Laila - Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Kveldslandskap Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Behagelige kontraster og skarpe farger som står godt til komp og lys i bilde. Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Vakkert lys i bildet, Jentungen1 ! Fine silhuetter av tretoppene, men noe uskarpe. Her bør du nok bruke stativ og en lav ISO. Du skriver at du tenker tretoppene som en innledning til bildet, men det fungerer ikke så lenge det store hvite feltet i midten av bildet fanger blikket direkte. jeg tror kanskje du var for tidlig og skulle ventet til sola kom enda lavere, eller så kunne du brukt gradert gråfilter. Det kan virke som du har misset med eksponeringen og derfor gjort valg i Lightroom for å berge bildet og som kanskje ikke ble helt vellykket. Men det er jo slik man lærer hva som fungerer eller ikke fungerer Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 11. november 2012 Forfatter Del Skrevet 11. november 2012 Behagelige kontraster og skarpe farger som står godt til komp og lys i bilde. Takker Tor r Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 11. november 2012 Forfatter Del Skrevet 11. november 2012 (endret) Vakkert lys i bildet, Jentungen1 !Fine silhuetter av tretoppene, men noe uskarpe.Her bør du nok bruke stativ og en lav ISO.Du skriver at du tenker tretoppene som en innledning til bildet, men det fungerer ikke så lenge det store hvite feltet i midten av bildet fanger blikket direkte.jeg tror kanskje du var for tidlig og skulle ventet til sola kom enda lavere, eller så kunne du brukt gradert gråfilter.Det kan virke som du har misset med eksponeringen og derfor gjort valg i Lightroom for å berge bildet og som kanskje ikke ble helt vellykket.Men det er jo slik man lærer hva som fungerer eller ikke fungerer Takker Birger Ja, du har helt rett !- Og så er tretoppene mørke også, det passer heller ikke som innledning. Alt blir så selvfølgelig når noen andre sier det , og også lettere å huske til en annen gang, håper jeg Ser det mangler Exif-data av en eller annen grunn. Har brukt ISO 100, F11 og stativ. Nesten ikke behandlet noe I LR - ikke skarpet heller. Ser av flere av bildene mine med samme type motiv er uskarpe. Skal finne ut av det Mulig avstanden er for stor - eller at jeg fokuserer på feil sted, eller noe annet. Fint at du likte lyset. Setter også pris på den konstruktive tilbakemeldingen. Tar det med meg Du har helt rett, lærer mye av å prøve, og å finne ut av hva som ikke fungerer. Lærte mye her - håper også at flere enn meg har hatt nytte av det Endret 11. november 2012 av Jentungen 1 Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 12. november 2012 Forfatter Del Skrevet 12. november 2012 Fin stemning Tusen takk Karost! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg