Lawman Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Jeg har nettopp lastet ned Lightroom 4 og det ser veldig bra ut. Etter å sortert litt i Library går jeg videre til å redigere (raw-fila) i Develop, men hvordan lagre jeg den redigerte file til ei jpg-fil? Jeg er sikkert litt tjukk i hue, men ... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Du er ikke tjukk i hodet; bare ikke vant til tenkemåten til Lightroom. For å få JPEG filer, så må du eksportere de redigerte bildene. Ta en titt på denne videoen. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 File, Export, så setter du opp det slik du vil ha det der. Lenke til kommentar
Lawman Skrevet 10. november 2012 Forfatter Del Skrevet 10. november 2012 Mange takk :-) Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 http://www.abraforlag.no/pages/pages-digitalfotobok/PDF-filer/Lightroom%203%20-%20Hvordan%20komme%20i%20gang.pdf Litt hjelp jeg fant i dag. Er LR3 - men sikkert mange gode tips allikevel. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Lag deg et fotoalbum som du legger alle bildene du har redigert i som JPG-filer hvis du vil ha de som JPG-bilder, skal du bruke de på nett, mail eller videresende de er det egen funksjon for det i LR. Jeg har et dedikert album som jeg legger de bildene jeg skal videreformidle i som en "varig" mellomløsning. I develope modus høyreklikker du på bilde/bildene og trykker på eksport, da får du opp et eksportvindu, der kan du velge plassering av bildene, og lage eventuelle under-mapper. Dette er min generelle innstilling på eksportsiden. Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Det er ingen vits å lagre jpg'er, du eksporterer jpg kun når du trenger de. Å lagre JPG'er er unødvendig med LR. Lage forskjellige user presets. Jeg har f.eks. en for web der bildene blir 1024 pixler på langsiden. Full str. JPG til print , full str. 8 bits TIFF til print osv..... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå