Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Forbedret mitt dårlige engelsket karakter. Tips?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke den metoden er spesielt god. Det kan selvfølgelig hjelpe, men noe som kan være viktig er å snakke språket. Ikke sikker det er så enkelt å få til så ofte, men muntlig er halve karakteren og du må nesten trene på det for å bli god. Når det kommer til engelsk skritlig handler det vel bare om de samme skriveferdightene som i Norsk muntlig (slik er det hvert fall med meg, ikke særlig bedre i norsk enn engelsk skriftlig, heller motsatt :p). Det du kan gjøre på det området er å lese mye, skrive en del på fritiden, og kanskje delta på engelske forum.

Lenke til kommentar

Den enkleste måten er å se på MANGE tv- serier, hør på BARE engelske sanger, søk informasjon BARE på engelsk, gikk fra 4- (ungdomsskole) til 6 VG1!

Trust me!

WHAT!! 6

Kan du anbefale meg serier, sanger, filmer som du så og hørte, og andre ting som du gjorde?

Ka med de andre tingene som Jason Something og diskus 123 sier. Bør jeg lese bøker , skrive på fritida og delta i en engelsk forum?

Endret av EzioAuditoreDaFirenze
Lenke til kommentar

WHAT!! 6

Kan du anbefale meg serier, sanger, filmer som du så og hørte, og andre ting som du gjorde?

Ka med de andre tingene som Jason Something og diskus 123 sier. Bør jeg lese bøker , skrive på fritida og delta i en engelsk forum?

Klarte å få 6 på skriftlig tentamen (Vg1) etter å ha sett følgende tv- serier i 1 og 1/2 år.

Alle 177 episoder av Grey's anatomy

Alle episoder av True Blood, Teen Wolf, Revolution (Ny), The Walking Dead, House, Bigbang theory og Supernatural.

Spilte mange timer minecraft multiplayer da måtte jeg chatte på engelsk hele tiden, etter hvert begynner man å kjenne engelsken sirkulere i blodårene...

Sanger er ikke nøye så lenge de er på engelsk og at du leser teksten samtidig som du hører dem. Men det med å lese er også kjempe viktig hvis ikke viktigst, unngå wikipedia på norsk, chat men en engelsk person når du kjeder deg, legg til kule youtubers på youtube, les engelske nettaviser, og les engelske bøker.

Tips

Spør læreren din om hva du burde fokusere på, gjør du alt dette i et år er 5 garantert!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg fikk A i engelsk (business communication and crosscultural behaviour) på høyskolen. 50% av karakteren ble vurdert utfra språk, og 50% utfra fagkunnskap/pensum. Jeg leste utelukkende engelske bøker, brukte engelske nettsider, så amerikanske serier uten tekst osv. Skrev alle notater i engelskforelesningene på engelsk og snakket engelsk med samboeren min. Jeg har alltid hatt 5/6 i engelsk på ungdomsskolen og vgs, men måtte forbedre meg da A på høyskole krever et engelsk språk der det ikke kan identifiseres tegn på at man ikke har engelsk som morsmål, med ingen eller få feil, og uten grunnleggende feil, i tillegg til at det krevdes et variert språk med bruk av ord, uttrykk og setningsoppbygging som ligger utenfor standarden.

Det krevde mye hardt arbeid, men det var virkelig verdt det! Engelsk er utrolig viktig i dagens samfunn, og er virkelig et av de fagene du vil få MYE bruk for i fremtiden.

Lykke til!

Endret av camilla87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...