Mortenzzz Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Min far har mistet brukernavn og passord som må til for å få tilgang til XP på bærbar pc'en sin. Han har masse på pc'en han har behov for, hvordan kan han få tilgang til dette? - kan vi kjøre brukernavn og passord bryter program inntil det finner riktig kombinasjon og dermed få tilgang til data'ene igjen? -- evt anbefalinger? - andre muligheter? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 (endret) Last ned og brenn ut cden. Start maskinen med cden, la den stå over natten vist passordet er langt. http://ophcrack.sourceforge.net/ Endret 10. november 2012 av 5D6A15 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Jeg kan anbefale Offline NT Password & Registry Editor. 1 Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Plukk ut disken og sett den inn i en annen maskin? Lenke til kommentar
EvenAug Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Husker ikke om det fungerer på XP, men jeg har ihvertfall reddet flere vista maskiner med Trinity Rescue Kit: http://trinityhome.org/Home/index.php?content=TRINITY_RESCUE_KIT____CPR_FOR_YOUR_COMPUTER&front_id=12&lang=en&locale=en Lenke til kommentar
Mortenzzz Skrevet 10. november 2012 Forfatter Del Skrevet 10. november 2012 Last ned og brenn ut cden. Start maskinen med cden, la den stå over natten vist passordet er langt. http://ophcrack.sourceforge.net/ - funker denne når både brukernavn og passord er gått i glemmeboka? (så ikke brukernavn/username nevnt i info på nettsiden sjø) Lenke til kommentar
Mortenzzz Skrevet 10. november 2012 Forfatter Del Skrevet 10. november 2012 "I samme slengen": Jeg vurderer selv å migrere til win7 før xp "dør"/ikke oppdateres mer av Mr Gates.. Men win 7 har krypteringsalternativer; - betyr det at alle filer på pc'en krypteres når man kjører win7? -- dersom det er tilfelle, sliter man kraftig dersom win7 krasjer eller lignende? (mht f.eks. bildefiler lagret på pc'en?) Lenke til kommentar
Mortenzzz Skrevet 10. november 2012 Forfatter Del Skrevet 10. november 2012 Plukk ut disken og sett den inn i en annen maskin? Funker det da? Bærbar pc med dertil liten disk som ikke enkelt kobles til sata/ide i stasjonær pc i alle fall (?) Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Funker det da? Bærbar pc med dertil liten disk som ikke enkelt kobles til sata/ide i stasjonær pc i alle fall (?) Du får tak i egne kabler. Jeg har f.eks. en blueray brenner (ment for stasjonær) koblet til en laptop. Windows 7 har noe som heter bitlocker. Men det er bare de dyreste utgavene. Da må du ha nøkkelen som du får opplyst på skjermen når dette aktiveres for å finne igjen filer om du skulle koble den til en annen datamaskin. Den cden finner brukernavn og passord til alle kontoene på maskinen. Lenke til kommentar
Mortenzzz Skrevet 15. november 2012 Forfatter Del Skrevet 15. november 2012 OPHcrack gjorde susen! :-) - så enkelt at selv jeg greide det, sak løst! :-D Morten Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 OPHcrack gjorde susen! :-) - så enkelt at selv jeg greide det, sak løst! :-D Morten Jeg brukte samme triks på en skolepc. Ble så sur på IT-ansvarlig fordi jeg ikke engang kunne stille klokken på pcen uten admin rettigheter. Tok litt av en sjanse, jeg måtte nemlig resette CMOS på laptopen. Delvis demontere den. Men det gikk fint. Det geniale var at passordet fungerte på alle skolens pcer. Good times. Lenke til kommentar
Mortenzzz Skrevet 16. november 2012 Forfatter Del Skrevet 16. november 2012 Jeg brukte samme triks på en skolepc. Ble så sur på IT-ansvarlig fordi jeg ikke engang kunne stille klokken på pcen uten admin rettigheter. Tok litt av en sjanse, jeg måtte nemlig resette CMOS på laptopen. Delvis demontere den. Men det gikk fint. Det geniale var at passordet fungerte på alle skolens pcer. Good times. Fatter ikke cmos (ic brikke?) og hvordan det henger sammen med passordcrack, men skjønner godt good times etterpå! :-) Gjorde du noe pranks med alle mulighetene da? ;-) - beskyttet cmos'en admin's pc mot å bli bootet fra cd kanskje? Gjetter litt :-) Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Riktig tippet. Måtte resette for å boote fra cd. Jeg fikk en medelev til å tro at det hjalp å riste på pcen før man skrudde den på. Altså at et "random" passord fungerte om man ristet på den før man startet den. Men holdt meg unna lærerne sine pcer. Lenke til kommentar
Mortenzzz Skrevet 16. november 2012 Forfatter Del Skrevet 16. november 2012 Syns jeg ser ham riste pc'en :-) Takk for hjelpa, faren min sparte seg utallige ekstra arbeidstimer :-) Morten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå