Egron123 Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 (endret) Jeg har tatt et 10-studiepoengsfag over nett dette semesteret, for å få timeplanen til å gå opp neste semester (jeg tar noen ekstrapoeng her og der, prøver å fullføre tidlig). Nettkursarrangøren avholder ikke eksamen, som en må melde seg opp til selv på en offentlig skole, men de har pensum og innleveringer en skal gjøre. Jeg har fullført pensum på 10 dager, levert inn oppgaver og fått tilbakemelding på disse. Kan jeg i teorien bruke angreretten nå? Jeg har jo "brukt" kurset fullt ut. Endret 11. november 2012 av Egron123 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 (endret) Kan du levere tilbake varen / tjenesten(i dette tilfelle, kunnskapen evt. Tiden til kursinnstruktøren) i tilsvarende ny tilstand? Endret 11. november 2012 av aklla waits for alice 1 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 I mine øyner ville dette vært svindel og det er heller svært lite trolig at det er mulig. Lenke til kommentar
Egron123 Skrevet 12. november 2012 Forfatter Del Skrevet 12. november 2012 (endret) I mine øyner ville dette vært svindel og det er heller svært lite trolig at det er mulig. Helt enig. Har/hadde ikke planer om å prøve, er utelukkende nysgjerrig på om det hadde vært mulig. Endret 12. november 2012 av Egron123 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Det er vel strengt tatt ikke forbudt så vidt jeg har forstått, men du vil ikke kunne gi tilbake "varen", dermed blir det umulig å gjennomføre. Kursmateriale er langt ifra alt du kjøper. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 (endret) Den relevante bestemmelsen her er § i angrerettloven: Ved annet fjernsalg enn telefonsalg kan det avtales at tjenesten skal påbegynnes før utløpet av angrefristen, med den virkning at forbrukeren ved bruk av angreretten skal betale for den delen av tjenesten som er utført samt for medgåtte materialer. Slik påbegynnelse skal avtales særskilt. Påbegynnelse kan ikke skje før tjenesteyteren har gitt de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 på foreskreven måte. Merk dog at dette må avtales særskilt. Det nøyaktige innholdet i dette er jeg usikker på, men seriøse leverandører av nettkurs har stort sett dette på plass. De litt mindre seriøse kan nok gå på en smell her. Endret 14. november 2012 av Herr Brun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå