her med tre forskjeller. (12Gb RAM HD5870 og kun 1920x1200 skjerm) Jeg ville anbefalt at du kjøper mer RAM hvis du går tom, Jeg opplevde dette selv og gikk opp fra6Gb til 12Gb det fikset RAM problemet. Og siden du spiller på 2560x1440 tror jeg nok at du bør se på og oppgradere grafikkkortet snart, GTX 295 er ikke akkurat "top of the line" lengre. Hvis du bestemmer deg for og oppgradere grafikkortet bør du se på AMD's 79xx serie eller Nvidia 670 kortene. Ignorer 680 kort da 670 kortene yter nesten like bra som 680 korta til rundt en tusenlapp mindre. Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 11. november 2012 Forfatter Del Skrevet 11. november 2012 (endret) Takk for råd sålangt, var litt i samme banene jeg tenkte å gå. Ny GPU og ny RAM. Nå er jo corsair vengence 8gb brikker ganske billige, 298kr: https://www.deal.no/deal/default.asp?page=vare&ProdusentID=CMZ8GX3M1A1600C9&ref=Prisguide.no&utm_source=Prisguide.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=CMZ8GX3M1A1600C9 Så å bytte ut de jeg har med tre slike(de operer ikke på samme spenning) så får jeg 24GB ram, burde holde. Det frister å kjøpe 48gig bare for morro, blir jo ikke mer en 1800kr. Men hvordan er det med støynivået til disse nye skjermkortene? Tenker spesielt på Asus Radeon HD 7970 MATRIX Platinum, det ser ut til å gi mye bang 4 buck, men er urolig at det skal støye mye. Endret 11. november 2012 av BM-Volvo Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Støynivået varierer men så lenge kortet har en custom kjøler skal ikke støy bli et så stort problem Her har du tre forskjellige 7970kort som skal være gode. De har alle omtrent samme OC som Asus kortet til samme pris så det eneste du trenger å se på der er kjøler og eventuelt plass. (Asus kortet tar 3 spor bak på Pc'n, de andre tar ca 2.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå