larseko Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Hei, har nettopp kjøpt meg brenneren i topic, og begge platene jeg har prøvd å brenne har feilet helt på slutten, etter at den har rapportert at alle sektorer er overført. Jeg har prøvd både Nero og det medfølgende NeoDVD eller hva det het, med samme resultat. Feilmeldingen jeg fikk i sistnevnte var bare "ATAPI error". Jeg prøvde å brenne i overkant rundt 4,5G begge ganger, og Nero så dette som innenfor DVD'ens kapasitet. Er det noen som har tips om hva dette kan være, eller har jeg kjøpt katta i sekken? Mediene jeg prøver å brenne på er Smartbuy DVD+R 4,7GB 1-2.4x, og den prøver å brenne på 2,4x. Lars Erik Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 1: oppdater firmwaren til versjon A300: http://us.lgservice.com/jsp/common/downloa...ip&FILE_GUBUN=B 2: plater som virker ok med denne brenneren: Arita 4X DVD+R og datawrite white top ritek G04 4X DVD-R..... styr unna princo og datawrite redtop. finner disse platene hos www.brenner.no Lenke til kommentar
larseko Skrevet 9. september 2003 Forfatter Del Skrevet 9. september 2003 Takk for svar. Skal prøve dette så fort jeg får tilbake tiltak og åpner kassa... Må si det er litt skuffende når man kjøper ting som ikke fungerer før man har oppgradert dem. 2 ubrukelige plater er tross alt en femtilapp. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Du trenger ikke å åpne kassa for å oppgradere firmware, det kan du gjøre direkte fra Windows. Lenke til kommentar
goggi Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Jeg har også kjøpt ukens tilbud hos komplett (lg4040b) Har ikke noe problemer med verken verbatim eller datawrite plater. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Goggi: Er disse platene 4X sertifiserte? Hvis de er 4X sertifiserte - får du brent de på 4X? datawrite platene, er det white top versjonen eller red top versjonen? Lenke til kommentar
goggi Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 De er 2,4x 25 stk. i spindel 450,- med sølv top slik som verbatim platene. Har ikke oppgradert noe firmware. Er det for å kunne bruke 4x plater ? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 ok, problemet er at denne brenneren ikke brenner de fleste 4X platene på mer enn 2X/2,4X. utenom dette så er den ok. Lenke til kommentar
larseko Skrevet 10. september 2003 Forfatter Del Skrevet 10. september 2003 Du trenger ikke å åpne kassa for å oppgradere firmware, det kan du gjøre direkte fra Windows. I følge readme så måtte jeg koble fra den andre disken på IDE-kanalen og sette DVD-en som sekundær master før jeg patchet. Det er godt mulig dette ikke var nødvendig, men jeg ville være på den sikre siden Lenke til kommentar
larseko Skrevet 10. september 2003 Forfatter Del Skrevet 10. september 2003 Prøvde å oppdatere firmware, men utel resultat. Jeg får dog brent på den medfølgende DVD-RAM-plata, så jeg mistenker at det er Smartbuy-platene den er allergisk mot. Det var 220 kroner ut av vinduet, i såfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå