Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan skal jeg få ekskjæresten til å få tillit og føleler for meg igjen?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et lite problem og jeg lurte på om noen hadde noen tips for hva jeg skal gjøre.

I fjord sommer møtte jeg en person som forandret livet mitt. Vi ble godt kjent og til slutt ble vi sammen. Etter 6 måneder så flyttet vi sammen og vi hadde det generelt fint. Jeg var 19 og han var 24 år på dette tidspunktet.

Men vi hadde jo problemer som de fleste par.

Etterhvert så følte jeg at jeg mistet følelsene og at livet var kjedelig. Ingen av oss viste noen form for å gjøre ting sammen og jeg ble lei.

Til slutt så klarte jeg å være utro, noe jeg angrer veldig på og sliter enda med. Jeg holdt det ikke skjult og jeg sa det til han med engang. Dette er noe jeg virkelig aldri vil gjøre igjen og det gjør enda vondt å tenke på hvor mye dette såret han.

Selv om han tilga meg og valgte å fortsatt være sammen med meg så forandret ingenting seg for oss, det var mye rundt oss som gikk galt og vi mistet til slutt interessen for hverandre. I og med at ting var tungt så mistet jeg helt interessen for sex og det var her begynnelen på min deprisjon.

Etter noen måneder så ble det slutt. Og jeg var fri. Etter en stund så tok meg og en av kompisene til min kjæreste(ekskjæreste) kontakt. Og vi ble til slutt sammen og vi flyttet utrolig fort sammen.

jeg følte bare masse skyldfølelse ovenfor min eks kjæreste. Jeg tenkte på eks kjæresten min omtrent hver dag og om hvordan han hadde det. Jeg viste det ikke selv dette tidspunktet fordi jeg ikke tillot meg det, men jeg hadde enda sterke følelser for ekskjæresten min. Månedene gikk og vi bestemte oss for å fortelle at vi var sammen til min ekskjæreste før han fikk vite det av noen andre.

Jeg hadde det ikke noe bra og jeg ble til slutt bare en skygge av meg selv. Jeg hadde blitt veldig deprimert. Jeg likte ikke å gå ut, jeg tok ikke kontakt med vennene mine og jeg ville helst bare være for meg selv. Jeg følte ikke at jeg ville leve lenger. Jeg begynte å gå til psykolog og ting ble litt bedre, men jeg følte meg fortsatt verdiløs.

Her om dagen reiste jeg til min mor og jeg fikk litt tid for meg selv. Jeg begynte å innse ting. Jeg begynte å kjenne på følelsene mine og ikke grave meg under dem.

Jeg har nå slått opp med kjæresten og jeg har fått snakket ut med ekskjæresten. Og ting er egentlig helt ok, men følelsene mine for ekskjæresten er sterke og jeg merker at han har noen følelser for meg å. vi er venner og det synes jeg er utrolig fint.

Men jeg tror han er veldig redd og vil derfor ikke at det skal være noe mere enn bare vennskap.

Jeg lurer bare på hvordan jeg kan få han til å kanskje få tillit og følelser for meg.

Jeg har jo innsett utrolig mye etter det ble slutt og jeg har sett hvordan jeg var, og jeg vet det er ting jeg kan forbedre meg på og ting jeg kan gjøre annerledes.

Håper noen har forslag og noen meninger rundt dette. Og er det noe dere lurer på som har med saken å gjøre, så må dere gjerne spør. Anonym poster: 2f9bb4d611119607c95aa3bf3638ba86 Anonym poster: 2f9bb4d611119607c95aa3bf3638ba86

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå som du kjenner følelsene dine må du bare handle ut i fra det. Det er ingenting spesifikt du kan gjøre, men bare prøv å vis følelsene dine til eks'en din og latt det gå sin gang. Bare vær ekte, gjør hva du tror er best og vis følelsene dine. Alle gjør feil! Håper du ordner det og får positivitet inn livet ditt!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nå som du kjenner følelsene dine må du bare handle ut i fra det. Det er ingenting spesifikt du kan gjøre, men bare prøv å vis følelsene dine til eks'en din og latt det gå sin gang. Bare vær ekte, gjør hva du tror er best og vis følelsene dine. Alle gjør feil! Håper du ordner det og får positivitet inn livet ditt!

Tusen hjertlig takk for svar :)

Er en ganske tung tid for meg dette og jeg vet at jeg har gjort noen utrolig dumme ting. Men svaret ditt lettet hjertet mitt litt!

Anonym poster: 2f9bb4d611119607c95aa3bf3638ba86

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du var utro, så tok forholdet slutt. Deretter du ble sammen med kompisen hans, og når det forholdet nå er over ønsker du å bli sammen med eksen din igjen?

Ser ingenting galt her - kjør på! (Enig med Extremer - han fortjener bedre)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du var utro, så tok forholdet slutt. Deretter du ble sammen med kompisen hans, og når det forholdet nå er over ønsker du å bli sammen med eksen din igjen?

Ser ingenting galt her - kjør på! (Enig med Extremer - han fortjener bedre)

Det var ikke fordi jeg var utro at forholdet tok slutt,men selvfølgelig så vet jeg hvor utrolig fælt og stygt gjort det var.

Og grunnen til at jeg slo opp med kompisen hannes var fordi jeg fant ut at jeg enda hadde følelser for min ekskjæreste.

Jeg forstår godt hva dere mener og jeg trenger virkelig ikke å høre hvor stygg jeg har vært, det vet jeg så inderlig godt selv.Tro meg. Jeg sliter ganske mye med dette her, med samvittigheten, følelsene og skyldfølelse.

Jeg bare spør hva dere hadde gjort om dere var i min situasjon. Anonym poster: 2f9bb4d611119607c95aa3bf3638ba86

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg bare spør hva dere hadde gjort om dere var i min situasjon. Anonym poster: 2f9bb4d611119607c95aa3bf3638ba86

Du kunne unngått å være utro, ved å faktisk gjøre det slutt, ettersom du ikke hadde noe følelser for han og var lei. Bedre det enn å gå bak ryggen hans. Om du hadde gjort det hadde han i det minste hatt litt respekt for deg.

Får inntrykket av at det ikke tok lang tid før du gikk videre inn i et forhold med kompisen hans. Der du nok engang slet med følelser. Som ikke gjorde saken bedre.

Det beste for din egen del er å ta ting med ro, ikke gå fra ett forhold til ett annet. Lær deg selv å kjenne, for det gjør du tydligvis ikke. Mye kunne vært unngått.

Enig med de andre i at eks'en din fortjener bedre. Synes ikke du skal presse deg på han, du skal bare være glad han er interessert i å ha kontakt med deg. Ikke påvirk han, la han få bestemme selv. Synes du helst burde la han gå videre, noe du også burde gjøre.

Endret av Cakenommy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du kunne unngått å være utro, ved å faktisk gjøre det slutt, ettersom du ikke hadde noe følelser for han og var lei. Bedre det enn å gå bak ryggen hans. Om du hadde gjort det hadde han i det minste hatt litt respekt for deg.

Enig med de andre i at eks'en din fortjener bedre. Synes ikke du skal presse deg på han, du skal bare være glad han er interessert i å ha kontakt med deg. Ikke påvirk han, la han få bestemme selv. Synes du helst burde la han gå videre, noe du også burde gjøre.

. Hun spurte om hjelp og tips til hva hun kan gjøre nå, ikke etter kritikk på noe hun allerede har gjort og har innsett er feil. Dessuten fortsatte forholdet etter hun var utro, så hun har rydligvis ikke mistet alt for mye respekt fra ham. Når du sier hun ikke burde påvirke ham til å prøve på nytt så blir jo det nesten feil, siden hun sier hun merker han fremdeles har følelser for henne og. Til TS, jeg synes du burde ta det litt rolig som sagt over her å prøve å bygge opp alt av tillit å derretter se hva som skjer.

Anonym poster: a26996dd71f11a7b32780bc2358c458d

• Liker 1
Lenke til kommentar

. Hun spurte om hjelp og tips til hva hun kan gjøre nå, ikke etter kritikk på noe hun allerede har gjort og har innsett er feil. Dessuten fortsatte forholdet etter hun var utro, så hun har rydligvis ikke mistet alt for mye respekt fra ham. Når du sier hun ikke burde påvirke ham til å prøve på nytt så blir jo det nesten feil, siden hun sier hun merker han fremdeles har følelser for henne og. Til TS, jeg synes du burde ta det litt rolig som sagt over her å prøve å bygge opp alt av tillit å derretter se hva som skjer.

Tusen takk for svar. Jeg skal gjøre det!

Selv om jeg føler meg forferdelig nok som det er. Så har han jo sagt at kanskje om en god stund at det kan bli noe. Det vil tiden vise, selv om jeg føler at sjansen er liten så er det verdt å vente på. Jeg vil ikke presse meg på han, tar det nok så med ro fortiden. Jeg jobber med meg selv hver dag og håper at jeg til slutt kommer over denne perioden. Anonym poster: 2f9bb4d611119607c95aa3bf3638ba86

Lenke til kommentar

Det er en forskjell på å spørre etter en ny sjanse, og å overbevise han til å ta henne tilbake. La gutten få tenke selv. Og at han fortsatt ga forholdet en sjanse trenger ikke bety at han har så mye respekt for henne. Når man har vært sammen lenge, så blir man også lett avhengig av hverandre. Det kan være vanskeligere å gi slipp.

Og fordi om at hun merker at han har noen følelser for henne, så betyr det ikke at han synes det er det beste valget for seg selv. Om han vil følge følelsene eller hva enn som blir rasjonelt for han er ikke ett lett valg.

Om hun ikke prøver å påvirke han, så vet hun ihvertfall at han virkelig har lyst til å bli sammen med henne igjen.

Vedlikehold vennskapet, men la han ta initiativet til noe mer.

Synes også hun burde tenke på at han er 24 år, kanskje 25 nå. At han er ute etter ett seriøst forhold, som er stabilt. Noen som kan gi han den fremtiden han vil ha. Hun mistet følelsene for han når de var sammen tidligere, hvordan vet du at det ikke skjer igjen?

Det å bli sammen med en eks fungerer sjeldent, sier ikke at hun ikke skal gi det ett forsøk. Men så ble det jo slutt for en grunn og. Noe de fleste glemmer.

Hun har også nevnt at hun satt med mye skyldfølelse ovenfor eks'en når hun ble sammen med kompisen, hvordan vet hun om det ikke er den samme følelsen som sitter igjen enda? Hun har jo hatt problemer med å tyde følelsene flere ganger tidligere. Kan være lett å forveksle med ekte følelser.

Å gi noen kritikk for å få de til å få ett glimt av realiteten i slike situasjoner ser jeg ikke noe galt med. Var ikke bare kritikk jeg ga heller.

Endret av Cakenommy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...