Gå til innhold

resete alt på maskinen

xarum

Anbefalte innlegg

jeg har en Asus laptop som nå har så mange problemer at jeg ikke orker å prøve å fikse dem.

er det en enkel måte å slette alt på maskinen og sette alle innstillinger slik de opprinnelig var?

ønsker rett og slett å få maskinen slik den var da jeg kjøpte den

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er ikke akkurat ekspert på det med drivere og sånt. vil helst unngå sette inn alt selv

formatering vil jo også gjøre at W7 også blir fjernet. jeg fikk maskinen med operativsystemet installert så da kan jeg ikke reinstallere W7

Endret av xarum
Lenke til kommentar

Om du ikke har en "recovery" partisjon må du skaffe deg en Windows 7 CD.. Du kan om jeg ikke husker helt feil laste orginale kopier ned som .iso filer fra Microsoft og brenne dem selv ut på en plate / legge den inn på en USB. Det finnes mange gode guider som kan hjelpe deg med dette. Du har også mest sannsynlig en lisensnøkkel klistret under laptopen. Etter dette er gjort så har du en "fresh" install av Windows 7 uten drivere, eller programmer. Du kan finne nevnte hos leverandøren sin side, ofte under "support & drivers" på hjemmesiden til valgte produkt. Dette er ikke vanskelig, og noe alle burde klare / kunne. Du får fort brukt for å gjøre det igjen, selv formaterer jeg regelmessig for å holde maskinen rask og fin.

Noen guider for å få deg igang :

Link til .iso filer (kopi av Windows 7 disk) (32 bit om du har under 4 GB ram, 64 bit om du har mer)

Brenne en .ISO fil. (For å få disk til plate)

Installere fra USB (Mye raskere enn disk)

Hvordan formatere / installere Windows 7 (Selve prosessen)

Lett som en lek, og greit å kunne! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...