Kurio Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 (endret) Hei. Har et problem med min LG tv. Tror den er fra 2010 og har 100HZ, men burde forvente meg langt bedre enn dette. Bildekvaliteten er rett og slett ræva [Har bare prøvd med HDMI]. Fargene er helt feil, bildet er ikke skrapt i det heletatt, man kan rett og slett se pikslene. Finnes det et program / innstilinger som kan fikse dette? Der det skal være mørkeblått er det lyseblått... Mvh Kurio Endret 10. november 2012 av Kurio Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Her er det vel også oppsettet på pcen, dvs skjerminstillingene. Hva sender PC til TV? Er det noen innstillinger på TVen som kan matche skjermkortets innstillinger? Har du lagt inn siste firmware på TV? Har skjermkort/gpu siste driverversjon? Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 11. november 2012 Forfatter Del Skrevet 11. november 2012 Har prøvd med flere PCer, VGA, DVI og HDMI. Det blir rett og slett ikke bedre. Prøvd med mange innstallinger, så blir kjøp av ny TV da. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Start med å legge inn siste firmware fra lg ihvertfall. Sjekk også hvilket format pc sender ut, dvs oppløsning. Prøv også andre hdmi kabler, gjerne korte. Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 11. november 2012 Forfatter Del Skrevet 11. november 2012 Den sender ut 1920 X 1080. Jeg har prøvd med mange HDMI kabler som sagt, både korte og lange. Jeg skal prøve det med "firmware" men vet ikke hvordan man gjør dette, men skal søke det opp. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Ikke vanskelig. Se om det er ny firmware til din modell på lg sine sider. Pleier være å ta en tom minnepinne, lage en mappe med et bestemt navn, legge firmwarefilen oppakket i mappa, og rename fila. Så stappes minnepinnen i TVens usb port. Ganske overkommelig jobb. Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 11. november 2012 Forfatter Del Skrevet 11. november 2012 Okei takk, det er ein ZIP. Unzipper da alle og legger alle i en mappe? Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 11. november 2012 Forfatter Del Skrevet 11. november 2012 Nå prøver jeg, men når jeg kobler den inn så får jeg bare valg mellom musikk og bilder? Men har bare firmwaren på TVen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Det står en bruksanvisning på nettsiden. LG har normalt en litt sær løsning hvor man skal putte de i en mappe, pakke ut og rename. Ofte skal filen bare legges i en LG_DTV mappe på minnepinnen. Se hva det står, og følg fremgangsmåten. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Sett TVen til Default innstilling og finne en lignende plate: http://www.oppodigital.com/blu-ray-benchmark/ Og still kun inn på TVen, ikke PCen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå