1000000 Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Har kjøpt meg hjemmekinoanlegg og fått koblet dette opp med en HDMI-kabel fra forsterkeren til TVen. Får lyd i anlegget når jeg bruker den integrerte Blu-ray-spilleren, men ikke når jeg ser på vanlig TV. Hva er det jeg gjør galt? Er det noen innstillinger jeg må bruke? Skal det vanligvis funke når jeg har på utgangen "TV", eller må jeg ha på "HDMI"? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Lyden sendes ikke fra TV til forsterkeren med HDMI kabelen. Enten så kan du ta kilden via forsterkeren (altså TV-dekoderen koblet til forsterkeren, og så HDMI til TVen), eller så sender du lyd i retur fra TVen med en optisk utgang. Hadde hjulpet med litt informasjon om enten anlegget eller TVen også ^^ Lenke til kommentar
1000000 Skrevet 10. november 2012 Forfatter Del Skrevet 10. november 2012 Jeg har dette hjemmekinoanlegget: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/hjemmekino/BH6620TN/lg-5-1-hjemmekino-blu-ray-bh6620tn TVen er en Dantax 32LV 801. Må nok gå for å sende lyden i retur med en optis utgang da. Men åssen ser den ut? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Det må nok bli løsningen ja, ettersom du ikke har HDMI-inn på den forsterkeren. Alternativt kan lyden tas ut fra TVen med analog kabel. Jeg fant dessverre lite info om TVen din, så vet ikke hvilke utganger den har. Lenke til kommentar
1000000 Skrevet 10. november 2012 Forfatter Del Skrevet 10. november 2012 Nå ser jeg at jeg ikke har noen optisk utgang på TVen. men tror du det går ann å bruke sånn rød/hvit/gul kabel? Er kanskje dette som er analog kabel som du skriver? Men da trenger jeg vel bare bruke rød og hvit ledning? Lenke til kommentar
1000000 Skrevet 10. november 2012 Forfatter Del Skrevet 10. november 2012 Ga deg feil link til hvilket anlegg jeg har, er dette jeg har: http://www.lg.com/ca_en/home-theater-systems/lg-HB806PH Men kjøpte jo utstillingsmodellen jeg, så har derfor ikke fått med DLNA Setup Disc, er det noe jeg vil trenge tror du? må gå i butikken å spørre om denne igjen da. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Lyden sendes ikke fra TV til forsterkeren med HDMI kabelen. Ikke på TS sin TV, men med ARC som mange nye TV-er har funker det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå