amilost Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Hei! Skal kjøpe Acer travelmate 660 - 661LMi kr. 21.000 Spesifikasjonene: Mobile 1,4 GHZ 15" SXGA 1400x1050 512 RAM 40 GB Ati Radeon 9000 DVD-RW firewire s-video out irda muligheter for portreplokator trådløs lan windows XP proffesional 5 timer batteri 2,6 kg Funker denne maskinen til spill? En kompis som har geforce ti 4200 sier at den vil gå dårlig... Men det viktigste er at det går bra gjør den det ? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Først et spørsmål. Får ikke spesifikasjonene dine til å stemme med Acer sine. Etter det jeg kan se har ikke 661LMi Ati Radeon 9000 Mobile Grafikkort, men innebygd skjemkort i tilknytning til Intel 855GM Brikkesettet. Spesifikasjonene på Acer sine norske sider angir altså at Acer TM 661LMi har grafikkløsning som bruker av maskinens minne. Jeg får heller ikke prisen til å stemme, ligger hos noen av webshopene på ca kr 18.500,- Dersom grafikkløsningen er som Acer sine spesifikasjoner angir, er dette ikke de beste til spill, men det avhenger klart av hvilke spill. Acer TM 803 har bedre grafikkløsning, Ati Radeon Mobility 9000, men koster mer. Har selv en Acer TM 634LC med Geforce2 Go (32 MB) som er 1 år gammel (P4 1,8 M). Fungerer som bare det i strategispill som Age of Mythology, Empire Earth, Rise of Nations (kjører høyeste oppløsning, og beste oppsett). Ingen lagging. Har ikke prøvd spill som HalfLife og CS. Ellers er min erfaring at Acer TM er meget bra maskiner. Driftsikre, fin størrelse og stille. Ingen problem i løpet av 1 år. Konklusjon: Er spilling av de mest krevende spilla det primære du skal foreta deg så anbefaler jeg ikke bærbar i det hele tatt. Skal du spille av og til, og godtar å kjøre med lavere enn maks oppsett, mens det primære er andre oppgaver og mobilitet anbefaler jeg deg en bærbar. Anbefaler med bedre grafikkløsning enn det Acer spesifiserer for 661LMi. Lenke til kommentar
amilost Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 Jeg tror jeg satser på denne maskinen, kontorsenteret der hvor jeg skal kjøpe den får den inn den den 23 eller noe, maskinen kommer til norge 19 september. Må vente tre uker. Får selfølgelig teste maskinen først, så får jeg legge inn på noe bra spill, c&c:generals for eksempel. viss det går bra kjøpe jeg den... :wink: Lenke til kommentar
OmBot Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Hvis det stemmer at det er en 661LMi (noe jeg ikke tror det er utifra specs du oppgir,) ville jeg ikke gitt 21000 for den... Jeg kjøpte min 803 LCi for under 20 laken (forskjellen på de to maskinene er hovedsaklig grafikkløsningen.) Lenke til kommentar
amilost Skrevet 9. september 2003 Forfatter Del Skrevet 9. september 2003 Forhandler med butikken, får den for 17,900 kr, og maskinen kan vel spille bra spill eller må jeg ha ATI Mobile grafikk kort ? Lenke til kommentar
OmBot Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Jeg ville definitivt anbefale å kjøpe en maskin med et ordentlig grafikkort (om det er Nvidia eller Ati spiller liten rolle.) Slike integrerte skjermkort som du finner på f.eks. Acer 600-serien egner seg dårlig til spilling pluss at de deler minne med resten av maskinen. Dette er igen fordelaktig løsning hvis du liker å slå deg løs med et spill i ny og ne.... Spar heller opp de ekstra tusenlappen en maskin med ordentlig grafikkort koster. Tro meg, det vil aldri angre på. Lenke til kommentar
amilost Skrevet 10. september 2003 Forfatter Del Skrevet 10. september 2003 Jeg ville definitivt anbefale å kjøpe en maskin med et ordentlig grafikkort (om det er Nvidia eller Ati spiller liten rolle.) Slike integrerte skjermkort som du finner på f.eks. Acer 600-serien egner seg dårlig til spilling pluss at de deler minne med resten av maskinen. Dette er igen fordelaktig løsning hvis du liker å slå deg løs med et spill i ny og ne.... Spar heller opp de ekstra tusenlappen en maskin med ordentlig grafikkort koster. Tro meg, det vil aldri angre på. "Acer 600-serien egner seg dårlig til spilling......" Hvordan kan du vite at denne maskinen er dårlig til spilling, det har tross alt et ATI radeon 9000 grafikkkort. ????????? Lenke til kommentar
svindel Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Acer 661 serien har ikke Radeon 9000 skjermkort, det er det 803 serien som har. svindel Lenke til kommentar
OmBot Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Acer 661 serien har ikke Radeon 9000 skjermkort, det er det 803 serien som har. svindel Nettopp! Og prisforskjellen er ikke større enn at det lønner seg å gå for 800-serien... Syns hvertfall jeg! Lenke til kommentar
amilost Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 ops. Er denne bra da ? TravelMate 803LCi Lenke til kommentar
OmBot Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Ja, det er veldig bra maskiner. Den største forskjellen mellom 800-serien og 600-serien er vel at 800 har Ati M9000 skjermkort og innebygget Blåtann. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 661LMI HAR R9000 m /64MB innebygget og en en kjempe maskin! nederst på siden til acer Product models and specifications may vary depending on country. Please contact your local Acer office. [/i] Lenke til kommentar
OmBot Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 661LMI HAR R9000 m /64MB innebygget og en en kjempe maskin! nederst på siden til acer Product models and specifications may vary depending on country. Please contact your local Acer office. [/i] Alle Acer-maskiner er meget bra, men denne modellen har ikke R9000. Ifølge de norske sidene til Acer har den Intel®Extreme Grapics Technology - skjermkort (Integrert 3D AGP Dynamic Video Memory Technology (DVMT) opp til 64 MB of VRAM.) Dette er sakset direkte fra Acer sine sider. Men for all del, hvis jeg har misforstått, si meg gjerne imot. Lenke til kommentar
amilost Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 Jeg har bedt butikken jeg skal kjøpe hos bestille 660 lmi for 2 uker siden, men jeg skal ringe i dag å spørre om de kan bestille 800 istedenfor. Leste i forumet at mobilegrafikkort er bedre en vanlig og det har 800. Hvorfor er mobile grafikkort bedre ? Lenke til kommentar
OmBot Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Jeg har bedt butikken jeg skal kjøpe hos bestille 660 lmi for 2 uker siden, men jeg skal ringe i dag å spørre om de kan bestille 800 istedenfor. Leste i forumet at mobilegrafikkort er bedre en vanlig og det har 800. Hvorfor er mobile grafikkort bedre ? Ati Radeon 9000 er et eget, dedikert grafikkort med eget minne. Grafikkkortene som er på 600-serien er integrert i hovedkortet og bruker en del av maskinens RAM som sitt grafikkminne. Dette er en løsning som er lite fordelaktige (hvis du skal spille ) og gjør grafikken treg. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 urk! ANGRE! snakket med acer nå og det stemmer at det er ett onboard skjermkort på 661. Gå for 803 eller 804 !! Lenke til kommentar
amilost Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 Ok, får håpe butikken forstår meg, at jeg angrer på forrige bestilling, det er litt pinlig (sa jo til de at jeg ville ha en bærbar til spilling) .... Butikken har sikkert sendt bestillingen, men skal ringe til dem i dag. Lenke til kommentar
amilost Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 Hvis det stemmer at det er en 661LMi (noe jeg ikke tror det er utifra specs du oppgir,) ville jeg ikke gitt 21000 for den... Jeg kjøpte min 803 LCi for under 20 laken (forskjellen på de to maskinene er hovedsaklig grafikkløsningen.) Er du en fornøgd bruker ? Lenke til kommentar
jacobm Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Hvis man ikke skal spille spill i det hele tatt, kun kontorjobbing/internett/mail/div-x og videoredigering, hva vil da være beste kjøp av 661LCi og 803LCi? (tatt prisen i betrakning) Lenke til kommentar
OmBot Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Ja, jeg er kjempefornøyd med maskinen. Passe størrelsevekt og fete specs. Jacobm: Hvis jeg visste at jeg aldri ville hatt noen interesse av spilling, Photoshop, 3d-utvikling, CAD og lignende ting ville jeg nok kanskje kjøpt en 661LCi. Prisforskjellen er ca. 2500, og det er jo litt penger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå