Gå til innhold

W8/WindowsRT nettbrett - samletråd


Christian86

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+32asd4f

Godt å høre at du er førnøyd. Windows 8 er en herlig opplevelse på enheter med berøringsskjerm.

Hvor lang vil du si at batteritiden er?

Vurderer Ativ opp mot Vivo Tab og Surface PRO, så det er flott med inntrykk fra folk som har prøvd produktene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er overtent på Lenovo Thinkpad Tablet 2, men har noen kvaler allikevel. Har ikke hatt behov for nettbrett før (klart meg med Samsung Galaxy II), men ønsket i utgangspunktet å kjøpe en iPad for å bruke den som portefølje. Nå har jeg kommet til at jeg også ønsker å kanskje kunne redigere litt lett RAW-bilder i Lightroom ute i felten når det er nødvendig, men er usikker på om Atom'en klarer å dra lasset, den burde vel ideelt hadde en i5. Samtidig må jeg ha en god penn, noe den later til å treffe godt på. Er også industridesigner, og å kunne tegne på denne i SketchBook i stedet for å dra med den slitne (og svært tunge) HP-tableten hadde vært gull.

 

Finnes det, eller kommer det, W8 Pro tablets, som har en god penn, rask prosessor og samtidig et solid/godt design? Sistnevnte er også et must, og er en av hovedårsakene til at jeg falt for Thinkpaden i utgangspunktet. Jeg syns iPad, Lenovo ThinkPad og Windows Surface ser flotte ut, mens Tab 2 og Nexus 10 er mindre tiltrekkende. Har egentlig lyst til å gå for ThinkPad-en, men er usikker på prosessoren, og klarer heller ikke å finne ut hvor jeg skal få kjøpt pennen og vesken i Norge, fikk inntrykk av at dette var ekstrautstyr...

 

Noen andre som har sett på dette? :)

 

EDIT: Etter å ha flikket enda mer rundt, så ser jeg at Microsoft Surface Pro kanskje er et godt valg, og innfrir på alle områder, selv om jeg gjerne skulle hatt 12". Har ikke funnet så mye info om pennen, men antar at den blir trykksensitiv og velegnet for tegning. Aberet er at jeg må vente.

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Dere andre med W700, har dere problemer med at trådløsen tuller seg? Min lister tilkoblingen veldig ofte og gir meg "limited connection". Har ikke prøvd så veldig mye, men fint om noen andre med samme problem har funnet ut av det :)

Jeg sliter litt med det samme, men ikke mye. Hjemmenettverket og gjestenettet på skolen hopper ut noen ganger. Edurom-et på skolen får jeg ikke koblet til i det hele tatt, men visst nok skal det problemet være rettet mot W8. I følge IT-tjenesten her, så har nesten samtlige høgskoler/universiteter dette problemet.

Lenke til kommentar

Takk for respons! Må nok ha en trykksensitiv penn. Sitter og lurer på Thinkpad Tablet 2 eller Surface Pro, men heller mot sistnevnte, hovedsaklig pga i5 i stedet for Atom. Selv om klokkefrekvensen er lik (i fall de velger den dårligst spesifiserte i5-en på markedet), så har i5 "Turbo" til én hel GHz mer, samt mer cache, så antar at det må bidra mye.

 

http://ark.intel.com/compare/65707,70105

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...