Gå til innhold

For Transport Tycoon elskere, Transport Giant


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må bare føye meg inn i rekken av medlemmer som gleder seg til TG.

Transport Tycoon var det første spillet jeg kjøpte. To disketter inni en sånn kjempeeske. Har senere kjøpt det på cd også, men jeg håper det er mulig å få tak i Transport Giant i kjempeboks, for da blir liksom ringen sluttet.

 

Uansett håper jeg de beholder den herlige kassaapperatlyden hver gang du tjente penger. Jeg likte den.

Lenke til kommentar
Transport Tycoon, elsker det spillet! :love: Spilte det spillet i flere år på min gamle 486. Ti og med pappa ble heka på det å satt å spilte som ******! :lol:

 

Nei, det var tider det.. Synd det ikke funker i XP!! :grumpy:

 

jaja, gleder meg jeg!! :D:woot:

Prøv TTDpatch, det får spillet til å funke i WinXP, i tillegg til at det legger til masse fete funksjoner, som dritbra signalsystem.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Ser imponerende ut, men dette flyet burde kanskje holde seg til litt større flyplasser? ;)

 

http://www.transportgiant.com/images/ss/TG...hot_week_12.jpg

*Glede seg voldsomt*

Men som tidligere nevnt, det ser ut som om de har litt problemer med størrelses forhold, da ikke bare med fly->flyplasser, men også biler i forhold til hus, så jeg.

 

Men uansett, jeg kan nesten ikke vente. Spørs om det blir mye tid til dette når World of Warcraft kommer da :p

Lenke til kommentar
Ser imponerende ut, men dette flyet burde kanskje holde seg til litt større flyplasser? ;)

 

http://www.transportgiant.com/images/ss/TG...hot_week_12.jpg

*Glede seg voldsomt*

Men som tidligere nevnt, det ser ut som om de har litt problemer med størrelses forhold, da ikke bare med fly->flyplasser, men også biler i forhold til hus, så jeg.

 

Men uansett, jeg kan nesten ikke vente. Spørs om det blir mye tid til dette når World of Warcraft kommer da :p

enig der, gleder meg til transport giant.. men..

WoW kommer nok til å ta opp litt tid :p

Lenke til kommentar

Billy_The_Kid @ 28/10/2003 : 01:45

transport giant kommer til å ta helt av for min del, men lurer på

hvordan de løser "problemet" når togene skal "snu" på stasjonen..?

I tarsport tycoon var det ingen bra løsing...

 

http://www.transportgiant.com/images/ss/TG...hot_week_18.jpg

 

Kan jo bygge banene som en sirkel da.. men det blir jo J**** dyrt i forhold

 

Tog snur ikke på endestasjoner ved å kjøre i en lang kurve, men ved å la lokomotivet gå rundt vognstammen. Jeg synes derfor løsningene valgt i Railroad Tycoon og Transport Tycoon er helt grei. Å snu hele toget, med vogner og alt, ville jo bli veldig urealistisk. Naturligvis kunne man velge å vise at lokomotivet gikk rundt vognstammen, men et spill vil jo alltid inneholde forenklinger i forhold til virkeligheten. Det siste ville også kreve en tilnærmet realistisk sporplan for stasjonene, med mange sporvekslere. Da ville du bli sittende og legge spor hele tiden og få lite tid til foretningssimmen.

 

Foretningssimmer generelt er gøy! :thumbs: Jeg elsker Railroad Tycoon 2 og har begynt å sette meg inn i RT3 med ekte 3D-grafikk. I RT2 hadde jeg ofte 100-200 tog. Fascinasjonen ved disse spillene ligger nok i at man kan bygge og bygge nesten uendelig. De fleste kommer jo også med egne map-editorer, så man kan ta skrittet fullt ut og lage egne verdener.

Lenke til kommentar
Spillet kommer etter alt å dømme ikke til å godta annet enn 90graders svinger!

Ikke akkurat...

 

Take a first glimpse at the track bends in TransportGiant that had long been surrounded by mystery.

 

Nå gleder jeg meg enda mer... :dribble:

 

 

des,OUT!

Det bildet der viser jo ikke noe annet enn svinger på 90 grader. Hmm, hvordan skal jeg forklare dette.. Altså, retningen på linja går enten den ene veien eller den andre, svingen mellom dem er på 90 grader, men den er "avrundet". Bildet viser ingen linjer som går på skrå, men rette linjer (i to retninger) med avrundet 90-graders sving mellom.

 

Jeg sier ikke at det er sikkert at det kun er 90 graders svinger, men akkurat det bildet der beviser vel egentlig ingenting.

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar

Da må jeg ærlig talt innrømme at jeg ikke skjønner hva du mener Aasgaard. Dersom du ikke mener at du kan kjøre i alle retninger da.

 

Som f.eks: + & x ?

 

Eller er jeg enda mer ute å kjøre?

 

Jeg trodde nemlig du mente en sving som en L (kantete og ikke avrundet slik som på bildet.)

 

edit: Eller mener du f.eks en 30 graders sving?

 

 

des,OUT!

Endret av Desdichado
Lenke til kommentar
Da må jeg ærlig talt innrømme at jeg ikke skjønner hva du mener Aasgaard. Dersom du ikke mener at du kan kjøre i alle retninger da.

 

Som f.eks: + & x ?

 

Eller er jeg enda mer ute å kjøre?

 

Jeg trodde nemlig du mente en sving som en L (kantete og ikke avrundet slik som på bildet.)

 

edit: Eller mener du f.eks en 30 graders sving?

 

 

des,OUT!

Det jeg mener er at svingene på bildet ser ut til å være på 90 grader, men buet, ikke kantete som en "L".

 

Det interessante er hvorvidt de rette strekkene kan være diagonale i forhold til hverandre, eller kun parallelle eller 90 grader på hverandre.. Sporet lengst til venstre på bildet har en S-sving består av to svinger, hver på 90 grader. Jeg hadde blitt mer overbevist om det i stedet for to S-svinger hadde gått et diagonalt spor der. Hvis du fortsatt ikke forstår. Hvis du fortastt ikke forstår hva jeg mener kan jeg illustrere det i morgen. Orker ikke nå, må få meg litt søvn. God natt! ;)

Lenke til kommentar
Spillet kommer etter alt å dømme ikke til å godta annet enn 90graders svinger!

Ikke akkurat...

 

Take a first glimpse at the track bends in TransportGiant that had long been surrounded by mystery.

 

Nå gleder jeg meg enda mer... :dribble:

 

 

des,OUT!

Du misforstår hva vi prøver å si. Her har jeg forsøkt å illustrere et eksempel: http://www.gamer.no/bilder/annet/90_vs_45.jpg

 

En sving kan være veldig stor eller veldig liten, men fremdeles 90 grader. Alle svingene på bildet er 90-graders svinger i ulike størrelser. Skjønner?

 

Jeg har tilgode å se et skjermbilde fra TG som viser noe annet enn 90-graders svinger.

Lenke til kommentar
Du misforstår hva vi prøver å si. Her har jeg forsøkt å illustrere et eksempel: http://www.gamer.no/bilder/annet/90_vs_45.jpg

 

En sving kan være veldig stor eller veldig liten, men fremdeles 90 grader. Alle svingene på bildet er 90-graders svinger i ulike størrelser. Skjønner?

 

Jeg har tilgode å se et skjermbilde fra TG som viser noe annet enn 90-graders svinger.

Hehe, akkurat slik jeg tenkte å gjøre det i dag hvis det trengtes. Men da slapp jeg jo det, takker. ;)

Lenke til kommentar
Du misforstår hva vi prøver å si. Her har jeg forsøkt å illustrere et eksempel: http://www.gamer.no/bilder/annet/90_vs_45.jpg

Ahh, thank you. Da er jeg med... :blush:

 

Det blir kanskje et problem med hvordan ting blir seende ut dersom de legger inn de vinklene, men de har jo lagd en 3d motor som absolutt burde takle dette (se bare på animeringene av togene på hjemmesiden deres).

 

Vi får håpe på det beste... :thumbup:

 

 

des,OUT!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...