Geirern Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Hei, Jeg har prøvd flere ting, men jeg får ikke løst dette problemet. Håper dere kan hjelpe meg! Problemet: Min samboers PC (HP ProBook 6555b m/Win7 64-bit) bryter opptil flere ganger om dagen koblingen mot internett. Når dette skjer er det to ting som kan gjøres for å få koblet henne på nett igjen: 1. Restarte routeren 2. Vente i 30 minutter. Hun er fortsatt koblet på trådløst nett, men det står at det ikke er internett-tilgang. Windows feilsøk gir vanligvis beskjed om at "Standard Gateway ikke tilgjengelig." Det er viktig å merke at ingen andre enheter i huset blir brutt. Setup: Altibox-modem (i bridge) -> NetGear N600 (WNDR3800) Netgear-boksen er satt opp til to koblinger: 1. En 5 ghz-tilkobling som jeg bruker på gaming-laptopen min. 2. En 2.4 ghz-tilkobling som brukes av 2 stk mobiler og hennes laptop. Det er per nå ikke gjort noe med internett-innstillingene på PCen hennes. Jeg kan ikke si noe om dette skjer på andre trådløse nett, ettersom hun aldri tar laptopen ut av huset. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 sjekk at du har siste driver for wlanet på pcen hennes, sjekk deretter at du har siste firmwareversjon Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Sjansen er nok veldig stor for at det er trådløsdriver i PC som må oppdateres. Alternativt kunne det være signalstyrken som er svak, men det høres definitivt ut som det første. Du kan prøve den du finner hos HP og evt oppdatere automatisk i Windows (enhetsbehandling på kontrollpanelet). http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=us&prodNameId=4174176&prodTypeId=321957&prodSeriesId=4174258&swLang=13&taskId=135&swEnvOID=1093 Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 12. november 2012 Forfatter Del Skrevet 12. november 2012 Oppdaterte til nyeste driver fra HP sine sider, dette hjalp dessverre ikke. Signalstyrken er veldig god, så det er ikke det heller Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 (endret) Her er en annen driver: http://h30434.www3.h...ues/td-p/819671 Og her en enda nyere: http://support.lenovo.com/en_US/downloads/detail.page?DocID=DS028359 Endret 13. november 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 14. november 2012 Forfatter Del Skrevet 14. november 2012 Takk takk, da sjekker jeg ut de etter jobb i kveld Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Det er også sagt at HP Wireless Assistant skal hjelpe på ytelse for det trådløse. Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 14. november 2012 Forfatter Del Skrevet 14. november 2012 Det er også sagt at HP Wireless Assistant skal hjelpe på ytelse for det trådløse. Ja, oppdaterte alle software- og hardware-drivere relatert til nettverk inkludert Wireless Assistant. Tydeligvis ikke nyeste nettverksdriver da, men krysser fingrene og gir tilbakemelding om det fungerer! Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Hei! Har oppdatert driveren igjen og dette hjelper ikke. Andre forslag? =) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Tips fra HP: Install updated WLAN Driver and BIOS If no wireless connection icon displays within 15 to 30 seconds after enabling the wireless network, or if an error message displays, or if the wireless device driver is not shown in the Device Manager, the software driver may be corrupt. To resolve this problem, download and install the latest drivers and BIOS from the HP web site. While a driver can be accidently deleted one time, if the driver disappears from the Device Manager more than once, contact HP for technical support. To get the updated wireless LAN adapter drivers and latest version of the BIOS for your notebook PC, go to the HP Drivers and Downloads page and search for updated drivers. You will need to know the exact model number or product number for your computer. Be sure to select the correct operating system. If you cannot connect your computer to the internet, you can use another computer to connect to the internet and search for drivers. When downloading the files, use the Save option—not the Run option—to download the drivers to a memory stick, flash drive, a CD/DVD disc, or other portable media. If the wireless adapter that you are using was purchased separately, consult the manufacturer's web site for the latest software. [/url] Advanced network and internet connection issues If the computer did connect to the wireless network at some time in the past, but now cannot connect to the wireless network router or to the ISP or DSL modem, and you have performed all of the previous troubleshooting actions, perform the following actions, and if necessary, contact HP for technical assistance. Select a high performance Power Plan for the battery If your wireless connection suddenly stops working when your notebook is operating on battery power, you may want to disable some of the power saver settings. Notebooks use power settings to balance performance and battery life for users. If the power option is set to lower power setting to maximize battery life, it will reduce power to the network adapter. You should set the Power Output settings to 100% (maximum performance) for both battery power and when plugged into the AC power adapter. Follow the steps below to verify the correct settings: Click Start , enter power into the search field, and then select Power Options from the list. Select the recommended High Performance or Balanced power plan. Close the Device Manager, restart the notebook PC and attempt to reconnect to the wireless network. Disable wireless device power management options Most wireless devices can be configured to turn off power to reduce the power drain on the battery. This is usually not a problem when the notebook is connected to an AC power adapter. However, when operating on battery power, the adapter can be turned off to save power. To disable this power setting, do the following steps. Click Start , enter device into the search field, and then select Device Manager from the list. Double-click Network Adapters to expand the list, right-click on the wireless (WiFi) adapter in the list, and then select Properties . On the properties window for the adapter, select the Power Management tab, and then de-select the Allow the computer to turn off this device to save power option. Close the Device Manager, restart the notebook PC, and attempt to reconnect to the wireless network. Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 20. november 2012 Forfatter Del Skrevet 20. november 2012 (endret) Hei igjen! Beklager at jeg svarer så sent mellom hver gang, men det tar ofte tid mellom hver gang hun faller ut. Jeg har fulgt anvisningene over. Power Settings hadde jeg allerede fikset, og oppdatert bios fungerte heller ikke. Er det noe mer informasjon dere kunne hatt bruk for? Føler for øvrig at det er viktig å presisere at hun fortsatt er på LAN, det er kun internett hun ikke har tilgang på Endret 20. november 2012 av Geirern Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Hvis du blir lei av å prøve, så kan du bare skaffe en trådløsdongle til maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå