enden Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 topic sier det meste vel. ultra er jo noen lapper billigere, men hva er det egentlig som skiller de? Lenke til kommentar
Daniel Hellwege Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 noe av det som skiller disse brikkene er agressiviteten på brikkene, selvsagt hvor mye du klarer å overklokke eller stramme inn ram instillingene på. Har akkurat bestillt 1GB DUAL 533mhz fra geil, det skal bli spennende... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 noe av det som skiller disse brikkene er agressiviteten på brikkene, selvsagt hvor mye du klarer å overklokke eller stramme inn ram instillingene på. Har akkurat bestillt 1GB DUAL 533mhz fra geil, det skal bli spennende... I tillegg blir ikke golden dragon brikkene varme, disse er bygd opp på en helt annen måte en "vanlig" ram. Lenke til kommentar
enden Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 der kom Snekker`n ja Så du likte ultra platinum brukkene veldig godt i testen din. Hvem av de anbefaler du for lettere klokking av en p4 2,4c på et abit IC7 hk? Frister jo litt at brikkene ikke blir varme, men produserer rambrikker normalt mye varme? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 der kom Snekker`n ja Så du likte ultra platinum brukkene veldig godt i testen din. Hvem av de anbefaler du for lettere klokking av en p4 2,4c på et abit IC7 hk? Frister jo litt at brikkene ikke blir varme, men produserer rambrikker normalt mye varme? Når det gjelder varme fra brikkene varierer dette veldig, kan nevne at under testen av TwinMos Twister brikkene ble det ene paret så varme at det var problematisk å ta i dem. Golden Dragon er helt klart de beste når det gjelder varme, i tillegg klokker de bra,men ultra platinum er også gode brikker, disse er imidlertid bygget opp på vanlig måte og blir varme under klokking. Det har imidlertid ikke vert noe problem men kan vere verd å ta med om du har høy temp i toweret. Skal du klokke en 2.4 må du ikke kjøpe mindre enn 3500 brikker helst 3700 eller 4000 da den prosessorn klokker til 3,0 .3.5 og kjører du med denne på feks 3,0 har du en fsb på 250 noe som vil si at minnet kjører på 500 mhz ved 1:1 og da må du ha 4000 minne for å kunne kjøre cpu og minnet synkront, da det er da du får mest ytelse. Lenke til kommentar
enden Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 du ga meg det rådet i en pm forrige uke Blir nok gold dragon pc 4000 siden databutikken ikke vil gi meg/oss corsair brikkene til 880... Takker igjen for god tilbakemelding Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Mulig du har fått det rådet fra meg før,men skader ikke med en repetisjon :wink: Det er enormt mange henvendelser etter at jeg laget den posten om rammbrikker så det er ikke så enkelt å holde rede på alle, men bare spør kan jeg hjelpe så gjør jeg det :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå