Gå til innhold

Partisjon forsvant etter nyinstall av XP - HJELP

Bluespider

Anbefalte innlegg

Har to HD ("1" og "2"). Hele HD 1 ble fdisket, delt i tre partisjoner (C, D, E)(slik det var fra før) og XP Pro lagt inn. Disk 2 har partisjonene F, G, H og M.

Problemet er at alle drivere, private brev og saker, downloads mm ble flyttet fra disk 1 til H før disk 1 ble fdiska (fordi brennern meldte seg ut slik at jeg ikke fikk brent sakene).

H var der etter XP-install, men forsvant en eller annen gang utover dagen. Vet ikke helt i hvilken forbindelse, men det skjedde muligens mens jeg kjørte Windows Update.

PCn hang en del ganger under Update og ville "kontrollere for konsekvens". Det fikk den gjøre hver gang i oppstarten, og nå er den fornøyd (slutta med det).

Jeg er 99% sikker på at alle partisjonene på disk 2 var NTFS, mens disk 1 ble formatert til FAT32. I ettertid har partisjonene F, G og H også blitt til FAT32!!! Part M er derimot fortsatt NTFS (50 GB)... I Min Datamaskin står stasjonsbokstaven der med 20 GB, men hvis jeg prøver å komme inn på H nå, får jeg bare at den ikke er formatert og lurer på om jeg ønsker å gjøre det. Jeg har ikke formatert den. (Filsystem står ikke oppgitt).

Jeg har prøvd systemgjenoppretting, men den gikk bare tilbake til før install av Office. Da var H tydeligvis allerede "borte"

Kan noen hjelpe meg? PLease! PCn kunne gjerne ha slette de 35 GB med MP3, men jeg må ha tilbake sakene på H!!!!

PS! Skriv i babyspråk med alle skrittene i fremgangsmåte, for jeg har ikke snøring på dette her (kompis som fdiska mm).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...