Gå til innhold

[Løst] Skuffet over Norske priser


realbunny

Anbefalte innlegg

For å sette denne diskusjonen på spissen for folk her så må jeg bare begynne med at -> First time here!

 

Jeg kommer til å se bort i fra kommentarer som nevner noe som "hvorfor win8" osv, jeg liker det og det fungerer for mitt bruk.

 

Til saken.

 

Lenovo IdeaPad Yoga 13

3rd generation Intel® Core™ i7 processor

Windows 8 Pro

13.3" Ultrabook™ with an HD+, IPS display

3.4 lbs

8 hours' battery life

128GB SSD storage

8GB memory

 

Jeg tar i utgangspunktet dagens kurs nå

1 Amerikanske dollar = 5.86 Norske kroner

 

Pris 7558.23 Norske kroner

 

KILDE

 

Samme type som jeg fant på prisjakten.no

 

KILDE

 

Pris : 10419 Norske kroner

 

 

Til saken, er det noen steder hvor jeg kan skaffe denne typen utenfor Norge, men norsk tastatur? Jeg hater Norske priser akkurat nå, siden dette er bare helt unødvendig siden dette er ikke snakk om tøy varer...

Endret av realbunny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å skaffe bærbare pc'r utenfor Norge med norsk tastatur har jeg tilgode å se. Argumentet for å spare de 20-30% som blir lagt på prisen i Norge kontra USA forsvinner som regel når frakt, feil strømplugg på lader'n, feil tastatur, mangel på norske forbrukerrettigheter o.s.v. tas med i likningen.

 

For ikke å glemme toll og moms!

 

Og velkommen til forumet!!!

Lenke til kommentar

Takker!

 

Har selvfølgelig tenkt på punktene du har nevnt, men jeg blir bare så skuffet egentlig, hvorfor skal det vær så mye dyrere!

 

Ta f.eks. Apple, Det er likt pris uansett hvor du kjøper den nesten.

 

Dyrere for importør å gjøre varer tilgjengelig i Norge kontra USA.

+ Vi nordmenn kjøper det uansett! Handler selvfølgelig mest om å tjene penger

Lenke til kommentar

Ta f.eks. Apple, Det er likt pris uansett hvor du kjøper den nesten.

 

Du sammenlikner jo prisen på Lenovoen i USA kontra Norge, så det blir nærliggende å sammenlikne prisen på appleproduktene på den måten også.

 

Macbook Pro 13" Retina:

Norge: kr 13 999,-

USA: $ 1 699, kr 9 758

 

 

Macbook pro 13":

Norge: kr 9 990

USA: $ 1 199, kr 6 883

 

iPad 4th generation:

Norge: kr 3 890

USA: $ 499, kr 2 864

 

Sammenlikner du med apple.se, apple.dk og apple.co.uk, er prisen vesentlig nærmere.

 

Ja, det er fristende å handle fra USA, men er det virkelig verdt å ikke ha norsk tastatur og ikke minst ingen reklamasjonsrett?

 

Husk at retail-butikker ikke nødvendigvis tjener spesielt fett på å selge slike produkter - iallfall ikke Mac og iPad.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpt min X230-Tablet fra USA. Jeg får den reparert på fabrikkgaranti i Norge, tre år. Jeg sparte veldig mye på å kjøpe fra utlandet. Selv om det var en sjanse å ta. Ville ha den dyreste i7 varianten, komplett.no har den ikke lagerført engang. Så dyr er den i Norge. Vist du vil få et prisoverslag fra samme butikk som jeg bestilte så bare send de en mail. http://www.hidevolution.com/contacts/. Så lenge samme produkt er i salg i Norge så skal du få den fikset her på fabrikkgaranti. Du kan alltids ringe å sjekke med lenovo Norge support.

Lenke til kommentar

For å sette denne diskusjonen på spissen for folk her så må jeg bare begynne med at -> First time here!

 

Jeg kommer til å se bort i fra kommentarer som nevner noe som "hvorfor win8" osv, jeg liker det og det fungerer for mitt bruk.

 

Til saken.

 

Lenovo IdeaPad Yoga 13

3rd generation Intel® Core™ i7 processor

Windows 8 Pro

13.3" Ultrabook™ with an HD+, IPS display

3.4 lbs

8 hours' battery life

128GB SSD storage

8GB memory

 

Jeg tar i utgangspunktet dagens kurs nå

1 Amerikanske dollar = 5.86 Norske kroner

 

Pris 7558.23 Norske kroner

 

KILDE

 

Samme type som jeg fant på prisjakten.no

 

KILDE

 

Pris : 10419 Norske kroner

 

 

Til saken, er det noen steder hvor jeg kan skaffe denne typen utenfor Norge, men norsk tastatur? Jeg hater Norske priser akkurat nå, siden dette er bare helt unødvendig siden dette er ikke snakk om tøy varer...

 

När du tar bort moms på priset på den norska vill jag påstå att det är BILLIGT här i norge med tanke på vad du får. Om vi fick valet att se bort från reklamationsrätten för 500 kronor på en laptop hade jag aldrig valt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...