alt Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 har et problem her! på skolen bruker vi et program som heter first class et slags nettverk med email og chattekanaler for skolene i buskerud. vet ikke om noen av dere kjenner til dette programmet, men hør på dette: på skolen klarer alle maskinene og logge seg på First Class untatt de maskinene som er i trådløse nettverk. min tankegang er som følger at first class klarer ikke å finne internett via nettverk når dataannsvarlig bare har lagt inn programmet. programmet søker etter internett, men klarer ikke å finne internett over trådløst nettverk. jeg er ganske sikker på dette fordi vi hadde dette på ungdomskolen også og der funket det ikke hvis han måtte finne internett gjennom en datamaskin som deler internett eller trådløse nettverk. er dette riktig? noen andre som vet noe annet enn det jeg vet? grunnen til at jeg lurer på dette er fordi at datannsvarlig flyr rundt i klasserommet og vet ikke hva som skjer. Lenke til kommentar
ksnes Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Har de trådløse klientene noen andre begrensinger i nettverket enn de vanlige klientene... i brannmur f.eks.....? Lenke til kommentar
alt Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 nei, men har ordna det nå. vi var ikke koblet til det nettverket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå