Gå til innhold

W8/WindowsRT nettbrett - samletråd


Christian86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker du ren tablet, eller convirtible? Av sistnevnte er det Dell XPS 12, og Sony Vaio Duo 11 som kjører full HD. Sitter selv på en Dell, og det er en drøm. Ellers er det litt billigere Lenovo IdeaPad Yoga, som skorter litt på alt, men fortsatt er en god deal.

 

Jeg trenger bare en ren pad uten tastatur.

Lenke til kommentar

Hei. Vurderte w700 men et par minuser medførte at jeg gikk for noe annet. For det første synes jeg vekten på ett kilo ble litt i overkant for en tablet. For det andre var det kun 64 GB lagringsplass uten mulighet for utvidelse vha minnekort. Dvs at du kun har 35 +/- GB til rådighet etter at win8 har tatt den plassen den trenger. Jeg endte opp med å kjøpe Samsung Ativ Smart PC 500T som de selger på Elkjøp. http://www.elkjop.no...-11-6-barbar-pc . Kommer fra Ipad3 og synes det er fantastisk å endelig kunne multitaske, gå inn i filexplorer ++, gjøre akkurat det jeg før gjorde i win7, men bare i et friskt og spennende grensesnitt som jeg bare liker bedre og bedre. Win8 er fantastisk på et nettbrett. Flyter som bare det. Litt uvant til å begynne med, men når man blir litt varm i trøya oppdager man at dette virkelig fungerer bra. Fortsatt potensiale for utvikling, men en befrielse i forhold til IOS på ipad. Har hatt Smart pc'en en liten uke nå og har ennå ikke brukt tastaturdocken ennå. Tastaturet på skjermen fungerer som en drøm - uendelig mye bedre enn på tastaturet på Ipad. Vil nok vurdere Surface pro når det kommer pga. at ytelsen og designet frister, men foreløpig er jeg strålende fornøyd med Smart PC - og jeg er ikke alene: http://www.amazon.co...howViewpoints=1

Lenke til kommentar

Ser ikke egentlig noen fordeler med valget ditt kontra W700. Klart dyrere, tragisk skjerm i forhold, kun 2 giga ram, klart dårligere prosessor, byggekalitet/ design? Og heller ikke større hdd så nei denne var ikke interesant den røyk allerede ved oppløsningen på skjermen for min del.. Og seriøs vekt er heller ikke noe argument heller med 0,20 kg i forskjell så kan faktisk ikke skjønne ditt valg her.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Tror 200 gram merkes godt jeg, men det er selvsagt individuelt hva man vektlegger. Smart PC' en kan som sagt utvide lagringskapasiteten med 200% ved å sette inn SD minnekort. Oppløsningen e helt Ok for de aller fleste skulle jeg tro. Ikke mange skjermer på den størrelsen som opererer med høyere oppløsning, men w700er en av de få (oppløsningen var ikke så viktig for min del - Smart PC har HD oppløsning nok for meg). Viftestøy og varm bakside unngår man i forhold til w700. I tillegg har Smart PC'en over dobbelt så lang batteritid (meget viktig i mine øyne). Men den enkelte får gjære sitt valg ut i fra sine kriterier - jeg gjorde mitt ut i fra hva jeg mente var viktig for meg :) . Hilsen fortsatt fornøyd Samsung Ativ Smart PC eier.

Lenke til kommentar

Trenger du en ren pad,hadde jeg ikke nølt med og prøve Acer w700.I tilleg til hyggelig pris er bundlingen ganske bra.En dock med flere usb utganger og en meget solid bæreveske følger med.Kvalitets følelsen er overhodet ikke billig.Helt unibody i mac alu

 

Men den er vel med RT...? Spurte om en "full W8" jeg....

Lenke til kommentar

Tror 200 gram merkes godt jeg, men det er selvsagt individuelt hva man vektlegger. Smart PC' en kan som sagt utvide lagringskapasiteten med 200% ved å sette inn SD minnekort. Oppløsningen e helt Ok for de aller fleste skulle jeg tro. Ikke mange skjermer på den størrelsen som opererer med høyere oppløsning, men w700er en av de få (oppløsningen var ikke så viktig for min del - Smart PC har HD oppløsning nok for meg). Viftestøy og varm bakside unngår man i forhold til w700. I tillegg har Smart PC'en over dobbelt så lang batteritid (meget viktig i mine øyne). Men den enkelte får gjære sitt valg ut i fra sine kriterier - jeg gjorde mitt ut i fra hva jeg mente var viktig for meg :) . Hilsen fortsatt fornøyd Samsung Ativ Smart PC eier.

 

Flott du er fornøyd det er det viktigste ;)

 

Lagring er viktig men ser ikke problemet da man har USB og derfor tilgang til all verdens kapasitet.

Dobbel så lang batteritid er feil w700 8 timer kontra 9-10 på Samsung Ativ det er viktig å ikke feilinformere syntes jeg.

Jeg har ikke funnet en test som kritiserer W700 for varme og viftestøy så link gjerne til den testen da det er interessant. Jeg så en video fra en messe og der hadde den blitt demonstrert hele dagen da reporteren testet den for varme og kommenterte at den fantes ikke varm?

Uansett så blir nok jeg også like fornøyd som deg og det er i grunn alt som teller.

 

Jeg gleder meg til neste uke :)

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Ønsker ikke å drive med feilinformasjon, men teori og praksis stemmer ikke alltid overens. BTW - glemte å fortelle om et annet stort pluss ved Smart PC: S-note og muligheten til å tegne og skrive på skjermen. Har lest litt rundt på nettet i div. Forum at enkelte synes det var uvant med viftestøy i et nettbrett, men det er vel like godt å venne seg på det. Vil nok oppgradere til et brett med win8pro om et måned eller to - forhåpentligvis en Surface pro hvis den leverer det jeg håper på. Enig med deg jeg - det viktigste er at man selv er fornøyd, ikke hva andre måtte tro og mene. :xmas:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Ser at Paul Thurrott skriver mye positivt om Ativ Smart PC. Jeg vurderer å selge laptopen min, en Dell XPS 13 Ultrabook, og kjøpe meg Ativ Smart PC.

Vil dere som har den si at den er en fullgod laptop?Hva med Asus VivoTab? 7500 kr med tastatur-dock.

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar

Til dere som har fulgt litt med på de forskjellige brettene:

 

Vet ikke helt hvilket jeg skal velge. Skal brukes som en laptop-erstatter. Vil ha 11-13" skjerm, helst fullHD, helst IPS. 64GB SSD og min 4GB RAM. Vet ikke om jeg tør å gå for RT, men får nesten se litt nærmere på det. Tastatur som følger med er pluss, men så lenge det kan kjøpes ved siden av går det fint.

 

Ser for meg å bruke maks 6-7 tusen.

Lenke til kommentar

Jeg ville holdt meg langt helvete unna RT på dette tidspunktet. Som en erstatter for en laptop er det katostrofalt begrenset. RT trenger tid. Mye tid.

 

Nå er det ikke så mange merker å velge mellom. Akkurat nå ville jeg gått for en w700 over en Vivo eller Ativ, siden w700 har like mye kraft som en vanlig Ultrabook. Kanskje er Surface PRO det beste alternativet? Det vet vi ikke enda.

Lenke til kommentar

Eg er ute etter nettbrett med docking (med ekstra bateri forhåpentligvis), men eg har som krav at den skal kunne bruke mobilt nettverk. (hotspot frå mobil er ikkje eit fullverdig alternativ)

 

Har venta lenge på Transformer infinity, men no vurderar eg faktisk å velge eit nettbrett med full windows 8, og ikkje windows rt.

 

Nokre tips til modell med 3g eller 4g?

Og kan applikasjonar laga for windows rt fungere på nettbrett med full windows 8 operativsystem? Eg ser for meg at det kjem til å eksplodere med rt-applikasjonar etter kvart. Då er det kanskje dumt å sitte med full windows og ikkje få brukt desse applikasjonane. Innspel?

Endret av thamule
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...