Gå til innhold

BK: Kveldslandskap

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vakkert lys i bildet, Jentungen1 !

Fine silhuetter av tretoppene, men noe uskarpe.

Her bør du nok bruke stativ og en lav ISO.

Du skriver at du tenker tretoppene som en innledning til bildet, men det fungerer ikke så lenge det store hvite feltet i midten av bildet fanger blikket direkte.

jeg tror kanskje du var for tidlig og skulle ventet til sola kom enda lavere, eller så kunne du brukt gradert gråfilter.

Det kan virke som du har misset med eksponeringen og derfor gjort valg i Lightroom for å berge bildet og som kanskje ikke ble helt vellykket.

Men det er jo slik man lærer hva som fungerer eller ikke fungerer :)

Lenke til kommentar

Vakkert lys i bildet, Jentungen1 !Fine silhuetter av tretoppene, men noe uskarpe.Her bør du nok bruke stativ og en lav ISO.Du skriver at du tenker tretoppene som en innledning til bildet, men det fungerer ikke så lenge det store hvite feltet i midten av bildet fanger blikket direkte.jeg tror kanskje du var for tidlig og skulle ventet til sola kom enda lavere, eller så kunne du brukt gradert gråfilter.Det kan virke som du har misset med eksponeringen og derfor gjort valg i Lightroom for å berge bildet og som kanskje ikke ble helt vellykket.Men det er jo slik man lærer hva som fungerer eller ikke fungerer :)

Takker Birger :) Ja, du har helt rett !- Og så er tretoppene mørke også, det passer heller ikke som innledning. Alt blir så selvfølgelig når noen andre sier det , og også lettere å huske til en annen gang, håper jeg ;)

Ser det mangler Exif-data av en eller annen grunn. Har brukt ISO 100, F11 og stativ. Nesten ikke behandlet noe I LR - ikke skarpet heller. Ser av flere av bildene mine med samme type motiv er uskarpe. Skal finne ut av det :) Mulig avstanden er for stor - eller at jeg fokuserer på feil sted, eller noe annet.

Fint at du likte lyset. Setter også pris på den konstruktive tilbakemeldingen. Tar det med meg :)

Du har helt rett, lærer mye av å prøve, og å finne ut av hva som ikke fungerer.

Lærte mye her - håper også at flere enn meg har hatt nytte av det :)

Endret av Jentungen 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...