Broseen Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 (endret) Jeg har googlet endel, og alt jeg kan finne er at Thailand "snart" skal gjøre det ulovlig å ta med piratkopierte varer ut av landet, tilsvarende slik det er i EU. I feks Italia er jo bøtene vanvittige. Nå vet jeg ingenting om hva det selges mest av i Thailand, om det er ekte vare (billig) eller piratvarer (billigere) Vil jo tro det meste er kopier. Men jeg ønsker å vite om man kan bli stoppet og bøtelagt på flyplassen. Hvis ja, og straffen er merkbar, så tør man jo ikke kjøpe noenting der nede Endret 10. november 2012 av Broseen Lenke til kommentar
multisync Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 (endret) Ja, du kan bli stoppet og straffet, men her i norge tror jeg ikke det er noe problem med mindre du har med deg store nok mengder til at de tror du skal selge varene. Tror ikke de tar seg bryet med å sjekke om 4-5 bukser og 4-5 gensere er fake. Endret 10. november 2012 av multisync Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 10. november 2012 Forfatter Del Skrevet 10. november 2012 Nei, akkurat det har jeg funnet ut av. I Norge er det evt videresalg som er ulovlig. Men jeg tenker på når an tar varene ut av Thailand. I Italia, Frankrike og Sveits får man jo bøter opptil 60 000 kr eller hva det var. Hvordan er dette i Thailand? Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 12. november 2012 Forfatter Del Skrevet 12. november 2012 Noen flere som vet noe om det er ulovlig å ta med seg "kopier" av klær ol fra Thailand? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå