dagasc Skrevet 26. oktober 2003 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2003 Transport Tycoon, elsker det spillet! Spilte det spillet i flere år på min gamle 486. Ti og med pappa ble heka på det å satt å spilte som ******! Nei, det var tider det.. Synd det ikke funker i XP!! jaja, gleder meg jeg!! Lenke til kommentar
Dr_Ost Skrevet 26. oktober 2003 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2003 Må bare føye meg inn i rekken av medlemmer som gleder seg til TG. Transport Tycoon var det første spillet jeg kjøpte. To disketter inni en sånn kjempeeske. Har senere kjøpt det på cd også, men jeg håper det er mulig å få tak i Transport Giant i kjempeboks, for da blir liksom ringen sluttet. Uansett håper jeg de beholder den herlige kassaapperatlyden hver gang du tjente penger. Jeg likte den. Lenke til kommentar
Goldfish Skrevet 26. oktober 2003 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2003 Transport Tycoon, elsker det spillet! Spilte det spillet i flere år på min gamle 486. Ti og med pappa ble heka på det å satt å spilte som ******! Nei, det var tider det.. Synd det ikke funker i XP!! jaja, gleder meg jeg!! Prøv TTDpatch, det får spillet til å funke i WinXP, i tillegg til at det legger til masse fete funksjoner, som dritbra signalsystem. Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 27. oktober 2003 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2003 Den nyeste TTD patchen var rå! (2.0) Mye nye instillinger som gjør gamet enda bedre. Transport tycoon har vært det desidert mest spilte spill hos meg igjennom tidene og jeg HÅPER transport giant vil bli et MINST like bra spill med bedre grafikk og større brett Lenke til kommentar
Billy_The_Kid Skrevet 28. oktober 2003 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2003 transport giant kommer til å ta helt av for min del, men lurer på hvordan de løser "problemet" når togene skal "snu" på stasjonen..? I tarsport tycoon var det ingen bra løsing... http://www.transportgiant.com/images/ss/TG...hot_week_18.jpg Kan jo bygge banene som en sirkel da.. men det blir jo J**** dyrt i forhold Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. januar 2004 Spillet kommer etter alt å dømme ikke til å godta annet enn 90graders svinger! Ikke akkurat... Take a first glimpse at the track bends in TransportGiant that had long been surrounded by mystery. Nå gleder jeg meg enda mer... des,OUT! Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 13. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2004 Ser imponerende ut, men dette flyet burde kanskje holde seg til litt større flyplasser? http://www.transportgiant.com/images/ss/TG...hot_week_12.jpg *Glede seg voldsomt* Men som tidligere nevnt, det ser ut som om de har litt problemer med størrelses forhold, da ikke bare med fly->flyplasser, men også biler i forhold til hus, så jeg. Men uansett, jeg kan nesten ikke vente. Spørs om det blir mye tid til dette når World of Warcraft kommer da Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 14. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2004 Ser imponerende ut, men dette flyet burde kanskje holde seg til litt større flyplasser? http://www.transportgiant.com/images/ss/TG...hot_week_12.jpg *Glede seg voldsomt* Men som tidligere nevnt, det ser ut som om de har litt problemer med størrelses forhold, da ikke bare med fly->flyplasser, men også biler i forhold til hus, så jeg. Men uansett, jeg kan nesten ikke vente. Spørs om det blir mye tid til dette når World of Warcraft kommer da enig der, gleder meg til transport giant.. men.. WoW kommer nok til å ta opp litt tid Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 14. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2004 Billy_The_Kid @ 28/10/2003 : 01:45 transport giant kommer til å ta helt av for min del, men lurer påhvordan de løser "problemet" når togene skal "snu" på stasjonen..? I tarsport tycoon var det ingen bra løsing... http://www.transportgiant.com/images/ss/TG...hot_week_18.jpg Kan jo bygge banene som en sirkel da.. men det blir jo J**** dyrt i forhold Tog snur ikke på endestasjoner ved å kjøre i en lang kurve, men ved å la lokomotivet gå rundt vognstammen. Jeg synes derfor løsningene valgt i Railroad Tycoon og Transport Tycoon er helt grei. Å snu hele toget, med vogner og alt, ville jo bli veldig urealistisk. Naturligvis kunne man velge å vise at lokomotivet gikk rundt vognstammen, men et spill vil jo alltid inneholde forenklinger i forhold til virkeligheten. Det siste ville også kreve en tilnærmet realistisk sporplan for stasjonene, med mange sporvekslere. Da ville du bli sittende og legge spor hele tiden og få lite tid til foretningssimmen. Foretningssimmer generelt er gøy! Jeg elsker Railroad Tycoon 2 og har begynt å sette meg inn i RT3 med ekte 3D-grafikk. I RT2 hadde jeg ofte 100-200 tog. Fascinasjonen ved disse spillene ligger nok i at man kan bygge og bygge nesten uendelig. De fleste kommer jo også med egne map-editorer, så man kan ta skrittet fullt ut og lage egne verdener. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 14. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2004 For meg ville det ikke ha noe å si om togene snur på samme måte som i Tycoon, det ville bare plusset på den sjarmen det er å spille slike spill... la oss håpe de "låner" mye fra tycoon, og ikke finner på så altfor mange egne løsninger.. If it ain't broken, don't fix it! Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 14. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) Spillet kommer etter alt å dømme ikke til å godta annet enn 90graders svinger! Ikke akkurat... Take a first glimpse at the track bends in TransportGiant that had long been surrounded by mystery. Nå gleder jeg meg enda mer... des,OUT! Det bildet der viser jo ikke noe annet enn svinger på 90 grader. Hmm, hvordan skal jeg forklare dette.. Altså, retningen på linja går enten den ene veien eller den andre, svingen mellom dem er på 90 grader, men den er "avrundet". Bildet viser ingen linjer som går på skrå, men rette linjer (i to retninger) med avrundet 90-graders sving mellom. Jeg sier ikke at det er sikkert at det kun er 90 graders svinger, men akkurat det bildet der beviser vel egentlig ingenting. Endret 14. januar 2004 av Aasgaard Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) Da må jeg ærlig talt innrømme at jeg ikke skjønner hva du mener Aasgaard. Dersom du ikke mener at du kan kjøre i alle retninger da. Som f.eks: + & x ? Eller er jeg enda mer ute å kjøre? Jeg trodde nemlig du mente en sving som en L (kantete og ikke avrundet slik som på bildet.) edit: Eller mener du f.eks en 30 graders sving? des,OUT! Endret 15. januar 2004 av Desdichado Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 15. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2004 Da må jeg ærlig talt innrømme at jeg ikke skjønner hva du mener Aasgaard. Dersom du ikke mener at du kan kjøre i alle retninger da. Som f.eks: + & x ? Eller er jeg enda mer ute å kjøre? Jeg trodde nemlig du mente en sving som en L (kantete og ikke avrundet slik som på bildet.) edit: Eller mener du f.eks en 30 graders sving? des,OUT! Det jeg mener er at svingene på bildet ser ut til å være på 90 grader, men buet, ikke kantete som en "L". Det interessante er hvorvidt de rette strekkene kan være diagonale i forhold til hverandre, eller kun parallelle eller 90 grader på hverandre.. Sporet lengst til venstre på bildet har en S-sving består av to svinger, hver på 90 grader. Jeg hadde blitt mer overbevist om det i stedet for to S-svinger hadde gått et diagonalt spor der. Hvis du fortsatt ikke forstår. Hvis du fortastt ikke forstår hva jeg mener kan jeg illustrere det i morgen. Orker ikke nå, må få meg litt søvn. God natt! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2004 f.eks toglinjer som går loddrett i forhold til view'et på det bildet, for å si det slik? Lenke til kommentar
TST Skrevet 15. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2004 Spillet kommer etter alt å dømme ikke til å godta annet enn 90graders svinger! Ikke akkurat... Take a first glimpse at the track bends in TransportGiant that had long been surrounded by mystery. Nå gleder jeg meg enda mer... des,OUT! Du misforstår hva vi prøver å si. Her har jeg forsøkt å illustrere et eksempel: http://www.gamer.no/bilder/annet/90_vs_45.jpg En sving kan være veldig stor eller veldig liten, men fremdeles 90 grader. Alle svingene på bildet er 90-graders svinger i ulike størrelser. Skjønner? Jeg har tilgode å se et skjermbilde fra TG som viser noe annet enn 90-graders svinger. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 15. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2004 Du misforstår hva vi prøver å si. Her har jeg forsøkt å illustrere et eksempel: http://www.gamer.no/bilder/annet/90_vs_45.jpg En sving kan være veldig stor eller veldig liten, men fremdeles 90 grader. Alle svingene på bildet er 90-graders svinger i ulike størrelser. Skjønner? Jeg har tilgode å se et skjermbilde fra TG som viser noe annet enn 90-graders svinger. Hehe, akkurat slik jeg tenkte å gjøre det i dag hvis det trengtes. Men da slapp jeg jo det, takker. Lenke til kommentar
Eomer Skrevet 15. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2004 Noen plasser hvor man kan laste ned transport tycoon deluxe?? Hele versonen. Jeg slettet min verson og kastet cd'en fordi det ikke funket i windows xp... Skulle jeg aldri ha gjort... Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. januar 2004 Du misforstår hva vi prøver å si. Her har jeg forsøkt å illustrere et eksempel: http://www.gamer.no/bilder/annet/90_vs_45.jpg Ahh, thank you. Da er jeg med... Det blir kanskje et problem med hvordan ting blir seende ut dersom de legger inn de vinklene, men de har jo lagd en 3d motor som absolutt burde takle dette (se bare på animeringene av togene på hjemmesiden deres). Vi får håpe på det beste... des,OUT! Lenke til kommentar
Togo Skrevet 15. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2004 Hvor ligger -egentlig- problemet med at det er 90 grader istedet for 45? Spare tid? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 15. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2004 Hvor ligger -egentlig- problemet med at det er 90 grader istedet for 45?Spare tid? tja, det blir jo litt slitsomt, og det ser litt dumt ut hvis noe. f.eks ligger i veien for skinnene, og du må legge skinnene 2 hakk "til siden"... dermed må du bruke 2 90graders svinger, istedenfor en 45grads Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå