soccet Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 (endret) Hei Kan noen hjelpe meg ang Noob spørsmål.... Jeg har 2 WPF vinduer som er MainWindow og Window1 MainWindow inneholder en textblock som viser div alarmer jeg får. Window1 inneholder også en textblock som skal brukes til samme formål. Hvordan kan jeg sende alarm text videre til Window1 textblock når dette vinduet blir åpnet? Endret 11. november 2012 av soccet Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 (endret) Generelt er det ikke noen god idé å la data flyte mellom forms. GUI skal være et skall på toppen av programmet ditt, og burde ikke brukes til databehandling. Hvis du uansett vil gjøre dette, så må du ha en referanse til Window1 som du fikk når du opprettet det. Ideelt så er det en funksjon eller property som kan ta imot data på formen for å plassere det der det hører hjemme på formen. Hvis du er enda latere, så gjør du kontrollen du skal bruke public, eventuelt en Get property rundt den. public class WindowA : Window { public ListBox MyListBox { get { return theListBox; } } } public class WindowB : Window { public void OnSomeButtonClick(object sender, EventArgs e) { var newWindow = new WindowA(); newWindow.Show(); newWindow.MyListBox.Items.Add("Hello World!"); } } Endret 12. november 2012 av GeirGrusom Lenke til kommentar
soccet Skrevet 12. november 2012 Forfatter Del Skrevet 12. november 2012 Hei Geir Tusen takk for ett utfyllende svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå