Gå til innhold

Skru av irriterende tvangsovn

Pettersenper

Anbefalte innlegg

Hei, jeg fant ikke et emne hvor dette passet så jeg legger det her i off topic.

Jeg bor på et internat der det er montert fast 2 ovner på hvert rom. Disse ovnene er svært ustabile, og de som styrer gjør ikke noe for å fikse det. Enkelte uker kan det være passelig temperatur på rommet, mens andre uker prøver den å holde seg 26-27 grader celsius. Ovnen sies å være innstilt på 20-22 grader, men termostaten på ovnen viser selv 26-27 grader. Det hjelper heller ikke å åpne vinduet, da prøver ovnen å kompansere for det og blir enda varmere, om den da ikke er på fullt.

Knappene på termostaten gjør ingenting, men jeg ser en boks som er skrudd fast med en skrue på veggen, og en slags tilførsel til ovnen som det ser ut som om det kanskje går ann å dra ut ved å trykke på en knapp. Men den sitter så fast at jeg ikke har turt å prøve det enda.

Er det noen måte jeg kan deaktivere ovnen midlertidig på? Nei, det er ingen stikkkontakt som jeg kan dra ut.

post-217173-0-17367000-1352659322_thumb.jpg

post-217173-0-91753200-1352659359_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der er en radiator, ingen ovn. Dvs den går ikke på strøm, men blir oppvarmet av vann.

Du har et hvit håndtak (termostat) der, den kan du strupe vanntilførselen med. Men siden dette er vannbårent vil det ta en god stund før du merker endringen, (metallet vil holde lenge på varmen) Forsøk å skru den til kaldeste posisjon, og vent et par timer før du sjekker om den er blitt kaldere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...