clubzoda Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 veit ikke om temaet er blitt foreslått tidligere, eller om dere er igang med noe slikt, i så fall se bort fra denne. men til saken: har i lengre tid (helt siden jeg meldte meg inn i forumet, faktisk) blitt frustrert over en god del dårlige og enorme bilder både i forumene (da case-mod hovedsaklig) av kabinettene til folk. greit nok at store bilder er best pga oppløsning og detaljer, men det egner seg fint lite for publisering på nett, uavhengig av om det er på forumet eller på private hjemmesider. så hva med å lage en guide om fotografering og publikasjon av bildemateriell på nett. slik at man slipper å vente 5-6 min på ett bilde av en vegg, ett rotet gulv og ett kabinett i ene hjørnet av bildet, som så vidt vises lell pga det er ute av fokus. en guide som forteller hvordan man skal ta bilder og eventuellt redigere de spesielt for nett hadde kanskje vært en liten tanke. og ett annet spm litt off-topic: hva med å sett maks størrelse på bilder i forumet på f.eks. 400x300? eller er det allerede? enten i retningslinjer eller i scriptet hvis det er mulig. automatisk resize av bilder hvis mulig. enklest mulig for brukere som ønsker å vise kunstverket sitt, men har null peil på redigering eller har programvaren til det... også bare en tanke. Lenke til kommentar
EC Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 En MEGET god ide - men jeg tror nok at www.akamera.no passer bedre for slikt (tror faktisk de har en slik guide allerede). Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 men hvis en guide allerede finnes, kan dere ha en link på forsiden, evt. en sticky? Lenke til kommentar
pasc Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Herregud da mann? 5-6 min for et bilde? Har du 0,000000001 kbps modem eller? Lenke til kommentar
AL3X Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Herregud da mann? 5-6 min for et bilde? Har du 0,000000001 kbps modem eller? Ikke alle som sitter med xDSL heller da, har selv merket at med ISDN så tar det laaaang tid å laste div. forum poster som inneholder mange bilder. Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 Herregud da mann? 5-6 min for et bilde? Har du 0,000000001 kbps modem eller? nei jeg har bredbånd ( i den grad det kan kalles bredbånd), men har kvote som fort blir oppbrukt når jeg surfer etter casemods. har faktisk opplevd å vente 5-6 min på bilde. (dog med 64kbs, og ett bilde på flere MB. bmp-filer er morsomt på nett) og det kabinettet dekte kanskje 1/10 av bildet (resten var av rommet og rotet der) Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Ja, forslaget til clubzoda var absolutt relevant! Og en "fotoguide" kan vel sagtens være på sin plass her også, selv om den sikkert allerede finnes på Akamera? For utifra det man av og til opplever å se av billedmateriale rundt omkring, vil jeg mene at alt for mange synes å mangle litt kunnskaper omkring emnet. Spesielt når det gjelder nærfotografering og belysning. Og ikke minst billedstørrelser det linkes til, i alle fall av og til. Tro det eller ei, men jeg har faktisk tukla litt med slike ting oppigjennom tiden, og kan om ønskelig godt lage en lite guide om slikt også. Men jeg bør vel kanskje først og fremst bli ferdig med den jeg holder på med. Eller hva yummy? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå