JTJ Skrevet 11. november 2012 Rapporter Del Skrevet 11. november 2012 Hei, Jeg har en HTPC som jeg vil oppgradere skjermkortet på for å få støtte for HD lydformatene Dolby True HD og DTS HD MA. Skal ikke brukes til spilling, kun film. Slik jeg har forstått det så er det på hovedkortet mitt, Gigabyte GA-P35-DS3R, PCI express 1.1. Vil en kunne kjøpe et hvilket som helst skjermkort (PCIE 2.0, 2.1, 3.0) som støtter HD lyd? Vil de nye kortene være bakoverkompatible? Det er en 520W strømforsyning Noen anbefalinger på et greit og billig skjemkort? Støtter alle nye kort i dag HDMI 1.4a? Greit om det gjør det. Mvh Jarle Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 11. november 2012 Rapporter Del Skrevet 11. november 2012 Hva med AMD Radeon HD 6570 skjermkort? Dette ser ut til å ha alle dine kriterier - HDMI 1.4a, support for AC-3, AAC, Dolby TrueHD og DTS Master Audio format. Lenke til kommentar
JTJ Skrevet 12. november 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. november 2012 Takk for Anbefalinger. Og vil disse fungere selv om hovedkortet kun har PCI express 1.1? Jarle Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 12. november 2012 Rapporter Del Skrevet 12. november 2012 Ja, alle skjermkort er bakover kompatibel med tidligere PCIe standarder så det er ikke noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå