andy_beach Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Hei. Skal oppgradere pc'n min. Har et greit ATX kabinett, optiske enheter, og PSU, men ser ut til at det er det hele og.. En stund siden sist jeg bygget den jeg har nå. Utviklingen går litt vel fort i denne bransjen. Så skal ikke vere så lenge "borte" før en detter litt av lasset. Så hadde satt pris på hjelp til å sette sammen deler til en ny pc. Det jeg har tenkt så langt er: - Skjermkort med Nvidia GeForce GTX 680 brikkesett. - ATX hovedkort med Intels nyeste sokkel, LAN, int. lyd, USB3, min. 6SATA.. - CPU som passer til dette - Kjøler (Lukka vannkjøling?) - 120-160GB SSD til systemdisk - 8-16GB RAM - Operativsystem (Windows 7 eller 8?) Skal brukest til gaming og videoredigering. Blir ikke noe særlig overklokking. Tenker en pris rundt 10.000,- +/- Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 (endret) Kom på litt mer, men med 256GB SSD http://prisguide.tek.no/liste/136109/ OBS! OS er "oppgradering" så last ned, og legg inn win8, så taster du inn nøkkelen Endret 10. november 2012 av MariusJS Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Lista Marius har laget over her er grei den, men ser en liten ting som kan eventuelt forandres ved mindre du må ha Nvidia. Bytt 680 kortet med en av disse 7970GHZ korta. Sapphire 7970GHZ Gigabyte 7970GHZ De yter bedre i de fleste spill og koster mindre. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Enig med CastleLord, men siden du driver med videoredigering, tenkte jeg at du bruker Cuda? Lenke til kommentar
andy_beach Skrevet 10. november 2012 Forfatter Del Skrevet 10. november 2012 Takker for tilbakemeldinger. Har liksom vert mest fornøyd med Nvidia opp gjennom, men er maaaange år siden jeg sist hadde et ATI/Raedon kort. Så er åpen for å forsøke noe annet. Hva med kjøling av CPU? Er den vifta grei i forhold til støy? Sett det er kommet noen "bolt on kit" vannkjøling. Åssen er de? Har ikke brukt Cuda. Har brukt program som har fulgt med videokamera.. Så har nok en del å sette meg inni der og. Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Er mulig at jeg tok feil nå. Kikket litt rundt og jeg blir ikke helt klok selv på hva som er det beste kortet, flere som sier at Sony Vegas bruker OpenCL/Gl mens andre sier at det bruker Cuda. Mest trolig støtter det begge, men jeg er da usikker på om noen av de er kjappere enn den andre. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Takker for tilbakemeldinger. Har liksom vert mest fornøyd med Nvidia opp gjennom, men er maaaange år siden jeg sist hadde et ATI/Raedon kort. Så er åpen for å forsøke noe annet. Hva med kjøling av CPU? Er den vifta grei i forhold til støy? Sett det er kommet noen "bolt on kit" vannkjøling. Åssen er de? Har ikke brukt Cuda. Har brukt program som har fulgt med videokamera.. Så har nok en del å sette meg inni der og. Drar nok alle under 1 kam nå, men som regel er i allefall lukket vannkjøling dyrere, bråker mer og har ikke noe bedre ytelse...Har Noctua NH-D14 selv, og er helt stille, men den er STOR Lenke til kommentar
hOLaa Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Personlig har jeg Sapphires 7870 OC edition, som bruker svært lite strøm og kjører ekstremt stille. Har ikke god erfaring med andre kort enn radeon serien, men er å anbefale på det sterkeste. Gå for et 7970 Lenke til kommentar
andy_beach Skrevet 10. november 2012 Forfatter Del Skrevet 10. november 2012 burneh: Denne du har? http://prisguide.tek.no/produkt/sapphire-radeon-hd-7970-3gb-oc-version-155794 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 (endret) Har personlig hatt både Nvidia og AMD kort, og kan ikke si at jeg har merket noen forskjell i bråk/stillhet, nå har jeg 7970, som jeg fikk for 2999,- og er veldig fornøyd, aldri hatt trøbbel med verken Nvidia eller AMD Edit: andy_beach burneh skrev at han hadde 7870 OC, ikke 7970 OC Har selv Det Sapphire kortet du linker til, men jeg har non-OC versjonen, og overklokker selv, er som sagt storfornøyd Endret 10. november 2012 av MariusJS Lenke til kommentar
andy_beach Skrevet 10. november 2012 Forfatter Del Skrevet 10. november 2012 Ok MariusJS. Hadde dårlig erfaring med ATI kort, men som sagt er det en god del år siden. http://prisguide.tek.no/produkt/antec-nine-hundred-55253 Dette kabinettet jeg har. Vil det gå greit i forhold til kjøleren? Må vel gjøre det.. Lenke til kommentar
hOLaa Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 (endret) burneh: Denne du har? http://prisguide.tek...-version-155794 Nope, forige serie. 7870. Ikke det mest moderne lenger, men gjør jobben Endret 10. november 2012 av burneh Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Det skal nok funke, har Midi Tower selv, og er "god" plass, man husk å sette alt inn i SATA portene først, for der kan det bli litt trangt Viss du fortsatt er usikker, kortet er 280(L)x115(W)x45(H) mm Size. ta et linjal, og mål om det passer Lenke til kommentar
andy_beach Skrevet 11. november 2012 Forfatter Del Skrevet 11. november 2012 Står et Asus Rampage II Extreme hovedkort i kabinettet nå, og de har større oppgitte mål på Asus sine sider. Så da skulle jo det gå helt fint, men trenger ikke wlan, kjører bare kablet. Er det et annet hovedkort dere kan anbefalle. Helst et par SATA porter til også. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Trenger du flere SATA enn 8? :O da må du nok over til E-ATX og LGA 2011, hvis de en gang har det der Lenke til kommentar
andy_beach Skrevet 11. november 2012 Forfatter Del Skrevet 11. november 2012 Klara berre sjå 4stk interne SATA? Lenke til kommentar
andy_beach Skrevet 11. november 2012 Forfatter Del Skrevet 11. november 2012 Nokon som har erfaring med dette? https://prisguiden.no/produkt/asus-sabertooth-z77-157944 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 (endret) Klara berre sjå 4stk interne SATA? Det er 4 med to på hver, det er 4 SATA 3 (6Gb/S) og 4 SATA 2 (3Gb/s) Edit: Har hørt at vifta på Sabertooth-kortet "viner" BTW Du trenger ikke sette på WiFi kortet på Deluxe, da tar det heller ikke av, da man må sette det på manuelt med en skrue. Dvs. Stock kommer det uten wifi Endret 11. november 2012 av MariusJS Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Hver en av de du ser på bildene har 2 SATA porter hver, altså 8 totalt Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Nokon som har erfaring med dette? http://www.prisguide...ooth-z77-157944 har hatt dette kortet og var strålende fornøyd. men du må bruke ai suite til å sette viftene på under 3000rpm ellers viner de. men rundt 2500rpm er de lydløse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå